Foto: Adam VIDAS
U ovoj fazi radova, koja će se realizirati do 30. lipnja, kanal će biti proširen na 40 metara i produbljen na četiri metra. Trenutačno su na gradilištu dva bagera i tri kamiona koji odvoze višak materijala s pašmanske strane, kazao je šef gradilišta Viktor Solomon
Kanal Mali Ždrelac će od 1. srpnja biti plovan! Potvrdio nam je to jučer voditelj gradilišta u Malom Ždrelcu Viktor Salomon. Nakon dvomjesečne stanke radnici i strojevi splitskog Konstruktor Inženjeringa na gradilište u Malom Ždrelcu vratili su se 8. ožujka.
Štednja i rasipanje
Podsjetimo da je nekoliko mjeseci trajala neizvjesnost hoće li biti odobreni novci za projekt. Još je u prosincu 2009. godine “pukla” vijest da u Državnom proračunu za 2010. godinu novci za nastavak radova nisu predviđeni.
Takav razvoj situacije izazvao je brojna negodovanja. Posebno među Ižanima, Ravljanima i Dugootočanima, koji, dok traju radovi na kanalu, moraju putovati znatno duljim putem preko Velog Ždrelca.
Nakon brojnih kritika i argumenata da se odugovlačenjem radova u Ždrelcu novac ne štedi, već rasipa, budući da se samo subvencioniranje dodatnih troškova linija preko Velog Ždrelca godišnje potroši 3,84 milijuna kuna, iznašlo se volje i načina te osiguralo 8 milijuna kuna.
Za dovršetak cijelog projekta procjenjuje se da je potrebno još oko 16 milijuna.
– U ovoj fazi radova, koja će se realizirati do 30. lipnja, kanal će biti proširen na 40 metara i produbljen na četiri metra. Trenutačno su na gradilištu dva bagera i tri kamiona koji odvoze višak materijala s pašmanske strane. S ugljanske strane je dosad odvezen gotov sav iskopani materijal, kazao je Solomon.
Bušenje morskog dna
Procjenjuje se da će u sklopu produbljivanja i proširivanja kanala koji prema planu u konačnici treba biti proširen na 56 metara i produbljen na pet metara, biti iskopano ukupno 54.000 kubika materijala. Dosad se taj materijal odvozio za potrebe gradilišta u Trajektnoj luci Preko i u luci Batalaža u Kalima. Sada, kad su ti projekti već u završnoj fazi, materijal se odvozi na odlagalište u Kukljici.
– Sutra na gradilište stiže bušilica kojom ćemo s pontona bušiti morsko dno i pripremati ga za miniranje. Nakon toga će biti dopremljen još jedan ponton s dizalicom od 100 tona koja će gratati mulj i ostali materijal s morskog dna. Taj će se materijal klapetom odvoziti na jedan od ukupna dva morska odlagališta u Jadranu, ispričao je šef gradilišta.
Vijestima iz Malog Ždrelca vrlo je zadovoljan načelnik Općine Sali Zoran Morović.
– Otvorenje kanala žitelji jugoistočnog dijela Dugog otoka čekaju kao ozebli sunce. Osim što su preko Velog Ždrelca moramo puno dulje voziti, taj je put i preveliko opterećenje za ionako prestare katamarane. Putovanje do Zadra često se doima kao avantura jer nikad se ne zna kad bi se katamaran mogao pokvariti, kazao je Morović.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
europska inicijativa
“MY VOICE, MY CHOICE” Započelo prikupljanje potpisa za siguran i dostupan pobača!
Zadar
»Prekid preko veze«
Na daske Arsenala stiže kazališna poslastica koja je osvojila produkcije diljem Europe
Plodovi zemlje i mora
hladan period
Voćke su još u opasnosti od ranih jutarnjih mrazeva
Županija
obavijest
Sljedeći tjedan počinje dezinsekcija na području Općine Vir
Kolumne
TV SVEKRVA
Teške prijetnje s TV ekrana
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA
VIDEO Autobus kod Krvavice sletio s Jadranske magistrale u provaliju, vozač prevezen u bolnicu
Zadar
MELADA
ĐIR PO KVARTU (9) Stanovnici Melade ukazuju i na negativnosti: ‘Kao da sam na Lučkom…’
Zadar
Sunset Sports Media Festival
Talijanska nogometna legenda Alessandro Del Piero stiže u Zadar!
Crna Kronika
PU ZADARSKA