Ako ne bude plaće do petka, dolazimo u Zagreb. I nećemo natrag dok nam se ne riješi problem, najavio je predsjednik SMH Vedran Dragičević i dodao da bi privatizacija škverova pod svaku cijenu bila pogrešna, pa traži odgodu od tri ili četiri mjeseca da se kreira novi model privatizacije
Sindikat metalaca Hrvatske jučer je najavio generalni štrajk radnika u brodogradnji ako u “3. maju” do petka ne bude isplaćena plaća.
– Ako nas prisile, dolazimo i u Zagreb. I nećemo natrag dok nam se ne riješi problem, najavio je predsjednik SMH Vedran Dragičević, dodavši da škverani ne namjeravaju okupirati Zagreb poput njihovih prethodnika poljoprivrednika.
Zakonski rok za isplatu plaća u brodogradilištu istječe danas, no sindikalisti su skeptični da će taj datum biti ispoštivan. Pritom upozoravaju da su Brodotrogir i splitski škver isplatili plaće za ovaj mjesec, ali da je upitno hoće li biti novca za iduću plaću.
Odgoda za privatizaciju
– Država ima vremena do petka. Ako plaće ne bude do petka, u utorak ćemo održati sastanak na kojem ćemo dogovoriti reakciju. Ali jasno je da reakcija neće biti dobra i neće se svidjeti drugima, prijeteći je poručio Dragičević. Priznajući da postoje problemi s likvidnošću za održavanje postojećeg poslovanja, šef metalskog sindikata ustraje na plaćama kao prioritetu.
Osim prijetnje štrajkom, Dragičević je pozvao i da se ponovo razmotri Vladina odluka da privatizira brodogradilišta. Privatizacija pod svaku cijenu bi, smatra, bila pogrešna i zato traži odgodu od tri ili četiri mjeseca da se kreira novi model privatizacije. Pritom se, tvrdi Dragičević, sindikati ne bi protivili smanjenju broja zaposlenih u brodogradnji s 11.500 na 10.000. U tom modelu bi svakako trebalo zadržati što je više moguće zaposlenih, ali i osigurati da radnici u brodogradnji dobiju 25 posto dionica svog škvera.
Dionice radnicima
– Ne želimo da nam se dogodi isto što i Željezari Split. Zato želimo da se radnicima da 25 posto i jedna dionica, kako se Vlada ne bi mogla amnestirati da nema ništa više sa škverovima nakon njihove prodaje. Čak je i Darko Končar, poduzetnik zainteresiran za brodogradilišta, suglasan s takvim rješenjem, rekao je Dragičević.
Prema zamisli sindikata, radničke dionice ne bi se smjele prodavati bar pet godina, a njima bi upravljali predstavnici sindikata, Vlade i Jadranbroda. Tu ideju, ali i zadržavanje zaposlenih na određeni vremenski period, Sindikat metalaca Hrvatske ovjerio bi u posebnom “Socijalnom sporazumu” koji bi bio potpisan s kupcem.
– U brodogradilištima je velika nervoza jer se čini da sve ide prema kraju brodogradnje u Hrvatskoj, a ne prema njenom buđenju i opstanku. Nećemo dopustiti da padne i jedno, jer ako padne jedno, sva će pasti domino-efektom, smatra Dragičević.
Natječaj sljedeći tjedan?
I dok u sindikatima, pa i kod pojedinih uprava, vlada uvjerenje da će prije samog raspisa natječaja za prodaju “3. maja”, “Kraljevice”, Brotrogira, Brodosplita i BSO-a dobiti priliku za još jedan krug razgovora i usuglašavanja oko samog teksta natječaja i ponudbene dokumentacije, iz Ministarstva gospodarstva i HFP-a, kojeg je Vlada zadužila za raspisivanje i provedbu postupka prikupljanja ponuda, uporno najavljuju da će natječaji za ovih pet brodogradilišta biti objavljeni u međunarodnim glasilima do kraja ovog tjedna. No, dojam je da tehničke pripreme i koordinacija između resornog ministarstva i HFP-a ne idu baš u korak s tim najavama.
HUS: Bezuvjetna podrška za plaće
Predsjednik Hrvatske udruge sindikata (HUS) Ozren Matijašević podržao je jučer kolege metalce u njihovim nastojanjima i pritiscima koje najavljuju u cilju da se radnicima “3. maja” osigura isplata plaća do kraja ovog tjedna. No, u pogledu najnovijeg zahtjeva SMH-a za preispitivanjem modela i tajminga privatizacije, čelnik HUS-a bitno mijenja retoriku.
– Kolegama iz Sindikata metalaca mogu samo poručiti “dobro jutro”. Dok smo iz našeg sindikata otpočetka upozoravali da nije vrijeme za privatizaciju brodogradnje u okolnostima globalne krize i recesije, čelnici SMH-a tada su poručivali upravo suprotno, da nemaju ništa protiv. Sad kad je Vlada donijela odluke o prodaji brodogradilišta, odjednom se bude iz zimskog sna i traže preispitivanje i odgodu privatizacije, zaključio je Matijašević.
najnovije
najčitanije
Zadar
VELIKI PETAK
Večeras Služba Muke Gospodnje i procesija s Križem središtem Zadra
Hrvatska
ministarstvo turizma
Brnjac: Prihodi od stranih turista u 2023. godini 14,6 milijardi eura
Košarka
Spektakl
NBA zvijezde, hrvatska košarkaška vrsta i selekcija Europe u Areni u čast Draženu Petroviću
Ostali sportovi
Dobre vijesti
Leona Popović ipak ne mora na operaciju koljena, krajem travnja vraća se na snijeg
Nogomet
Tužna obljetnica
Prije 16 godina stradao je Hrvoje Ćustić
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE