Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Pauk služba u mreži opasnog prometa

Autor: Krešimir Bukvić

13.02.2009. 23:00
Pauk služba u mreži opasnog prometa

Foto: Adam VIDAS



Dovoljno je samo postaviti zaštitnu ogradu tipa “New Jersey”, betonske blokove koji bi štitili osobe koje dolaze po svoja vozila i djelatnike pauk služe. Isti su do nedavno i bili na spomenutoj lokaciji, no prije nekoliko dana su uklonjeni


Nedostatak zaštitne ograde na cesti koja je nedavno probijena kroz parkiralište Ravnice, u neposrednoj blizini Opće bolnice Zadar mogao bi, ako se odmah nešto ne poduzme, razultirati ozbiljnim prometnim nesrećama. Najproblematičniji dio je krivina od 90 stupnjeva, točno ispred kućice pauk službe, zavoj koji stvara probleme i iskusnijim vozačima, pogotovo kada se u neposrednoj blizini parkira koje vozilo više od dopuštenog, a posebno mladim i neiskusnim vozačima koji ga već pri malo većoj brzini teško mogu svladati. Nespretno osmišljena poveznica ulica Marka Marulića i Kralja Dmitra Zvonimira tijekom radova na prvom gradskom kružnom toku postala je zadarska prometna crna točka, čija nesanacija ozbiljno ugrožava živote ne samo djelatnika pauk službe, koji se prvi nalaze na udaru, već i svih ostalih građana koji dolaze preuzeti svoja vozila.
Prijemni šalter, naime, nalazi se na samom zavoju kojem prethodi stotinjak metara čistine, ravne ceste, upravo onoliko prostora dovoljno za neprimjereno ubrzanje, na svu sreću, za sada bez pogubnih posljedica. No, zar netko mora poginuti da bi se stvari riješile, pitaju se u pauk službi. Tim više što je rješenje, doduše, ne sveobuhvatno, no trenutačno jedino moguće realizirati s vrlo skromnim sredstvima. Dovoljno je samo postaviti zaštitnu ogradu tipa “New Jersey”, betonske blokove koji bi štitili osobe koje dolaze po svoja vozila i djelatnike pauk služe. Isti su do nedavno i bili na spomenutoj lokaciji, no prije nekoliko dana su uklonjeni, iako je zbog loše projektiranog kružnog toka na križanju ulica Nikole Šubića Zrinskog i Marka Marulića ulica kroz parkiralište Ravnice postala prometnija od glavne ceste. Prvi je gradski kružni tok napravljen sa samo jednom prometnom trakom, umjesto dvije pa mu je propusnost slaba, što najčešće rezultira prometnim čepovima. Mnogi vozači stoga koriste “servisnu” cestu kroz parkiralište koja nerijetko biva prometnija od glavne ceste. Razlika u intenzitetu prometa je najuočljivija noću kada mladi vozači, nastojeći zaobići policijske patrole, koriste sve raspoložive sporedne gradske prometne pravce, uključujući i spomenuti, koji se nalazi na direktnoj poveznici najfrekventnijih gradskih okupljališta za mlade. Dovoljno je da samo malo više nagaze po gasu i ne “gine” im direktni udar u pauk službu.