Petak, 3. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

TIHI RAT Benkovačka TZ sarkazmom se požalila da županijska TZ zanemaruje njihov kraj

13.11.2018. 11:24
TIHI RAT  Benkovačka  TZ sarkazmom  se požalila da  županijska TZ  zanemaruje  njihov kraj


Nakon što je na facebook stranici Turističke zajednice grada Benkovca objavljena  neobična nagradna igra, strasti se pomalo  stišavaju. Tko pronađe Ravne kotare u najnovijem video uratku TZ Zadarske županije, častimo ga bačvom vrhunskog vina. Sretno svima! Tako je glasila poruka razočaranih turističkih djelatnika Benkovca kojima  je dosta izostanka potpore turizmu u zaleđu Zadra.
Direktor TZ Benkovca Vanja Čvrljak kazao je kako mu je teško stalno  ponavljati jedno te isto, ali očito je da to mora.


Upitan Vin fest
– Svi mi koji radimo u turizmu, koji imamo običnu vinariju ili obični  OPG smo svjesni tog problema. Izostaje zastupljenost svega onog što donosi kreativnost i inovaciju, napose dodatnu vrijednost. Izostaje zastupljenost svega onog što nas čini drugačijim od ostalih županija. Poglavito ako ne vidiš da su ti Ravni Kotari jedina ravnica na jadranskoj obali s  velikim potencijalima za razvoj gastronomije i svega što s tim ide. Onda  to zaista nema smisla više govoriti. Npr. mi u Benkovcu organiziramo  Vin Fest, festival vina kojeg ocjenjuju najeminentniji enolozi. No došli  smo u situaciju da ne znamo hoćemo li tu najveću i najbolju izložbu vina  u županiji, uopće moći organizirati sljedeće godine, požalio se  Čvrljak,  dok je direktorica TZ Zadarske županije Mihaela Kadija je rekla je da će  ruralni dio Zadarske županije biti zastupljen u zasebnoj brošuri i podstranici na www.zadar.hr. Maškovića Han je u spotu prezentirao Ravne  Kotare, ali to Čvrljku i mnogima u tim istim Kotarima, nije dovoljno. Više  bi se reklo kao im je to marginalno.
Direktor TZ Benkovac kaže kako je dosad  bilo brošura, ali kako nema  konkretnog pomaka u prostoru.


Potrebna  promjena u turizmu
– Imate individualne pomake entuzijasta kao što su Đuro Župan u  Obrovcu, Rade Bobanović u Kakmi i Šime Škaulj u Nadinu. No to su iznimke koje potvrđuju pravilo. Ravni Kotari su ono što bi nas moglo istaknuti od ostalih. Svi imaju obalu, svi imaju otoke, svi imaju planine, ali  nitko nema Ravne kotare. Nitko nema takvu ekološku proizvodnju voća i  povrća te vrhunska maslinova ulja i vina. Sami smo svjedoci trendova u  hrvatskom turizmu i ako se ne okrenemo ovakvim stvarima i novinama,  nas u tom poslu neće biti, dodao je Čvrljak.
Prvi čovjek Turističke zajednice grada  Benkovca naglašava kako već  sada Benkovac ima preko 60 bazena u objektima koji su popunjeni bolje  od onih na obali. Takve objekte ruralnog turizma popunjavaju upravo  oni koji su donedavno ljetovali na obali, ali su siti gužve i ove, pomalo  nekontrolirane i neupravljive ekspanzije turizma od koje se dodatno  moraju odmoriti kad se vrate svojim kućama.
Direktorica Mihaela Kadija je naknadno naglasila  da je TZZŽ  izuzetno  stalno do ruralnog turizma jer je autentična ponuda i prikaz tradicije na  današnjem tržištu vrlo cijenjena, a županijska se TZ time redovito hvali  dostupnim kanalima. Upravo na tom tragu, u izradi je prezentacija za  američke turiste kojima je u središtu ponuda iz portfelja ruralnog turizma.
– TZZŽ niz godina upućuje niz studijskih putovanja novinara i agenata  na područja ruralnog turizma, a posebno na subjekte koji nude ponudu  izvan proizvoda „sunce i plaža“. Novinari i agenti redovito obilaze vodeće subjekte i atrakcije ruralnog predjela: idu na rafting na Zrmanju,  posjećuju Mićanove dvore, kušaju vino u vinariji Škaulj, istražuju Velebit  i Paklenicu, posjećuju Vransko jezero i Maškovića han, MasVin kušaonicu, Ražnjevića dvore…. No, da bismo krenuli u promidžbu bilo kojeg segmenta specifične ponude, moramo znati imamo li dovoljan broj ponuđača takve ponude, tj. postoji li to na terenu. Godine 2016.  napravili  smo analizu jer su brojni popisi i baze sadržavali nepotpune ili netočne  podatke tko se točno od poljoprivrednika registriranih za turističke usluge i bavi konkretno turizmom. Bili smo sretni da smo detektirali dovoljan broj onih koji svojim pristupom poslu, uređenjem i ponudom, koja  je tradicionalna i rustikalna, djeluju na terenu. Krenuli smo u Poziv subjektima, a putem turističkih zajednica, da se prijave za prezentaciju na  našim web stranicama. Poziv je proveden dva puta, no zaključeno je kako nije prikupljen dovoljan broj subjekata, rekla je direktorica županijske  TZ.




Nezainteresirani za edukacije
Štoviše, kaže Kadija, iz TZ Benkovca, gdje je najveća koncentracija  ovakve ponude, nije stigla niti jedna prijava. TZŽ je nudila edukaciju za  ruralni turizam za što je TZ Benkovca zaključila da nema interesa te preporučila njeno neodržavanje.
– Slično je i s projektom Welcome gdje imamo čak podbrend Rural, a u  kojem, nažalost, od 300-tinjak iznajmljivača nemamo niti jednog subjekta s područja TZ Benkovca. Naglašavam kako su turističke zajednice,  iako svaka samostalni pravni subjekt, dio sustava čija uspješnost ovisi o  suradnji koja se očituje u gotovo svim aktivnostima. Tako je provedba  svih akcija nacionalne i županijske TZ i zakonska zadaća lokalnih turističkih zajednica. No  isto tako je to realno i jedina mogućnost za uspješnu  promidžbu proizvoda, rekla je na kraju Mihaela Kadija dodajući kako  svaka županijska TZ ovisi o povezanosti lokalne TZ s ponudom i subjektima destinacije za koju je osnovana, te dostavi informacija o toj ponudi  što je također zakonska zadaća.