(NE)OTKRIVENO TURISTIČKO BLAGO Gosti plaćaju da bi zamijenili konferencijsku dvoranu s maslinikom

Slika korisnika mkvanja
Budućnost zadarskog turizma je i u njegovom – zaleđu
Uspjeh leži u priči koju ćeš osmisliti za goste, ponuditi im nešto novo, drugačije, natjerati ih da ti se vrate jer njima nije problem platiti kada osjete da si se za njih potrudio, kaže Butić dodajući kako je gost prestao tražiti nešto ekstra uređeno, gacat će i po blatu ako treba samo da osjeti priču tog kraja i kvalitetu ponude
Došlo je vrijeme kada gosti žele platiti kvalitetu proizvoda, brati masline u masliniku, voziti se traktorom...

Sve je jasnije da budućnost bavljenja turizmom u  Zadru i Zadarskoj županiji pripada i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (OPG-ovima). Osim što cijelu godinu rade punom parom, ono  što ih uzdiže iznad ostalih je vrsta smještaja i usluge. Oni nude nešto što  ne može ponuditi niti jedna vila s bazenom ili apartman, a to su ljubav,  toplina, domaća spiza, druženje uz komin, pjesma, veselje... Prošlo je  vrijeme kada su turisti tražili sjaj, luksuz i kvadraturu smještajnih jedinica. Danas su turisti spremni platiti pusto zlato samo da osjete tu „priču“  zadarskog kraja, njene tradicije, došlo je vrijeme kada turisti žele platiti  kvalitetu proizvoda, brati masline u masliniku, voziti se traktorom, pjevati s društvom uz komin dok vlasnik OPG-a sprema peku i prisnac samo za njih.

Dva OPG-a odnosno koji su prepoznali upravo ono što gosti traže i  zbog čega ne znaju gdje će od posla tijekom cijele godine, a s čijim smo  voditeljima popričali, su OPG Butić iz Briševa i Agroturizam Odžaković.

Gosti dolaze čak iz Novog Zelanda!

OPG Butić postoji već 15-ak godina, a od 2011. godine od kada su postali izletište, aktivniji su no ikad prije. To potvrđuje i podatak da su  prošlu godinu imali čak 17 tisuća stranih gostiju. Svoje proizvode (domaći pršut, janjetina, kruh, sezonsko povrće, vino, ulje) prodaju ili na  kućnom pragu ili ih dostavljaju gostima, najčešće u Njemačku. Ono što  ih čini posebnijima je to što gostima ne nude samo svoje proizvode već i  sve one lokalnog stanovništva iz cijele Hrvatske pa tako nude turistima i  slavonski kulen, med iz Metkovića, istarske tartufe, a posebno je zanimljiva i mogućnost sudjelovanja u branju maslina, grožđa i smilja. No, kako  nam je kazao Ante Butić, član OPG-a i voditelj prodaje, ipak se najviše  prodaju proizvodi zadarskog kraja, posebice janjetina koju nabavljaju  kod susjeda koji uzgaja ovce.

- Kod nas je 70 posto njemačkih gostiju, potom Austrijanaca, Švicaraca, Amerikanaca, Slovenaca, Novozelanđana, Kanađana. Toliko nas posjećuju u pred i posezoni da uvijek odlazimo na godišnji cijeli 7. mjesec,  ističe Butić dodavši kako im jako dobro ide i on line prodaja.

- Često se unutar turističkih grupa nađu i direktori, ljudi na poslovnim  pozicijama. Tako je nedavno kod nas bila direktorica jedne njemačke  farmaceutske firme i oduševila se proizvodima. Prije par dana je za svoje  poslovne partnere on line naručila 250 paketa naših proizvoda, priča Butić dodajući kako su gosti spremni platiti kvalitetu.

- Naša priča u kojoj promoviramo sve lokalne proizvođače koji imaju  kvalitetu je zaživjela. Gosti kroz naše proizvode imaju mogućnost upoznati cijelu Hrvatsku i to je postala velika prednost za nas, ističe ovaj OPG- ovac dodajući kako za sljedeću godinu već sada imaju rezervaciju od 250  autobusa, a godina nije ni počela.

Butić se osvrnuo kratko na novi promotivni spot TZ Zadarske županije, “Zadar region - Say YES! to everything” prokomentiravši kako je žalosno da ono najvažnije nije stavljeno u spot – Ravni kotari.

- Nema nigdje Ravnih kotara, vinograda, te ponude zadarskog zaleđa....700 tisuća kuna utrošeno je za promotivni spot kojim se želi pokazati što sve imamo i nudimo, a onda se srce Zadarska županije gdje je  svo to blago koje lokalno stanovništvo proizvodi – izostavljeno. Velika  šteta, smatra Butić.

Problem je  neumreženost

S obzirom na to da je već dugo u ovom poslu i prošao je mnoštvo  OPG-ova susjednih zemalja, Butić je objasnio kako je kod nas najveći  problem neumreženost. Agencije nisu upućene u ponudu zadarskog zaleđa, (u OPG-ove, u vinske ceste i vinograde). No, najveća greška je u samim ljudima jer se ne oglašavaju. U cijeloj toj priči, obiteljska gospodarstva zanemaruju marketing koji je žila kucavica cijelog segmenta. Zato  agencije niti ne šalju svoje turiste kod njih jer niti ne znaju za njih.

- Imamo proizvod a nema marketinga. I kako će ljudi znati za vas?!  Većina OPG-ova Zadarske županije ne shvaća da se moraju brendirati da  bi se za njih čulo, govori Butić.

OPG Butić turistima organizira ručkove, večere, team buildinge. Goste  vode u polje traktorom, gosti sudjeluju u berbi maslina...

- Gosti plaćaju da bi zamijenili konferencijsku dvoranu s maslinikom i  kažu da im nikad nije bilo bolje na poslu. To nam je potvrda da uspjeh  leži u priči koju ćeš osmisliti za goste, ponuditi im nešto novo, drugačije,  natjerati ih da ti se vrate jer njima nije problem platiti kada osjete da si se  za njih potrudio, kaže Butić.

Butić kaže kako je budućnost svakako u OPG-ovima i sličnim seoskim  gospodarstvima. Gost je prestao tražiti nešto ekstra uređeno, gacat će i  po blatu ako treba samo da osjeti priču tog kraja i kvalitetu ponude.

- Seoski turizam se budi i smatram da je blago koje još nije dovoljno  promovirano, ističe Butić ukazujući na problem nedovoljnog znanja ljudi o tome koliko mogu dobiti iz europskih fondova.

- Mladi koji odlaze trebali bi malo bolje pogledati koliko Europska unija daje sredstava upravo za proizvodnju hrane, uzgoj voća i povrća i sl. To  je bogatstvo, hrana će se uvijek potrošiti i tko god se bavio hranom nije  propao, navodi Butić.

Dobar glas daleko se čuje

Obitelj Odžaković u Nadinu svoj agroturizam drži već više od 10 godina. Šime-Mime Odžaković, osnivač i voditelj, započeo je s tim poslom  zbog svoje obitelji, da se počnu baviti obiteljskim poslom, ali i da jednog  dana to ostavi svojim sinovima.

Okružen ekološkim vinogradima i maslinicima, ljepotom tradicionalne kamene gradnje iz koje dopire miris kuhinje naših baka, agroturizam  Odžaković goste zaista osvaja. Šime-Mime i njegova supruga za sve goste  pripremaju nadaleko poznatu teletinu i janjetinu ispod peke, domaći  pršut, slaninu, domaći kravlji sir, uštipke, domaći kruh ispod peke i prisnac. Što se tiče proizvodnje, Šime-Mime kaže kako proizvode samo za  svoje potrebe, ništa na veliko.

- Imamo svoje vino, ulje, proizvode od smokve, rakije... i sve naše  proizvode nudimo na degustaciju našim gostima. O kvaliteti naših  proizvoda i ponude očito se daleko čuje jer nam najviše gostiju dolazi izvana (Nijemci, Slovenci, Austrijanci), a neki potegnu čak iz Australije i  Kanade. Svatko tko nam dođe obično nas dalje preporuči, pa čak i godinu dana unaprijed zaju rezervirati svoje mjesto, ističe Odžaković.

Spremaju po narudžbi domaću hranu, hranu naših pradidova. I to ljudi cijene, kvalitetu i priču koja stoji iza namirnica. Također, jedna od posebnosti njegovog gospodarstva je ta što gosti sudjeluju u cijelom procesu pripreme hrane, hrana se priprema pred njima i to im bude poseban  događaj.

Nema ljepšeg nego imati svoj agroturizam, kaže Šime-Mime Odžaković.

- Kada nešto voliš onda je sve što radiš užitak. Tako je i mojoj obitelji.  Zajedno sudjelujemo u ovom poslu, svatko je zadužen za nešto i to funkcionira. Naravno da niti jedan početak nije lagan, pogotovo nakon što  prođeš rat i neimaštinu, ali trud i rad se uvijek nagrade. Uživam u ovom  poslu, dočekujem svoje goste s pjesmom, u narodnoj nošnji, i s ponosom predstavljam svoju djedovinu, ističe Odžaković dodajući kako je  potvrda da rade dobro konstantan povratak gostiju.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 3.5 (2 glasova)