Foto: Ivan JAMIČIĆ
Predstava je takovog ‘weltanschaunga’ da ‘paše’ u repertoar svake nacionalne kazališne kuće/Naravno da se ne može uspoređivati s, primjerice, “Kaubojima” Teatra ‘Exit’, jer ne samo da je u pitanju drugačiji tip teatra, već iza autora stoje posve disparatne poetike
Tko god je nedavno bio oduševljen predstavom “Kauboji” Teatra ‘Exit’, manje će biti oduševljen izvedbom “Staklene menažerije” Tennesseea Williamsa u Hrvatskoj kazališnoj kući u četvrtak navečer, kada je održana službena premijera komada. No, to ne znači da je drama bila manje dobra, glumački i/ili teatrološki, odnosno dramaturški gledano. Naprosto, riječ je o drugačijem tipu teatra, o različitim kazališnim poetikama, a bogme i o drugom i drugačijem vremenu i prostoru. “Staklena menažerija” više pripada drami s polovice XX. vijeka, dok Exitovci gaje moderan teatar za XXI. stoljeće.
Problemi jedne obitelji kao mikrodrama koja se može preslikati i na makro sliku svijeta nešto su što nas ni u ovo moderno doba multimedijalne slike svijeta ne može ostaviti posve ravnodušnim, no, svakako je manje izazovno u glumišnom izričaju, jer je to tip dramaturgije kakva se njeguje još od građanskog teatra iz XIX. vijeka i prije. Pitanje hoće li se jedna djevojka udati (Helena Kalinić pomalo nesigurna kao Laura Wingfield) ili neće iz današnje se perspektive čini poprilično deplasirano, pogotovo kada o tomu više brine njezina majka nego li ona sama. S druge strane, riječ je o primarno psihološkoj studiji karaktera, bez značajnije dramske radnje, zapleta i raspleta, osim ako on ne leži u činjenici da je Jim O’Connor (solidni Duško Modrinić – možda je mogao nastupiti s perikom, da konačno promijenimo percepciju njega i njegova repića?!), potencijalni Laurin ženik, zapravo već ‘zauzet’ i pred ženidbom s drugom djevojkom. S time se priča o obitelji Wingfield nastavlja bez ikakovog ostvarenog pomaka, a njezinu nesreću najbolje je oslikala gluma primadone zadarskoga glumišta Jasne Ančić, na kojoj uglavnom ovaj komad i počiva, baš kao što je to bilo prije nekoliko desetljeća, kada je tu ulogu tumačila tadašnja junakinja zadarskog glumačkog ansambla Jelica Lovrić – Vlajki.
I baš kao što je svijet naših junaka krhak poput ‘staklene menažerije’ junakinje Laure, tako je krhka i mogućnost (p)ostvarenja prava na sretniji život, u vremenu kada je obitelj još bila čvrsto obilježen teritorij. Te spone sve se više kidaju, razvlače, rastežu, pa je u današnje vrijeme i više bračnih kriza, brodoloma, više rastava i više, u konačnici, samoubojstava. A to je ipak neka druga, sociološki obojena, priča…
najnovije
najčitanije
Nogomet
Nogomet
Tudorov Lazio slavio u uzvratu, ali Juventus ide u finale Kupa Italije
Crna Kronika
materijalna šteta
U Zadru starcu ukrao novčanik s novcem i dokumentima
Crna Kronika
nepoznati počinitelj
Iz trgovine na Arbanasima ukradena blagajna
Crna Kronika
kaznena prijava
Dvojica na Arbanasima ukrala automobil
Svijet
Masovna uhićenja
Razbijena mreža krijumčara migranata, na “biznisu” su digli milijune eura
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Crna Kronika
NAPAD
TEŽAK NAPAD U VIRU: Staklenom bocom i fizičkom snagom udario 53-godišnjakinju, ozlijeđena je
Zadar
NIZ ŠALJIVIH KOMENTARA
NASUPROT FOŠE: Mnogi se sprdaju s cipelicama ‘zadarske Pepeljuge’: ‘Da znam tko je princ…’
Rukomet
bliži se kraj sezone