Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Napušten projekt Nikole Bašića

Autor: Edvard Šprljan

13.08.2013. 22:00
Napušten projekt Nikole Bašića


Tvrtka Via factum d.o.o. izabrana je za izradu glavnog i izvedbenog projekta za “privremenu” građevinu terminala u Gaženici. Umjesto projekta čija izvedba košta 50 milijuna eura, ide se na dvadeset puta jeftinije rješenje


Lučka uprava Zadar ovih je dana zaključila ugovor sa zadarskom projektantskom tvrtkom Via factum d.o.o. koja je na javnom natječaju imala najbolju ponudu za izradu glavnog i izvedbenog projekta za privremenu građevinu terminala u novoj luci Gaženica. Via factum će obaviti i poslove projektantskog nadzora tijekom izvođenja radova na toj budućoj građevini. Lučka uprava Zadar će za ove poslove dati manje od 500 tisuća kuna jer je to bila granica za slanje ponuda, a tvrtka mladih projektanata Tomislava Škare i Đanija Zrilića imala je najpovoljniju ponudu.
Na ovaj se način obistinjuju najave da će se ići na gradnju nekog manjega putničkog terminala u Gaženici, odnosno da nema ništa od najava o dodatnim razgovorima oko dovršetka treće faze Gaženice, odnosno pristanišne zgrade i svih pratećih sadržaja po projektu Nikole Bašića. Iz izjava nadležnog ministra Siniše Hajdaša Dončića dalo se već nekoliko mjeseci naslutiti da će ovo biti krajnji ishod cijele situacije, a Lučka uprava je sada provela postupak izbora projektantske kuće koja će sve to odraditi.
– Nema potrebe nešto detaljno komentirati, provodimo odluku Upravnog vijeća i Ministarstva prometa, suzdržan je bio ravnatelj Lučke uprave Emil Bilić.
Po tome najprije će se izraditi idejni projekt radi izmjene lokacijske dozvole, a onda i glavni projekt za privremenu građevinu terminala, sve po nalogu iz nadležnog ministarstva. Da podsjetimo, proljetos je ministar Dončić najavio da će se putnička luka Gaženica dovršiti do ljeta 2014. godine. Ali ne po projektu koji bi po prijavama na pozivni natječaju trebao koštati oko 50 milijuna eura, nego po izmijenjenom projektu. U predizbornoj kampanji ovog proljeća spominjalo se rješenje od dva do tri milijuna eura, a po svemu sudeći sada se razrađuje upravo takvo rješenje.
U međuvremenu je Vlada s kreditorima ovog projekta, dakle s Europskom investicijom i Europskom razvojnom bankom, dogovorila izmjenu kreditnog aranžmana, a reprogramiran je i kredit za plaćanje PDV-a. Vlada i na ovaj način nastoji smanjiti, odnosno bar odgoditi, svoje obveze po ovoj investiciji. Nova luka Gaženica se po tome namjerava dovršiti na način da se nakon gradnje lukobrana za prihvat ribarskih i putničkih brodova izgradi neka manja, kažu privremena, pristanišna zgrada. A daljnje ulaganje ovisi o interesu neke kruzer kompanija da baš u Zadru ima svoj home-port. Hoće li se to i kada dogoditi nije poznato, no izvjesno je da se sada ide na dovršavanje luke po bitno skromnijem rješenju. Kako će to na koncu ispasti gledat ćemo narednih mjeseci.