Dukić: Najveći pomak napravit ćemo u protočnosti prometa i gradskim parkiralištima

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Zadarski gradonačelnik za suvremena prometna rješenja
Za centar grada presudna je garaža na Ravnicama koja bi primila promet u mirovanju za područje Poluotoka, dok bi parking na Poluotoku ostao primarno za stanare. Jednako tako ta garaža uz lokaciju ispred same bolnice zadovoljila bi potrebe bolnice i njenih posjetitelja, kazao je Dukić
Prometna rješenja u Tuđmanovoj ulici

Zadar je iznimno dobro povezan u nacionalne prometne tokove što je rezultat njegovog sustavnog jačanja kao prometnog središta središnjeg Jadrana, no u razdoblju koje je pred nama potreban je dodatan iskorak prije svega po pitanju novih parkirališnih mjesta i protočnosti gradske prometne mreže. Izazovi su to s kojima se suočavaju svi veći gradovi, no Branko Dukić, aktualni gradonačelnik u programu za novi mandat izdvaja rješenja iz suvremenih mjera održive urbane mobilnosti koja se želi primijeniti u Zadru.
- Protočnost prometa i nedostatak parkinga spadaju u komunalni problem koji muči naše sugrađane baš svaki dan. Kad idete na posao, dolazite u centar grada ili se vraćate u svoj kvart pronalazak slobodnog parkirnog mjesta je izazov, pogotovo za vrijeme turističke sezone. Pripremili smo čitav set mjera koje su se pokazale uspješne u inozemstvu koje ćemo u naredne četiri godine primijeniti u našem gradu, rekao je u uvodu Dukić.
Postoje tri ključne točke; centar grada, bolnica i parking po kvartovima s višestambenim zgrada.

Parkirališta na obodu grada

- Za centar grada presudna je garaža na Ravnicama koja bi primila promet u mirovanju za područje Poluotoka, dok bi parking na Poluotoku ostao primarno za stanare. Jednako tako ta garaža uz lokaciju ispred same bolnice zadovoljila bi potrebe bolnice i njenih posjetitelja. Analizirali smo i brojne lokacije po kvartovima koje se mogu prilagoditi u parkirališne ili garažne, a da pri tome ne umanjuju prostorne i okolišne vrijednosti našega grada. Na više lokacija pojedine ulice mogu se pretvoriti u jednosmjerne što bi omogućilo formiranje novih legalnih parkirališnih mjesta pogotovo u dijelovima grada koji imaju višekatne zgrade, rekao je Dukić dodajući kako dolaskom turističke sezone problem dodatno eskalira i za to, smatra Dukić, postoje konkretna rješenja.
- Stvari ne idu preko noći, no gradovi koji su uspješno riješili parking za posjetitelje to rade kroz »park and ride« parkirališta na obodu grada, na kojima za nisku cijenu možete ostaviti vozilo i javnim prijevozom se brzo dovesti do centra grada. Zadar ima takvih prostora koja može pretvoriti u parkinge, a naši novi autobusi i sustav javnih bicikala koji mislimo dalje razvijati su na razini najuspješnijih europskih gradova, istaknuo je Dukić.
Nakon što je gradski autobusni operater Liburnija 2019. uz potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te uz sredstva iz EU fondova zamijenio trećinu voznog parka, odnosno nabavio 25 novih autobusa za gradske i prigradske linije te je osiguran bolji javni prijevoz u Zadru, danas se potpisuje novi ugovor kojim nastavljaju u istom smjeru.

Partnerski odnos Grada Zadra i Ministarstva

- Današnjim potpisom nastavlja se partnerski odnos Grada Zadra i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture na uvođenju sve viših standarda u sustavu javnog prijevoza u našem gradu, a Zadrani će uskoro dobiti još 21 novi autobus uz sufinanciranje europskim sredstvima. Zadar danas ima jedan od najmlađih voznih parkova, a implementacijom pametnih rješenja te rekonstrukcijom prometnica naš grad projekt po projekt doseže visoke standarde i staje uz bok razvijenih europskih gradova. Važan je ovo korak u cilju razvoja i unaprjeđenja našeg prometnog sustava prihvatljivog za okoliš, zaključio je Dukić.
Suradnja s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture je na najvišoj razini, a ugovore za nove autobuse predat će državni tajnik Josip Bilaver.
- Ovo je jedan u nizu projekata koje provodimo u suradnji s Gradom Zadrom. U narednim godinama je pred nama nekoliko iznimno važnih projekata za kvalitetu na ovom projektu. Najznačajniji projekt u razvoju pomorske infrastrukture u Zadru je obnova rive gdje očekujemo skori početak radova. Također, očekuje nas i projekt modernizacije i ekologizacije infrastrukture Zračne luke Zadar. To obuhvaća rekonstrukciju i proširenje glavne stajanke te osiguranje elemenata stajanke za nove pozicije zrakoplova sukladno važećim propisima, a predviđa ugradnju ukopanih jedinica za dovod električne energije koja bi se dobivala direktno iz napajanja putničkog terminala te dovod zraka, koji bi također bio spojen na agregate koji su sastavni dio infrastrukture Zračne luke. Projektom je planirana investicija u izgradnju fotonaponske elektrane kapaciteta 610kW za vlastitu proizvodnju energije iz obnovljivih izvora. Zadarska je jedina zračna luka u EU koja će biti financirana iz nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Projekt se priprema za financiranje u sklopu NPOO-a, rekao je državni tajnik Bilaver.

ITS sustav vrijedan 35 milijuna kuna

- U tijeku je projekt razvoja i implementacije inteligentnog prometnog sustava i rekonstrukcija prometnice s prioritizacijom vozila javnog prijevoza i biciklističkom stazom u gradu Zadru (ITS) vrijedan 35.083.931,15 kn od čega je 76 posto financirano sredstvima EU. U idućem mandatu nastavljamo sa širenjem inteligentnog transportnog sustava na većinu gradskih raskrižja i formiranje novih zelenih valova te izgradnjom cjelovitog sustava biciklističkih staza na području grada, istaknuo je Dukić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika brat123
U par klikova je vrlo lako zaključiti da je Zadarski list obično HDZovo GLASILO. Blago li vam je raditi na tim novinama di nesmite ni slučajno reći ništa svoje,a ni upaliti mozak. Gluhonijemi poslušnici u redakciji. Ostanite tu di jeste i ne pomakli se nikad.