Bibinjac (75) u sudaru s vlakom prošao s lakšim ozljedama

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
bibinje_nesreca_vlak_2
Adam VIDAS
Vlak je udario u zadnja desna vrata renaulta

Božidara Sikirića (75) trenutak nepažnje, dok je svojim renaultom prelazio prugu u četvrtak poslijepodne u Bibinjama, umalo je stajao života. Vremešni Bibinjac vraćao se iz pravca centra sela prema svojoj kući, tik uz prijelaz te se, unatoč spuštenoj rampi, svjetlosnim i zvučnim signalima koji su ga upozoravali na dolazak vlaka, uputio preko tračnica. Zaobišao je rampu i krenuo preko tračnica prema svojoj, svega desetak metara udaljenoj kući, prepriječivši se teretnom vlaku koji je upravo nailazio. Vlakovođa nije imao prilike zaustaviti se pa je prednjim desnim dijelom udario u zadnji desni dio renaulta odbacivši ga s tračnica. Nepažljivi 75-godišnjak zaista može reći da je imao sreću jer je prošao tek s lakšim ozljedama, odnosno, nekoliko ogrebotina na glavi.

- Do prometne nesreće je došlo kada se 75-godišnjak, upravljajući osobnim vozilom ulicom Put Trnji, dolaskom do pružnog prijelaza nije zaustavio unatoč upozorenjima, već je nastavio kretanje oduzevši prednost prolaska teretnom vlaku koji se kretao željezničkom prugom iz smjera Zadra prema Benkovcu - izvijestili su iz policije koja je potom protiv 75-godišnjaka podnijela optužni prijedlog zbog prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Jučerašnja, u djelićima sekunde izbjegnuta tragedija, Bibinjce je podsjetila na stravičnu nesreću iz 1994. godine kada su, na tom istom prijelazu, u sudaru s vlakom smrtno stradala trojica mladića, dva brata iz Bibinja i mladić iz Zadra. Isto tako, prisjetili su se i predizbornih obećanja o izmještanju pruge iz mjesta, a prema riječima Nina Šimunića, načelnika Općine Bibinje, taj projekt nije zaboravljen.

- Projekt izmještanja pruge priveden je kraju, ušao je u UPU Gaženica, no kako za njegovu realizaciju treba izdvojiti oko 400 milijuna kuna, čekaju se neka bolja vremena - kaže Šimunić koji je mišljenja da bi u ovim teškim vremenima i krizi u državi bilo sebično inzistirati na izgradnji tog projekta odmah. Svoje sumještane je još jednom upozorio na opasnost, ali i pozvao na oprez i odgovornost prilikom prijelaza preko pruge, kao i poštivanje signalizacijskih znakova kako bi zaštitili i sebe, a i druge sudionike u prometu. Isto tako, Šimunić se zahvalio vlakovođama koji, kako je istaknuo, uistinu oprezno i s minimalnim brzinama prolaze kroz mjesto.

Djelatnici Hrvatskih željeznica jučer su obišli i pregledali mjesto nesreće, no nisu pronašli oštećenja na tračnicama i signalizaciji, a kako doznajemo, nema štete ni na teretnom vlaku.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika Eugen Sikirić
Molio bih novinarku Suzanu Bandić koja je napisala ovaj članak da pročita malo i prouči narodne izreke a posebnu "treba poslušati oba dva zvona, da bi znali kako stvari stoje". Zbog izjave gdje je navela da je 75-godišnjak ZAOBIŠAO rampu da bi prešao ispred teretnog vlaka, što apsolutno nije istina: 1. zato što da bi zaobišao rampu mora probiti zid od susjednog vrtla 2. nije bio teretni vlak nego putnička lokomotiva, jer da je bio teretni vlak rampa bi bila već dolje a pošto rampa nije bila dolje kompletno nego se spuštala u momentu kada je on prolazio ispod nje i osjetio na krovu, u tom trenutku neznam ni sam što je vlak već radio tu i kojoj brzinom je došao. Činjenica je da na tim rampama se obavljaju popravci skoro dva puta mjesečno jer ostane ili zatvorena ili otvorena a neki put i ne reagira. U ovom slučaju bi zamolio dotičnu novinarku da drugi put prije nego što krene pisati laži, sasluša sve sudionike vezane za slučaj. A gospodinu Šimuniću bi preporučio, pošto je izjavio da se zahvaljuje vlakovođima zbog spore vožnje, da koji put bude pored pruge kada prolaze vlakovi pa da vidi kojom brzinom vlakovi prolaze kada dolaze iz jednog ili iz drugog smjera, posebice iz smjera Sukošana.
Slika korisnika schill
koliko ja znam a završio sam prometni fakultet u zagrebu i cestovni prelazi su mi bili jedna od stručnih radnji,nemoguče je da se rampa spusti tek kad vlak naiđe na prelaz,iz tog razloga su uključne točke tj magnetni kontakti koji registriraju vlak smješteni na 700-10000 metara od samog prelaza,kad vlak nagazi kontakt rampa kreče sa uključenjem,zvone zvona,naizmjenice trepču svijetla na cestovnim signalima,da bi nakon 30-40 sek(ovisi o tipu pruge tj rangu)počela se spuštati rampa.kad se rampa spusti svjtla gore i dalje a zvona se gase,nakon prelaska vlaka preko cestovnog prelaza rampa se diže za kašnjenjem od nekih 10-ak sekundi,što se tiče zaobilaženja rampe moralo bi biti po propisima dovoljno mjesta da se rampa u slučaju kvara može zaobiči ,tako kažu propisi.ja osobno znam da se na cestovnim prelazima često rade dišpeti ,barem je tako bilo dok sam bio na praksi u zagrebu ali u svakom slučaju najsigurnije je biti oprezan,i hvala bogu da se čovjeku nije ništa desilo.što se tiče strojovođe i njemu treba zahvaliti jer vlakom nije lako stati ako se dobro sječam 100kmh-700 metara je zaustavni put,50 kmh-200 metara ,to važi za lokomotive a ako je vozio onaj mali crveni on može prije stati jer nije težak ali isto ima proklizavanje imora da je strojovođa stvarno vozio polako jer da nije bilo bi zlo...vlak je ipak vlak ma koliko malen bio ima težine i to je problem pri sudarima i kočenju,čuo sam par priča od strojovođa koji su imali sudare i vjerujte mi da im nije lako vozi propisanom brzinom,kad ugleda auto počne kočiti ali nemože stati,što mislite kako je njima,što se tiče izmještanja pruge s tim se slažem i ako je ikako moguče prugu treba izmjestiti jerne ide uz turizam samo ko je mogao računati na to kad se radila ,pretpostavljam da bibnje onda nisu bile turističko mjesto