Kapacitet za tisuću parkiranih vozila, a parking traži 12.000 vozača!

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Poluotok pred najezdom vozila, prekršitelje vreba »pauk«
Naše analize pokazuju da imamo i do 12.000 vozila koje u ljetnim danima pokušavaju doći na Poluotok u jednom danu, a kapacitet parkirališnih mjesta na Poluotoku je oko tisuću parkirališnih mjesta. Sadašnji broj parkirališnih mjesta tako ne ostavlja praznog prostora niti za same stanovnike Poluotoka, istaknuo je Eduard Duka
Marin GOSPIĆ
U središtu grada Zadra nedostaje parkirališnih mjesta, iako postoje dvije javne garaže, a trebalo bi izgraditi još jednu na Ravnicama

Dolaskom turističke sezone, Poluotok je opet pod najezdom »parking prekršitelja«. Da je ovo vječni problem koji se ponavlja iz godine u godinu, a naročito eskalira u ljetnim mjesecima kada udara turistička sezona, potvrdili su nam iz Prometnog redarstva Grada Zadra na čiji poziv reagiraju u Obali i lučicama.

Nedostatak parkirališnih mjesta

- Kad u svakodnevnoj ophodnji djelatnici tvrtke Obala i Lučice d.o.o., koja je temeljem odluke Grada Zadra zadužena za transport nepropisno parkiranih vozila, uoče vozilo za koje sumnjaju da je nepropisno parkirano, fotografiraju ga, te preko mobilne aplikacije šalju na centralno računalo prometnog redarstva. Prometni redar pregledava fotografije sporne situacije, te kao službena osoba utvrđuje radi li se o prometnom prekršaju sukladno zakonu sigurnosti prometa na cestama, pojašnjava voditelj Prometnog redarstva Hrvoje Marić, te dodaje kako se nakon utvrđenog prometnog prekršaja izdaje tvrtki Obala i lučice pisana obavijest o počinjenom prekršaju i nalog za premještanje, te se specijalnim vozilom paukom vozilo premješta na deponij pauk službe.
- S obzirom, navodi dalje Marić, da ova dva tijela usko surađuju, ne čudi negodovanje prekršitelja po pitanju novčane kazne, budući da plaćaju dvije zasebne kazne. Vozači koji su počinili prometni prekršaj sve su svjesniji i odgovorniji, te uvijek imaju pravo prigovora koji zaprimi Odsjek prometnog redarstva i prilaže s ostalom dokumentacijom Prekršajnom odjelu Općinskog suda na daljnje postupanje, ističe Hrvoje Marić.
Osnovni problem parkinga na Poluotoku je nedostatak parkirališnih mjesta. Naročito tijekom turističke sezone kada je velik priliv stranih gostiju na uže područje grada, s obzirom da se sve znamenitosti koje turisti dolaze razgledavati nalaze na Poluotoku. Sam broj parkirališnih mjesta nije moguće povećavati u samom središtu grada, već to kao i svugdje na svijetu treba biti prebačeno u rubne dijelove grada, zatim se organiziranim javnim prijevozom provodi transfer do samog centra.

Zimi do 10 intervencija, ljeti više

- Naše analize pokazuju da imamo i do 12.000 vozila koje u ljetnim danima pokušavaju doći na Poluotok u jednom danu, a kapacitet parkirališnih mjesta na Poluotoku je oko tisuću parkirališnih mjesta. Sadašnji broj parkirališnih mjesta tako ne ostavlja praznog prostora niti za same stanovnike Poluotoka. Moramo znati da je Zadar grad star tri tisuće godina i kao i svi gradovi uz obalu u povijesti nisu vodili prostorno planiranje u smjeru zadovoljavanja potreba za parkiranjem, konstatirali su iz Obale i lučice.
Kako dalje doznajemo, Odjel za premještanje nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila raspolaže s dva specijalna vozila – tzv. pauka koja trenutačno zadovoljavaju potrebe. Prosječan broj dnevnih intervencija ovisi o vremenskom periodu u godini, tijekom ljetne sezone taj broj se povećava u odnosu na zimski period kad dnevno imaju osam do 10 intervencija. Djelatnici Odjela za premještanje nepropisno parkiranih vozila rade u dvije smjene 7.00- 22.00 sata, uz dežurstvo od 00-24 sati.
- Prekršitelji uredno plaćaju obveze proistekle iz našeg dijela naplate odnosno troškova dolaska pauk vozila, ističe Eduard Duka, direktor Obala i lučica, dodajući kako se na sve zaprimljene reklamacije i prigovore primjenjuju svi zakonski i podzakonski akti koji se odnose na prava potrošača te prava na pristupu informacijama.
Radi li se ovdje o nesavjesnosti ili nepoznavanju prometne kulture, teško je reći. No prema Marićevim riječima, jedno je sigurno, Zadrani ipak poštuju prometnu kulturu, što potvrđuje svojim odgovorom na pitanje tko prednjači u prekršajima: domaći ili strani vozači.
- Možemo reći da su svakim danom naši građani sve svjesniji i odgovorniji po pitanju poštivanja prometnih znakova, naročito prometnih prekršaja, kaže Marić.

Zauzimaju mjesta osobama s invaliditetom

Marićeva sugestija za doprinos prometnoj kulturi vozača općenito je apel javnosti na veću pozornost prometnih znakova parkiranja, naročito parkirnih mjesta za invalide čije kršenje je evidentno u porastu bez obzira na kazne i upozorenja. U prometnom redarstvu su jako ponosni na svoj rad svakodnevnim nadziranjem mjesta predviđena za parkiranje osoba s invaliditetom, te pravovremeno utvrđivanje ispunjavaju li vozila parkirana na tim mjestima uvjete za to.
- Svakim danom prometni redari obilaze teren, pogotovo staru jezgru, te ukoliko se za to ukažu uvjeti ureduju, poručio je Marić.
U tvrtki Obala i lučice napose su iritirani učestalim interveniranjem na parkirnim mjestima za invalide.
- Mišljenja sam da akcija koja se znala provoditi pod nazivom »Ako uzmeš moje mjesto, uzmi i moju invalidnost« jako dobro upućuje na svijest onih koji nepropisno zaustavljaju i parkiraju vozila na mjestima rezerviranim za parkiranje vozila osoba s invaliditetom (uključujući i parkirališta trgovačkih centara), pa čak i na one vozače koji čine prekršaje nepropisnog parkiranja na nogostupima, biciklističkim stazama i trakama, pješačkim prijelazima, raskrižjima, kao i parkiraju vozila na drugim mjestima na kojima se ugrožava sigurnost kretanja pješaka i ostalih sudionika u prometu, navodi direktor Obale i lučica Eduard Duka.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno