Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

JAVNO IZLAGANJE Bibinjci žele željeznicu izvan mjesta

13.12.2018. 13:29
JAVNO IZLAGANJE Bibinjci žele  željeznicu  izvan mjesta


U Gradskoj vijećnici danas je održano javno izlaganje o Strateškoj studiji utjecaja na okoliš i nacrta prijedloga Prometnog masterplana funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija. Unatoč činjenici da je ovo riječ o strateškom dokumentu koji će služiti kao temelj za sva nadolazeća  ulaganja u prometnu infrastrukturu, na izlaganju se pojavilo malo ljudi.
 – Javna rasprava traje od 13. prosinca te će trajati do 9. siječnja, tijekom  kojih će se građani moći očitovati, te dati primjedbe, mišljenja i slično na  ova dva dokumenta koji su u biti osnova za neki dugoročni održivi prometni razvoj u Zadarskoj županiji i Zadru. Ovo je jedan iznimno bitan  strateški dokument koji će definirati sve buduće intervencije u prometu,  pojasnio je Josip Milić, voditelj Odsjeka za pripremu i provedbu EU projekata.


Pruga i čvrsta veza kopno – otok Ugljan
Nacrt prijedloga i studija su, dakle, trenutno na javnom uvidu, nakon  čega bi se sve primjedbe ili prijedlozi građana trebali sagledati te dokument trebao dobiti svoj konačan izgled. Potom ova dva dokumenta idu  na Gradsko vijeće i Županijsku skupštinu na usvajanje te bi potom trebali stupiti na snagu. Trajanje ovoga plana predviđeno je za do 2040. godine, tijekom kojega će se sustavno održavati.
Na održavanju masterplana radit će općine, gradovi, županija te prijevoznici.
 Na predstavljanju su bili zainteresirani iz Općine Bibinje, koji su se jedini javili s pitanjima i prijedlozima vezanima uz željezničku prugu u Bibinjama.
– U planu stoji kako će se identificirati problemi te rehabilitirati željeznička pruga u Bibinjama. Znači li ovo da će se postojeća pruga koja ide  kroz mjesto obnoviti? Jeste li dobili naše primjedbe na to, jer mi želimo  da se pruga izmjesti iz mjesta. Naime, i prema prostornom planu predviđeno je građenje zaobilaznice za prugu, kazao je Ivan Šimunić, predsjednik Općinskog vijeća Bibinja.
Prezenteri plana pojasnili su kako masterplan tek daje mogućnosti kako riješiti pojedine probleme, koji se potom određenim planovima i dokumentima detaljnije rješavaju. Isto tako, naglasili su, masterplan ne isključuje neke druge mogućnosti koje nisu navedene u njemu. U masterplanu se tako prepoznaje i potreba čvrste veze kopno – otok Ugljan. Na  pitanje znači li ovo most ili tunel, te hoće li biti do otoka Ugljana ili  Pašmana, odgovorili su kako plan samo prepoznaje taj problem te predviđa da će se to morati graditi, odnosno daje mogućnost gradnje čvrste  veze otoka s kopnom.


Procedura    
Iz Grada Zadra javljaju kako će se javni uvid u Stratešku studiju i Nacrt  prijedloga masterplana moći izvršiti u razdoblju trajanja javne rasprave,  svakim radnim danom od 9 do 15 sati, u prostorijama Upravnog odjela  za EU fondove Grada Zadra na Narodnom trgu. Osim toga, sažetak Strateške studije, Strateška studija i Nacrt prijedloga masterplana dostupni  su i na internetskim stranicama tako da svi zainteresirani mogu pogledati o čemu se radi. Za vrijeme trajanja rasprave, prijedlozi i primjedbe  na Stratešku studiju i Nacrt prijedloga masterplana dostavljaju se, zaključno s danom završetka javne rasprave, na slijedeće načine: upisivanjem u knjigu primjedbi, koja će biti izložena na mjestu javnog uvida,  dostavom na e-mail adresu: [email protected] s naznakom "Javna rasprava o Strateškoj procjeni utjecaja na okoliš Prometnog masterplana funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija" ili s naznakom "Javna  rasprava o nacrtu prijedloga Prometnog masterplana funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija".




Planiranje učinkovitog i održivog prometnog sustava
Inače, Masterplan funkcionalne regije Sjeverna Dalmacije omogućit  će planiranje učinkovitog i održivog prometnog sustava u skladu s europskim i nacionalnim strategijama i planovima. Projekt "Izrada prometnog masterplana funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija" odobren  je za sufinaciranje u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i  kohezija te je ugovor između Grada Zadra, Ministarstva mora, prometa i  infrastrukture i Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa  i projekata Europske unije potpisan 19.04.2017. Provedba projekta sufinancira se sredstvima Kohezijskog fonda u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. u iznosu 4.010.000 kuna, od  čega 3.408.500 kuna predstavlja sredstva Kohezijskog fonda, a 601.500  kuna nacionalni doprinos. Grad Zadar, kao nositelj, projekt provodi u  suradnji s Zadarskom županijom, koja sudjeluje u projektu kao partner.