Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Komercijalna sidrišta “spasit” će 50 tisuća eura

13.04.2011. 22:00
Komercijalna sidrišta “spasit” će 50 tisuća eura


Godišnji gubitak od nenaplate sidrenja u uvali Zlatna luka iznosio je otprilike oko 350.000 kuna, odnosno 50 tisuća eura. – Iznajmljivanje sidrišta bit će komercijalno. Neće se iznajmljivati po godišnjem paušalu od, primjerice, 500 ili 1.000 kuna, već po metru dužnom brodice ili jahte, rekao je Elvis Dražić


Od Uskrsa u  Sukošanu započinje komercijalna naplata sidrišta u uvali  Zlatna luka koje s postojećim  sidrištima i Marinom Dalmacija postaje nova nautička oaza.
– Kako bi sidrište bilo  spremno za turističku predsezonu u tijeku je postavljanje  teških kamenih utega potrebnih za sidrišta. Do uskrsnih  blagdana završit će svi radovi  postavljanja i učvršćivanja bova te će nautičari koji doplove  u sukošanski akvatorij i izvan  Marine Dalmacija moći na sigurno privezati svoja plovila,  rekao je Elvis Dražić, direktor  komunalnog poduzeća Zlatna  luka Sukošan d.o.o.
Prije nekoliko mjeseci Zadarska županija je sukošanskom komunalnom poduzeću  Zlatna luka dodijelila petogodišnju koncesiju na pomorskom dobru u svrhu gospodarskog korištenja sidrišta Palac i Križ, odnosno sidrišta Sukošan 1 i sidrišta Sukošan 2 u  uvali Zlatna luka.
Betonski utezi
 Ukupna površina sidrišta iznosi oko 15.000 metara četvornih, a sukošanski komunalci će metar četvorni koncesije  plaćati tri kune, odnosno  ukupno 45.000 kuna godišnje.
– Postojeće bove su vlasnici  ili djelatnici komunalnog poduzeća uz pomoć ronioca  uklonili iz mora kako bi po  pravilima dobivene koncesije  postavili komercijalna sidrišta,  odnosno teški betonski uteg,  lanac i bovu, objašnjava  Dražić.
Ne treba isticati da sukošanski turizam svake godine postiže sve bolje komercijalne rezultate, no ima grana u kojima  se gube nemali iznosi. Radi se  o desecima, stotinama tisuća  kuna pa je napokon došlo vrijeme da sukošanska izvršna  vlast kaže – dosta!
– Mirna uvala Zlatna luka  idealno je mjesto za sidrenje i  zaklon od vjetra pa je svakog  ljeta prepuna manjih brodova i  jahtaša. Prateći kretanja plovila u posljednjih nekoliko godina u ovom akvatoriju, u komunalnom poduzeću došli  smo do spoznaje da je puna  brodova i jahti od konca svibnja do konca rujna, govori  Dražić, ističući da se brodice  četiri mjeseca u godini u toj  prekrasnoj uvali koju krasi  ljetnikovac Zadarske nadbiskupije – Palac sidre na divlje, a  u špici ih bude i do 100 dnevno.
Kad govorimo o isplativosti  i zaradi, računica je jednostavna. Godišnji gubitak od nenaplate sidrenja u uvali Zlatna  luka iznosio je otprilike oko  350.000 kuna, odnosno 50 tisuća eura. Nautički turizam  vrlo je otporan na globalnu  recesiju. Po podacima zadarske Lučke kapetanije, svake  godine u vodama zadarskog  akvatorija ima sve više nautičara.
Kraj nelegalnom  naplaćivanju
– Iznajmljivanje sidrišta bit  će komercijalno. Neće se iznajmljivati po godišnjem  paušalu od primjerice 500 ili  1.000 kuna već po metru  dužnom brodice ili jahte. Dakle, maksimalna cijena iznajmljivanja sidrišta bit će za plovila u tranzitu i to po cijeni od  12 kuna po dužnom metru plovila. Tako će, primjerice, vlasnik plovila dužine 10 metara  sidrište dnevno plaćati 120 kuna, pojašnjava Dražić, ističući  da je ova investicija dugoročno  isplativa.
Zakon je predvidio da  općine i gradovi gospodare  pomorskim dobrom svoga teritorija. Dobivanjem koncesije  nad sidrištem sačuvan je bitan  sukošanski resurs jer će gospodariti općinsko komunalno  poduzeće, a ne privatni kapital  izvana. Nelegalnom naplaćivanju sidrišta najvjerojatnije je, barem u uvali Zlatna  luka, došao kraj.
Poznato je da je stav Ministarstva mora, prometa i infrastrukture godinama unazad  bio da se potencira izgradnja  sidrišta u uvalama, gdje se sidre manji brodovi i jahte bez  kontrole. Tim više što za svaku  uvalu gdje je koncesionar dobio sidrište ili privezište mora  postojati pravilnik o redu u  lukama i privezištima, što bi  trebalo jamčiti sigurnost u  njoj, o čemu mora brinuti koncesionar, kaže Dražić.
– Uređena, u skladu sa zakonom i propisima regulirana  sidrišta pod legalno izdanim  koncesijama dobar su primjer  rješavanja problema kroničnog nedostatka marina i vezova na našoj obali. Nautičarima je itekako važno da mogu  računati na siguran vez i miran  san, zaključio je Elvis Dražić.