Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Zračna luka Zadar među pet najprometnijih malih regionalnih aerodroma u Europi

14.09.2019. 12:23
Zračna luka Zadar među pet najprometnijih malih regionalnih aerodroma u Europi


Zadarska Zračna luka je ove godine u svoje poslovanje upisala rekordan broj putnika. U odnosu na godinu prije, kada je promet također bio na rekordnim visinama, ove je godine, zaključno s 3. rujna prevezeno 605.792 putnika. Kako ističu iz uprave aerodroma, do kraja godine očekuju između 780.000 i 800.000 putnika pa će sezona 2019. bez zadrške biti rekordna.
– Već sada se možemo pohvaliti da je Zračna luka Zadar premašila prošlogodišnji promet te sa 605.792 putnika do 3. rujna i očekivanih između 780.000 i 800.000 putnika do kraja godine, baratat ćemo s brojkom od 25 i 30 posto većim prometom, ističu iz Zračne luke.
Očekivano rekordni su mjeseci bili srpanj i kolovoz kada je prevezeno 145.364 putnika (sedmi mjesec) i 153.688 putnika (osmi mjesec).


Polovicu novih linija uveo je Ryanair
– To je za 29,7 posto više u odnosu na isti mjesec lani. Riječ je o apsolutnom rekordu po broju putnika u jednom mjesecu ikada, izdvaja glasnogovornik Zračne luke Zadar Nikola Barać i dodaje kako su osim srpnja i kolovoza, rekordni prometi putnika zabilježeni i u travnju i to za 62 posto više, nakon toga u lipnju za 42 posto više te svibnju za 34 posto više.
– Isti trend očekuje se i u rujnu i listopadu, a ono što nam je iznimno važno jest činjenica da je ovaj odličan rezultat prepoznala i struka. ACI Europe ove je godine u svojoj analizi Zračnu luku Zadar svrstao među pet najprometnijih aerodroma u Europi u Grupi 4 – Mali regionalni aerodromi, s prometom do pet milijuna putnika. U Grupi 4, naime, u razdoblju od početka godine do 30. lipnja 2019. Zračna luka Zadar bilježi drugi najveći rast u Europi, s izvrsnih 37,6 posto rasta u odnosu na isto razdoblje lani. Najveći rast u istom periodu bilježi Zračna luka Ohrid s čak 62,9 posto dok je naša zračna luka ovoga lipnja bila u spomenutoj grupi 4 četvrta u Europi s 41,8 posto rasta u odnosu na isti mjesec prošle godine, informira nas Barać.
ACI EUROPE je, kako doznajemo, Europska regionalna organizacija koja okuplja 500 zračnih luka iz 45 europskih zemalja, a članice ove organizacije predstavljaju 90 posto europskog komercijalnog zračnog prometa, s preko 2,3 milijarde putnika, 21,2 milijuna tona robe i 25,7 milijuna zrakoplovnih operacija.
Dobar rezultat svakako je i brojnost aviokompanija koje prometuju kroz zadarski aerodrom. Konkretno, prema Zadru leti 25 aviokompanija na 37 različitih odredišta. Od toga su četiri nove kompanije – Laudamotion, Iberia Express, Transavia i Air Serbia. Što se tiče broja linija ove je sezone uvedeno čak 15 novih linija.
– Polovicu novih linija uveo je Ryanair: Hamburg, Köln, Prag, Nuremberg, Milan Bergamo, Poznan, Krakow i Eindhiven, Iberia Express leti za Madrid, easyJet za London Gatwick, Transavia za Rotterdam, Air Srbija za Beograd te Laudamotion za Stuttgart, saznajemo od glasnogovornika Baraća.


Svakih se pet godina sve naglavačke promijeni
Najprometnije linije su za Njemačku i Veliku Britaniju dok je po odredištima vodeći Frankfurt, zatim London Stansted pa Charleroi, Stuttgart, Köln i Dublin.
S Baraćem razgovaramo i o linijama koje su podbacile, no odgovara nam da je o tome teško govoriti jer ne znaju kakva su očekivanja aviokompanija.
– Generalno sve kompanije imaju dobru popunjenost. Za usporedbu Ryanair je prevezao gotovo dvostruko više putnika za Frankfurt od Croatie airlines. Istina, imali su i više rotacija, no ukupna popunjenost Ryanaira se kreće na nevjerojatnih 97 posto u odnosu na 71 posto Croatie airlines. Istovremeno, prošle godine grčki avioprijevoznik Aegean je i s većom popunjenošću od 70 posto ove godine odustao od linije za Atenu tako da je teško govoriti o podbačajima.
Isto tako, teško je izbaciti i informaciju o eventualnom ukidanju nekih linija jer o tome odlučuju same aviokompanije pa će ta informacija ići u javnost prije objave reda letenja za sljedeću sezonu. U zrakoplovstvu se stvari mijenjaju znatno brže nego u ostalim granama gospodarstva. Prosječno svakih se pet godina sve naglavačke promijeni. Evo Low cost kompanije su počele letjeti i na prekooceanskim linijama. Primjerice tko je prije pet ili deset godina mogao predvidjeti da će Ryanair biti najveći prijevoznik po broju putnika u Europi ispred divova kao što su Lufthansa ili British Airways ili na lokalnoj razini, tko je prije 12 godina kada je Ryanair dolazio u Zadar mogao predvidjeti da će promet skočiti s tadašnjih 60.000 na današnjih gotovo 800.000 putnika. To je kao da vam sada kažem da ćemo za 10 godina imati 5 milijuna putnika. Trenutačno se diljem Europe i svijeta vode pravi poslovni ratovi između grupacija aviokompanija. Iako analitičari predviđaju da će cijelo tržište progutati veliki igrači, te da će na poslovnom nebu ostati samo najveći, ono što je sigurno jest da zračni prijevoz velikim koracima grabi naprijed. Promjene koje su low cost kompanije nametnule svim kompanijama i cijeloj avioindustriji danas su realnost, a zbog pristupačnih cijena karata sve više ljudi odabire zračni promet, odnosno letenje kao način putovanja. Sve su manje razlike između low cost i tzv. lagacy kompanija, zaključuje Barać.