Djeci trebaju ljubav i komunikacija

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
andrijana_lukacic
Andrijana Lukačić, psihologinja u biogradskom dječjem vrtiću

Biogradski dječji vrtić u koji se ove pedagoške godine upisalo oko dvjestotinjak mališana, uz odgojitelje ima ove godine u svom timu još jednu stručnu osobu za stalan rad s mališanima, a to je psiholog.

Kolika je potreba za takvim profilom u predškolskim ustanovama nije potrebno posebno napominjati, jer je evidentno da su današnje generacije mladih izložene brojnim, ne samo negativnim već jednostavno zbunjujućim situacijama u svakodnevnom životu. Ni djeci ni roditeljima zasigurno nije lako, stoga je dobro da se dodatnom edukacijom što je ranije moguće uspostave ispravni kontakti i utvrde barem neki od poželjnih postupaka u međusobnoj komunikaciji.

Nesvjesno kažnjavanje

Kako se odvija rad u biogradskom vrtiću i kakva su dosadašnja iskustva, pitali smo Andrijanu Lukačić profesoricu psihologije.

- Sam rad u vrtiću bazira se na dobroj uzajamnoj suradnji odgojitelja, djece i njihovih roditelja, a dosadašnja iskustva više su nego zadovoljavajuća. Većim dijelom naš rad bazira se na prevenciji koja uglavnom obuhvaća praćenje razvoja djeteta, utvrđivanje razvojnog statusa, njegove prilagodbe na vrtić, a kod predškolske skupine i utvrđivanje njihove spremnosti za školu. Jednako je važno i zadovoljenje dječjih potreba, a naročito onih posebnih koje se uglavnom provode kroz različite odgojno-obrazovne metode, koje nam stoje na raspolaganju, kaže Lukačić, dodajući kako je u sklopu rada bitna i takozvana posebna prevencija, a koja se temelji upravo na suradnji s roditeljima i odgojiteljima i to kroz različite informativne sastanke, zajedničke radionice i slično.

- Cilj ovakvih skupova je ukazivanje na važnost komunikacije s djecom u svakodnevnoj praksi. Tako je, primjerice, jedna od tema obrađena proteklih dana u vrtiću "Uspješna komunikacija s djecom" put prema boljim odnosima. Leci s napucima pod tim nazivom podijeljeni su roditeljima, a iz njih je jasno vidljivo čime će se radionica baviti. Naime, unatoč nesumnjivoj činjenici da svaki roditelj želi najbolje svom djetetu te da neće svjesno i namjerno reagirati na način koji će mu naštetiti, ipak postoji i niz nepredvidljivih situacija, događaja i iznenadnih kriza na koje treba brzo reagirati. Neki su više, a neki manje svjesni važnosti takvih reakcija, pa mnogi i u najboljoj namjeri čine velike greške. Nesvjesno kažnjavaju, posramljuju, optužuju, moraliziraju, podmićuju i slično, upozorava Lukačić, ističući da većina roditelja nije svjesna destruktivne snage riječi.

Konkretiziranje problema

- Oni i sami često hvataju sebe kako izgovaraju riječi koje su izgovorili njihovi roditelji, stvari koje nisu namjeravali izgovoriti i čiji se ton i njima samima nije svidio te se kasnije i sami loše osjećaju zbog načina na koji su reagirali. Posljedice takve komunikacije dakako ne leže u manjku brižnosti, nego u manjku razumijevanja, ne u manjku inteligencije već u manjku znanja. Stoga kako bi roditelji pomogli svome djetetu da ono postane čovjek pun suosjećanja, samosvjestan, hrabar, srčan i pošten, moraju i sami usvojiti neke nove metode, jer sama ljubav najčešće nije dovoljna. Potrebna im je vještina, da željene ciljeve i ideje svakodnevno provode u praksi. Jer su suočeni s konkretnim problemima za koje im trebaju i konkretna rješenja. Njima se ne može pomoći ispraznim frazama, poput one pružite djeci više ljubavi, ili poklonite im više pažnje, posvetite im više vremena jer one u principu ne daju odgovore na konkretna pitanja i konkretne probleme, naglašava Lukačić, dodajući kako je upravo stoga cilj radionica konkretizirati probleme, pokušati naći rješenje za njih te osvijestiti važnost komunikacije s djecom.

- Raduje nas što roditelji iskazuju veliko zanimanje za takav rad i sudjeluju u svim projektima koje provodimo, jer samo tako mogu se izgraditi kvalitetni odnosi koji su temelj daljnje nadgradnje u međusobnoj komunikaciji djece i odraslih. Jer kvalitetan odnos nije onaj u kojem nema problema već onaj koji omogućuje uspješno i prihvatljivo rješavanje problema za sve sudionike tog odnosa, zaključila je Lukačić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno