Spora i mala "Lara" nedovoljna za ljeto

Slika korisnika admin
iskrcavanje putnika_lara
Zbog manje brzine, kažu putnici, brod redovito kasni i ne uspijeva održavati plovidbeni red

Ovo je zaista neizdrživo! Prisjedne nam cijeli vikend na otoku kad se sjetimo da se moramo voziti sat i pol vremena do grada i to u ovoj gužvi i po vrućini, rekli su revoltirani mještani Velog i Malog Iža koji su se u nedjelju navečer vozili brodskom linijom Rava - Iž - Zadar na kojoj vozi brod Lara. Ravljani se do grada ovom linijom voze čak dva i pol sata.

Putnici zabrinuti za sigurnost

Iako iz Iža u nedjelju voze dvije trajektne linije koje kreću u podnevnim satima i kojima do Zadra treba i do dva sata vožnje, te jedna ranija linija, većini ljudi ova linija koja iz Velog Iža kreće u 18.20 sati najviše odgovara jer stignu ručati i okupati se pa krenuti prema gradu. No, upravo na ovoj liniji koja gotovo uvijek kasni tijekom ljetne sezone bude najveća gužva. U nedjelju je tako, primjerice, 40-ak ljudi cijelim putem do Zadra moralo stajati, što i ne bi bio problem da se imalo gdje stati. Naime, brod je bio toliko pun da ljudi nisu imali gdje stajati, a kamoli spremiti prtljagu. Neki su putnici zbog toga sjedeće mjesto pronašli na stepenicama, a drugi su se čak popeli na čamce za spašavanje i tamo su sjedili na putu do Zadra. U brodskom salonu bila je tolika gužva da ga ni klimatizacijski uređaji nisu mogli rashladiti.

- U brodu bude mnogo djece i starijih ljudi koji moraju sjediti, a često nema mjesta za svih. Osim toga na brodu ne postoji prtljažni prostor već torbe moramo ostavljati na klupama na krmenom dijelu broda i onda nema mjesta za sjedenje, rekli su putnici.

- Lako je sad tijekom ljeta kad možemo stajati vani, ali tijekom zime, kad je sezona branja maslina i meljave, na brodu također bude mnogo putnika. No, tada je situacija još gora jer je vani hladno i ne možemo se voziti na krmi pa su kapaciteti broda u biti manji.

O tome kakva je situacija svjedoče i priče brojnih mještana Iža i Rave koji su htjeli ostati anonimni, a koji su govorili da su i prošle godine vozili "prebukirani" te da se čak znalo dogoditi da su se ljudi vozili bez karata jer ih na blagajni više nisu mogli kupiti, a morali su se nekako ukrcati na brod i otići do Zadra. Budući da je Veli Iž zadnja luka u koju "Lara" staje na putu prema Zadru često se znalo dogoditi da zbog prenatrpanosti putnika uopće ne stane u Veli iž pa se po putnike vrati nakon nekoliko sati ili da ukrca samo pola putnika, a ostali ostanu.

Osim gužvi mnogi putnici zabrinuti su i za sigurnost broda jer smatraju da brod ne može primiti onoliko ljudi koliko ih neki put primi, čime se smanjuje sigurnost plovidbe. Ovo je pogotovo izraženo u zimskim uvjetima kad je na moru lošije vrijeme i veći su valovi pa se i brod više ljulja.

Upravo zbog navedene situacije mnogi Ižani i Ravljani postali su ljuti i ogorčeni na odgovorne, jer vjeruju da se nešto može promijeniti i pitaju se kako bi se situacija mogla popraviti, barem za ovu drugu nedjeljnu liniju.

Ovo nije prvi put da su se žalili na "Laru". I prije dvije godine mogla se čuti ista priča. Naime, i onda su se žalili zbog toga što je brod spor, što se čak i ne uklapa u uvjete natječaja po kojemu je "Lara" dobila koncesiju za ovu liniju, bez obzira što je kasnije dodan nekakav aneks da brod može biti i sporiji. Jadrolinijin brod "Lara" vozi brzinom od 11 milja, a u natječaju je stajalo da brzina ne smije biti manja od 16 milja. Zbog manje brzine ovaj brod redovito kasni i ne uspijeva održavati plovidbeni red.

Lokalna samouprava mora reagirati

No, Ivan Franičević, ravnatelj Agencije za obalni linijski pomorski promet rekao nam je kako je ta brodska linija do sada dobro funkcionirala te da bi se čak i moglo izaći u susret mještanima Iža i Rave uvođenjem još jedne pruge, ali tek nakon što lokalna samouprava da zahtjev za to.

- Jadrolinijina "Lara" dobila je koncesiju za tu liniju na pet godina i mi sad ne možemo promijeniti taj brod. Još četiri nedjelje će biti takve gužve, a onda će se opet broj putnika smanjiti. Ipak, ponovno ističem, lokalna samouprava trebala bi reagirati i tražiti još neku liniju, bez njih mi ne možemo ništa, rekao je Franičević.

Prema njegovim riječima na natječaj za dobivanje koncesije za tu liniju javila se Jadrolinija s brodom "Lara", koja vozi 11 milja, te dubrovački brodari G&V line s brodom "Anamarija", koja može voziti 16 milja. Objasnio je kako je, uz sve ostale faktore, cijena koju je ponudila Jadrolinija prevagnula odluci u njenu korist. Naime, Franičević je rekao kako je ponuda Jadrilinije bila za skoro 5 milijuna kuna jeftinija od punude G&V linea.

Vlasnik G&V linea Lenko Garbin rekao je da je on sedam godina imao koncesiju za tu liniju te se opet natjecao za nju, ali nije dobio iako je natječajem ispunjavao sve uvjete. Sad, kako kaže, "Anamarija" stoji u Lamjani i ne vozi nigdje.

Što se tiče sigurnosti vožnje, iz Lučke kapetanije su nam rekli da je odgovornost isključivo na zapovjedniku broda koji mora kontrolirati da se ne ukrca više ljudi nego što brod može voziti. Mirko Petrica, inspektor Lučke kapetanije, rekao je da oni samo nadziru brodove i ako vide nepravilnosti mogu mu napisati kaznenu prijavu. No, dodao je da do sada nikad nisu imali prijavu za brod "Laru".

Dok se ne uvede neka nova linija, veći ili brži brod, Ižanima i Ravljanima ne preostaje ništa drugo nego sa sjetom gledati u katamarane koji jure s otoka koji su s kopnom spojeni brzobrodskom linijom.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno