Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Stojkove i Božine niše

Autor:

13.12.2008. 23:00


Što je s marketinškom uljarskom zadrugom, upita me inženjer Niskota na predstavljanju maslinarskog rokovnika.
Evo, stvara je Stojko Surać, Stanarac, ponosni hrvatski branitelj, otac petero djece i djed četvero unučadi, komercijalist u Seimensu, koji nasljeđuje, obnavlja i podiže nove maslinike.
Posjeduje nekoliko stotina stabala maslina, a planira podići još tisuću stupi. Najveća potpora mu je sin Božo, koji upravo završava agronomiju.
Stojko se povezuje s ostalim maslinarima i uz pomoć županijskog projekta stvara marketinšku zadrugu „Koruna”. Registrirat će je u Ižu, a poslovni objekt podići će u Murvici.
Zadruga će otkupljivati masline, ulje, prerađivati vlastitu proizvodnju i stvarati znamku „Koruna”. Ulje će pripremati za nekoliko tržnih niša: spomendarsko, ljekovito, ekološko, ulje za kozmetičku i farmaceutsku tržnu nišu s marketinškim logom „skladište ljepote i dugovječnosti”.
Četiri tržne niše, u nasljedstvu njegova Bože stvorit će tržište, otkupnu postaju za mnoge maslinare, koji će svoju sudbinu staviti u ruke upravljačkih i zadružnih sposobnosti ovog mladog agronoma.
Zadrugari u zadrugu unose vlastite maslinike. Ostalo će s proizvodom unijeti kooperanti i potpuno se vezati za zadružni zajednički proizvod.
Božo neće stati s nakupljanjem znanja. Stjecat će ga i dalje. Pripremati se za magistarski i doktorski studij. Specijalizaciju će obaviti u maslinarskom središtu u Bariju u Italiji, a praksu u Zadarskoj županiji.
Gomilat će se potrebna znanja, a iskustvo zadarskih naraštaja starih zadarskih uljara promicat će se preko europske uljarske marketinške zadruge, koja se upravo stvara.
Eto, upravo to nam je trebalo u organizacijskoj shemi zadarskog županijskog zadružnog saveza, oduševi se njegov predsjednik Marinović.
Vaš Bage