Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Dogodine do Vrgade novim brodom?!

13.07.2011. 22:00
Dogodine do Vrgade novim brodom?!


Slažemo se da su “Lumbrikata” i “Vrgadinka” brodovi kojima održavamo liniju, dotrajali, neudobni i neadekvatni svojim dimenzijama i brzinom. Imamo u planu kupiti ili čak dati izgraditi novi brod, rekao je Damir Torić


Vrgadini su već  dugo nezadovoljni brodskom  povezanošću s kopnom, a nedavno okončan natječaj za  održavanje linije Vrgada –  kopno predstavljao im je dodatni problem i svojevrsnu  prijetnju.
Naime, s jedne strane Vrgadini žele da se linija osuvremeni, a s druge su se pribojavali da Ribarsku zadrugu  Vrgada, koja Vrgadine na  kopno prevozi već 48 godina i  zapošljava sedam domicilnih  stanovnika, ne zamijeni neki  novi brodar.
Mještane je zabrinjavalo i  što je u uvjetima natječaja bilo  navedeno da brod mora moći  prevoziti minimalno 40 putnika, što bi značilo da bi brod  bio veći od 25 metara i kao  takav ne bi mogao pristati na  Vrgadu.
Vrgadini znaju najbolje
No na radost Vrgadina,  prošli je tjedan iz Agencije za  obalni linijski pomorski promet odlučeno da će se natječaj za izbor brodara na liniji  Vrgada – Pakoštane – Biograd  ponoviti, jer ponuda zadarske  tvrtke “Mankul”, jedina pristigla na natječaj, ne zadovoljava kriterije za održavanje  te linije.
Ribarska zadruga Vrgada  svoju je ponudu pak poslala  izvan roka.
Ipak, brod Ribarske zadruge će do daljnjega, do novog  natječaja, nastaviti posao koji  radi već pola stoljeća – povezivati Vrgadu s kopnom.
– Mi itekako imamo interesa zadržati ovu liniju, a na  natječaj se nismo javili na  vrijeme jer uprava nije dobro  odradila svoj posao, rekao je  Damir Torić, odnedavno privremeni upravitelj Ribarske  zadruge Vrgada.
Iako iz Agencije za obalni  linijski promet nisu htjeli komentirati razloge odbijanja  “Mankulove” ponude, Torić  nagađa da je to stoga što  njihov brod ima 33 metra i  kao takav teško bi mogao  pristati ne samo u Vrgadi, već  i u Pakoštanima i Biogradu.
Vrgadini ipak najbolje znaju kakav brod im treba i  najbolje i najprirodnije bilo bi  da liniju i dalje održava domaća ribarska zadruga. Samo  s malo modernijim brodovima.
Kredit preko HBOR-a
– Slažemo se da su ‘Lumbrikata’ i ‘Vrgadinka’, brodovi  kojima održavamo liniju dotrajali, neudobni i neadekvatni svojim dimenzijama i  maritimnim sposobnostima.  Imamo u planu kupiti ili čak  dati izgraditi novi brod. Bio bi  dug 22 metra, 6 metara dulji  od sadašnjeg, te bi imao kapacitet za 80 do 100 putnika.  Ne znamo kad će biti raspisan  novi natječaj, nismo dobili  nikakvu službenu informaciju, ali smo svjesni da trebamo  žurno djelovati. Mislimo podići kredit preko HBOR-a, a  ako se odlučimo za izgradnju  novog broda, očekujemo pomoć od države koja bi trebala  pokriti 10 posto troškova. Također, trebamo istražiti i sve  mogućnosti koje se nude otocima pa vjerujem da ćemo i tu  nešto uspjeti postići, rekao je  Torić, dodavši da bi za gradnju novog broda trebalo oko  godinu dana.
Inače, Vrgadu s kopnom  ljeti povezuje čak osam dnevnih linija. Ipak, u udarnim  terminima se i unatoč tomu  na malim i zastarjelim brodovima stvaraju velike i neugodne gužve. No ako se planovi Ribarske zadruge ostvare, situacija s brodskim linijama već bi sljedeće turističke sezone  trebala biti  znatno bolja.