Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Mihaela Bujas, pomoćnica u nastavi za dvojicu učenika u “Preradoviću”

14.11.2018. 17:30
Mihaela Bujas, pomoćnica u nastavi za dvojicu učenika u “Preradoviću”


Grad Zadar već duži niz godina ima projekt u kojem zapošljava pomoćnike u nastavi kako bi omogućio učenicima s poteškoćama u razvoju ili u ponašanju sudjelovanje u nastavi i u redovnim programima.
Ove godine Grad Zadar zaposlio je ukupno 69 stručno osposobljenih pomoćnika u nastavi u 30 škola (22 osnovne i 8 srednjih škola).
Mihaela Bujas jedna je od od pomoćnica u nastavi bez čijeg bi predanog rada i truda školovanje pojedinih učenika bilo jako teško, ako ne i nemoguće.
– Ovo mi je druga godina kako radim kao pomoćnica u nastavi s dvojicom dječaka. Počeli smo lani, u trećem razredu, te smo nastavili i ove godine. Kod oba učenika utvrđene su teškoće u razvoju koje prema Orijentacijskoj listi vrsta teškoća pripadaju trećoj skupini te im je neophodna pomoć asistenta, rekla je Mihaela Bujas pojasnivši kako je učenicima potrebna posebna pažnja, koju im učiteljica zbog svog opsega posla ne može pružiti, i tada "uskače" asistent.
Mihaela Bujas je inače profesorica kineziologije i radi kao trenerica. Od 16. godine radi s djecom, te je kao gimnazijalka počela i kao volonterka. Inače je rodom iz Križevaca i dolaskom u Zadar nije mogla dobiti posao u školi već se zaposlila kao trenerica u jednoj sportskoj školi. Ipak, želja joj je bila raditi u obrazovnom sustavu te je odlučila završiti potrebnu edukaciju i biti asistentica u nastavi.
– Ovo je human posao, ali i jako kompleksan te zahtjevan, kako fizički, tako i psihički. U mom slučaju zahtjevniji je psihički jer moram biti motivator, animator, psiholog, roditelj, učitelj, sestra, prijatelj, sve. Također potrebno je ostvariti jako dobru suradnju s roditeljima djeteta i učiteljicom, rekla je Bujas.
Pitali smo je kako izgleda njen tipični radni dan te nam je rekla kako svako jutro po dolasku u školu prvo pomaže dječacima organizirati mjesto za učenje i pripremiti ih za rad.
– Mojim učenicima sve odvlači pažnju te je na stolu samo bilježnica, udžbenik i pribor za rad. Pomažem im čitati, pisati, po potrebi dopisujem sadržaj, dajem upute te im objašnjavam sve što je nejasno. I veliki odmor provodimo zajedno kako bih im pomogla u socijalizaciji, opisala je samo djelić onoga što svakodnevno radi.
– Da ne radim s ovom djecom oni ne bi mogli uspješno pohađati redovni program. U radu nisu samostalni, spori su i zato vrlo lako odustaju. Često im treba dodatno pojasniti sadržaje i usmjeravati ih. Kod oba učenika primjetan je napredak različitog intenziteta, rekla je Bujas. Dodala je i kako je ostali učenici u razredu uvažavaju te se osjeća dobrodošlo.
Ova suradnja će se nastaviti i u petom razredu ukoliko su svi sudionici procesa – ravnatelj, stručna služba, roditelji, učenik, ali i asistent zadovoljni suradnjom, a suradnja može trajati do kraja osnovnoškolskog obrazovanja.