Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Ukupni dug Grada Zadra popeo se na više od 83 milijuna kuna

13.05.2011. 22:00
Ukupni dug Grada Zadra popeo  se na više od 83 milijuna kuna


Razlog ovom deficitu je sveopća kriza, ali i manji prihodi iz poreza na dohodak, poreza na nekretnine te komunalnih doprinosa kao i smanjena investicijska aktivnost, rekao je na Kolegiju gradonačelnika zadarski gradonačelnik Zvonimir Vrančić komentirajući godišnji izvještaj o izvršenju proračuna Grada Zadra za 2010. godinu


Grad Zadar prošlu je godinu završio s deficitom od oko 47 milijuna kuna, dok je ukupni deficit, računavši manjak od prethodnih godina, nešto viši od 83 milijuna kuna. Ovo su iznimno teške i dramatične brojke, ali one nisu novost za nas i nadamo se da ćemo sljedeću godinu završiti s manjim deficitom. Ipak, treba istaknuti da je ovakva situacija slična u svim gradovima i da nismo iznimka. Razlog ovom deficitu je sveopća kriza, ali i manji prihodi iz poreza na dohodak, poreza na nekretnine te komunalnih doprinosa kao i smanjena investicijska aktivnost, rekao je na Kolegiju gradonačelnika zadarski gradonačelnik Zvonimir Vrančić komentirajući godišnji izvještaj o izvršenju proračuna Grada Zadra za 2010. godinu.
Prihod Grada manji za 150 milijuna kuna
 Dodao je da je Grad prošle godine uprihodovao jedva 315 milijuna kuna, što je za oko 150 milijuna kuna manje nego 2007. ili 2008. godine. Vrančić je istaknuo da unatoč velikom deficitu Grad ne prestaje s izgradnjom nekih projekata kao što je kolektor ili POS-ovi stanovi. Naime, rekao je, za te su projekte vezani ugovorima, a i ne žele da zamre sva građevinska aktivnost. Grozdana Perić, pročelnica za financije, koja je iznijela izvještaj, rekla je da su 2010. godine smanjili proračun za 16 posto, odnosno za 72 milijuna kuna, ali ni to nije pomoglo da prihodima realiziraju potrebe Grada. Naime, za 2010. godinu od predviđenih 379 milijuna kuna prihoda realizirano je 315 milijuna kuna, dok je rashodovano 364 milijuna kuna. Istaknula je da gradski prihodi od poreza čine 48 posto ukupnih prihoda što potvrđuje osjetljivost Grada na poreze.
Na kolegiju je bilo govora i o novom načinu provedbe natječaja i uvjetima za odabir članova uprave i nadzornih odbora trgovačkih društava u kojima Grad Zadar ima udjele. Naime, prema novom zakonu članovi upravnih odbora moraju imati visoku, dok članovi nadzornih odbora moraju imati višu ili visoku stručnu spremu.
Pročelnici su se složili i oko izgradnje crpne stanice Gaženica 1, odnosno o reguliranju međusobnih odnosa između Grada i Lučke uprave. Naime, kako je izneseno na kolegiju, Grad će dati dio zemljišta u Gaženici, a Lučka uprava će financirati prvu fazu projekta izgradnje crpne stanice, u iznosu od 5 milijuna kuna, te će potom predati crpnu stanicu Gradu na korištenje.
Također je bilo govora i o isplati sredstava za izdvajanje oko 400 hektara šumskog zemljišta za izgradnju gospodarske zone Crno, a za što će biti izdvojeno oko 2,8 milijuna kuna.
Kneževa i Providurova palača s komunikacijskim mostom
 – Za izgradnju glavnog kolektora uz potok Ričine i sekundarnog kolektora na dijelu okolnih ulica na području MO Smiljevac grad je kao izvođača odabrao tvrtku Osijek Koteks koja je na natječaju ponudila najpovoljniju ponudu od 1,5 milijuna kuna, rekao je Matko Segarić, pročelnik za graditeljstvo i zaštitu okoliša. Na kolegiju su se složili da se za rekonstrukciju Gradske knjižnice i Centra za mlade oslobodi plaćanja 660.000 kuna komunalnih doprinosa te da se uredi zgrada MO Kožino. Također su se složili da se odobri dodatnih 390 milijuna kuna bez PDV-a za dodatno projektiranje projekta uređenja Centra za baštinu u Zadru.
 –  Naime, na prijedlog AB Forum, na krovovima Kneževe i Providurove palače napravio bi se instalacijski i komunikacijski most kojima bi se riješila komunikacija kroz ove prostore. Međutim, za ovo doprojektiranje potrebna su dodatna sredstva. Ipak, smatramo da je ovo vrlo zanimljiv projekt i kad bi ga završili mogli bismo dobiti novce od europskih fondova za njegovu realizaciju. Inače, za realizaciju bi nam trebalo oko 20 milijuna eura, tako da se želimo kandidirati za europska sredstva, rekli su Segarić i Vrančić.
Na kolegiju su dali prijedlog odluke o poslovnim subjektima koji su značajni za zaštitu i spašavanje na području Zadra te o prijedlogu da se raspiše javni natječaj za davanje gradskog prostora u zakup. Vrančić i Rajko Jurin istaknuli su da su svi gradski prostori iznajmljeni. Također je usvojen prijedlog da se ispražnjen poslovni prostor u Poduzetničkom inkubatoru da društvu Izvor na sljedećih pet godina.
Govorili su i o kreditima za poticanje malog poduzetništva gdje je Grad subvencionirao četiri posto kamata, dok su obrtnici financirali drugih četiri posto.
Na kraju su prihvatili prijedlog da Mario Živković bude predstavnik naručitelja u postupku javne nabave za radove na obnavljanju krovišta i fasade na osnovnim školama Stanovi, Šimuna Kozičića Benje i Bartula Kašića.