Violinist Simović i Mendelssohnove partiture - neponovljivo!

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Autor: 
Vedran SITNICA

Zadarski komorni orkestar pod ravnanjem Ivana Repušića još je jednom odveo svoju publiku na putovanje onostranom glazbenom dimenzijom. Nakon velike subotnje uspješnice s četiri domaća solista u zadarskoj katedrali, u ponedjeljak mu se u istom prostoru pridružio izuzetni violinist Roman Simović crnogorskog porijekla. Mendelssohnov „Koncert u e-molu za violinu i orkestar" otvorio je večer, a s njime i vrata bujici nježnog romantičkog zvuka prožetog vratolomnim pasažama. Veličanstveni prostor zadarske katedrale svojom je akustikom zahvalno odgovarao na čas tiha, čas gromka pitanja orkestra, što ih je energično i sugestivno postavljao maestro Repušić. Violinist Simović cijelim je tijelom sudjelovao u materijaliziranju Mendelssohnove partiture što je dosegla vrhunac u virtuznom finalu. Marširajući tako u kraj prvog dijela koncerta, divljenje prema uvježbanom orkestru i neumornom violinistu bivalo je sve veće. No, kada se Simović besprijekorno latio „Treće sonate: Ballade" E. Ysaya, zapanjeni izraz lica preplavio je i same glazbenike. U drugom dijelu koncerta Simović je preuzeo ulogu koncertmajstora, a svojim je odrješitim pokretima dodatno motivirao glazbenike. Nakon „Sedme simfonije" u subotnju večer, „Prva simfonija" L. van Beethovena nastavila je niz miljenica toga glazbenog giganta. I dok je „Sedma", nazvana „Apoteozom plesa", u subotu zaista rasplesala Katedralu, „Prva" je simfonija predstavila ono drugo Beethovenovo lice, ozbiljno, dostojanstveno i ponosno. Međusobno osluškivanje i uvažavanje orkestralnih dionica još je jednom predstavilo profesionalnost Zadarskog komornog orkestra u simfonijskoj formi koji, bez obzira na zahtjevnost, nikada ne prestaje zračiti uživanjem pri stvaranju glazbe. Neumorni pljesak nagnao je maestra da ponovi subotnji bis, uvertiru Mozartovoj operi „Figarov pir", čime je završen i ovaj koncert.

- Imali smo naporan, ali izuzetno produktivan tjedan" kazao je maestro Repušić aludirajući pri tome na dva zahtjevna koncerta u razmaku od samo dva dana u sklopu 55. Glazbenih večeri u Sv. Donatu. Zadarski je komorni orkestar pred sobom imao čak dvije Beethovenove simfonije i „Romancu za violinu", Haydnovu „Sinfoniu concertante" za četiri solista, Mendelssohnov „Violinski koncert u e-molu" i virtuoznu uvertiru „Figarovom piru", nimalo lak zadatak. Stoga je njihov uspjeh usitinu vrijedan svakog divljenja.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno