Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Veseli stroj

Autor: Mirko Vukotić

13.09.2009. 22:00
Veseli stroj


U svojoj primarnoj djelatnosti, proizvodnji motocikala, KTM zna pružiti obilje užitka. Na još dva kotača su ga udvostručili
Veselim strojem u našim krajevima nerijetko nazivaju kazan za destilaciju alkoholnih pića. Da je adrenalin prirodniji i zdraviji stimulans od alkohola dobro znaju u austrijskom KTM-u jer desetljećima proizvode zanimljive i uzbudljive motocikle, a od 2007. i automobile istih osobina.
Prvijenac se zove X-Bow i imali smo prigodu pred nekoliko dana provozati na Automotodromu Grobnik. Izgledom asocira na vozila Batmana i sličnih filmskih likova, neodoljivo misli vodi i prema bolidima Formule 1, a zapravo je sve ono što bi motociklisti htjeli kada nisu na dva kotača. Dakle, dajte nam vjetra, brzine, ubrzanja, uz malo grubosti i mogućnosti dobre zabave. Rezultati ne čude s obzirom da je nastao u suradnji KTM-a i talijanske Dallare koja ima bogato natjecateljsko iskustvo s formulama raznih kategorija.
Da bi ste ušli u kokpit morate kao i u formuli skinuti kolut upravljača i noge zavući daleko naprijed u nos automobila. Sjedalo se ne može pomicati, ali zato može ploča na koju su učvršćene pedale. Vezani ste pojasevima učvršćenim u pet točaka, kaciga je više nego poželjna i zabava može početi. Za leđima imate dvolitreni turbo motor iz VW koncerna poznat pod oznakom TFSI koji razvija 240 KS uz 300 Nm okretnog momenta u rasponu od 2.200 do 4.000 okretaja u minuti. Okružuje vas malo prostora i obilje aluminijskih i karbonskih komponenti. Time je postignuta ukupna težina od 720 kilograma koja u kombinaciji s motorom omogućava ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za 3,9 sekundi i najveću brzinu od 217 km/h. Najveća brzina i nije u rangu s motociklima, ali ubrzanje svakako jest. Upravljajući X-Bo wom, osobito po grobničkoj stazi, stalno imate osjećaj da ste u luna parku, jedino je karting nešto veći i daleko snažniji. Uostalom i ugledni Top Gear je ustvrdio da je X-Bow sportski automobil 2008. godine. Upravljač je direktan i traži dosta snage, pa nakon nekoliko krugova osjećate umor u rukama. Tijelo je srećom dobro vezano pa na kočenjima i u zavojima samo morate kontrolirati glavu u kacigu na njoj, tako da i vrat mora biti u dobroj kondiciji. Ne znamo da li zbog napora iz prošlosti ili nečeg drugo, kočnice nas nisu oduševile, točnije nisu bile na razini očekivanja. Tražile su snažan pritisak nakon čega bi iznenada uhvatile, a tada ste već obično prošli mjesto idealnog kočenja. Uvjereni smo da se ne radi o pravilu već o izuzetku izazvanom izmučenim i istrošenim kočionim pločicama. Sprijeda zaustavljaju dis kove promjera 30,5, a straga promjera 26 centimetara smještenima unutar kotača 205/40×17 sprijeda i 235/40×18 straga.
KTM X-Bow je dug tek 367 centimetara, širok 187, a visok 116 centimetara tako da u svakodnevnom prometu, za koji je tehnički spreman, imate problema s preglednošću i zna tiželjnim pogledima okoline. I svi su uvjereni kako ste pobjegli s obližnjeg kartodroma. Daleko od toga da X-bow nije za ulice, ali u uvjetima trkaće staze, a osobito brdske ceste se najbolje osjeća i pruža najviše užitka. Kada se dobro upoznate i proniknete u njegove tajne, tada listi užitaka, zahvaljujući straga smještenom motoru i stražnjem pogonu možete dodati i driftanje kroz zavoje.
Muči li vas recesija, nedostatak garažnog prostora ili postoji opasnost da vam supruga otme veseli stroj KTM X-Bow, jedino vam preostaju produkti naših veselih strojeva, ali nakon toga smijete voziti samo u snovima.