Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

“Školski neuspjeh i ovisničko ponašanje”

13.10.2013. 22:00
“Školski neuspjeh i ovisničko ponašanje”


Mavar u knjizi govori o adolescenciji i potrebi koja se javlja kod mladih ljudi za oslobađanjem od ovisnosti o roditeljima, a istodobno i pokušaju održavanja veze s njima jer se adolescenti roditeljima obraćaju u potrazi za utjehom i potporom


“Školski neuspjeh i ovisničko ponašanje” naziv je najnovije knjige autora dr. sc. Mladena Mavara, sveučilišnog profesora i ravnatelja Psihijatrijske bolnice Ugljan. Prof. dr. sc. Vlatko Previšić i prof. dr. sc. Ana Proroković kao recenzenti te prof. dr. sc. Krunoslav Matešić, glavni urednik nakladničke kuće Slap, knjigu će predstaviti u svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru u utorak s početkom u 13 sati.
Mavar u knjizi govori o adolescenciji i potrebi koja se javlja kod mladih ljudi za oslobađanjem od ovisnosti o roditeljima, a istodobno i pokušaju održavanja veze s njima jer se adolescenti roditeljima obraćaju u potrazi za utjehom i potporom. Mavar je svoje teze temeljio na raznim istraživanjima koja bilježe sve veću ovisnost mladih o njihovim obiteljima i i to da međusobno poštovanje, komunikacija i boravak u obiteljskom okružju su najvažniji elementi zdravog odrastanja kojima djeca sve više teže.
– Utvrđeno je kako obiteljski odnosi obilježeni potporom i suživotom kao rezultat imaju dobru psihosocijalnu prilagodbu adolescenta: pozitivne odnose u parovima, bolji uspjeh u obrazovanju, veću autonomnost i samopoštovanje. S druge strane, komunikacijska kompetentnost, koja podrazumijeva mogućnost slobodnog izražavanja misli i osjećaja, postaje element zaštite u suočavanju sa stresom i frustracijama – kaže Mavar pojašnjavajući kako ličnost adolescenta nastaje pod utjecajem odgojne sredine, nasljednih osobina i vlastitih subjektivnih iskustava, pa da stoga loš utjecaj imaju poremećeni odnosi u obitelji, slaba komunikacija među njezinim članovima, te odnosi bez ljubavi i topline. U obiteljima gdje se slobodno iznose osjećaji i uvažavaju različita mišljenja, dodaje Mavar, smanjena je mogućnost nastajanja stresa i stanja frustracije kod adolescenata. Stoga zaključuje kako je uz razumijevanje, ljubav i podršku neophodan dosljedan roditeljski nadzor i uključenost u svakodnevne aktivnosti.