VELIKA REKONSTRUKCIJA Uređenje zadarske rive jedan od najznačajnijih pomorskih projekata u Hrvatskoj

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika isikiric
Uskoro prva faza projekta vrijednog 67,5 milijuna kuna
Posebno sam ponosan na ovaj projekt potpisan u srpnju ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava putem kojeg se definira udio od čak 85 posto sredstava iz sredstava Europske komisije, odnosno Operativnog programa Konkurentnost i kohezija te 15 posto iz nacionalnih sredstava, kaže državi tajnik Josip Bilaver
Marin GOSPIĆ
Projekt obuhvaća rekonstrukciju Obale kralja Petra Krešimira IV., u duljini od 905,82 m

Za zadarsku rivu kaže se da ima najljepši zalazak na svijetu, a njenom rekonstrukcijom Zadrani će dobiti još kvalitetnije mjesto za šetnje i druženje. Naime, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Josip Bilaver, iznosi najnovije podatke vezane za jedan od kapitalnih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, vrijedan čak 67.489.388 kuna.
Projekt nazvan »Rekonstrukcija i izgradnja lučke infrastrukture Grad Zadar - Poluotok« obuhvaća rekonstrukciju Obale kralja Petra Krešimira IV., duljine 905,82 metra te širine od 5,0 do 5,6 metara, kao i rekonstrukciju oko 64,5 metara i dogradnju gata dugog 15 metara.

Izmještanje brodske linije

- Konačna dimenzija gata iznosit će 80x15 metara, što omogućava prihvat plovila. Projektom je predviđena i rekonstrukcija zaobalnog dijela Liburnske obale, duljine 600 metara te pet metara širine. Rekonstrukcija rive može se podijeliti na dva dijela: rekonstrukcija obalnog zida i gata, s tim da prva faza izvođenja radova predviđa izgradnju nove konstrukcije temeljenja i zida Obale kralja Petra Krešimira IV. Druga, pak, faza predviđa izgradnju nove konstrukcije temelja i zida gata, u sklopu čega će se gat produžiti u odnosu na postojeće stanje, pojašnjava Bilaver.
Naime, rekonstrukcijom i dogradnjom Obale kralja Petra Krešimira IV., ujedno će se stvoriti i uvjeti za izmještanje brodske linije 409 Zadar - Preko, kao najprometnije državne brodske linije, s Liburnske obale na gat na Obali kralja Petra Krešimira IV., ističe državni tajnik, obrazlažući značaj ovog projekta i za cjelokupnu pomorsku infrastrukturu RH.

Radovi u tri faze

- Projekt uređenja zadarske rive jedan je od najznačajnijih morskih projekata izgradnje lučke infrastrukture, ali i općenito pomorske infrastrukture u Hrvatskoj. Posebno sam ponosan na ovaj projekt potpisan u srpnju ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava putem kojeg se definira udio od čak 85 posto sredstava iz sredstava Europske komisije, odnosno Operativnog programa Konkurentnost i kohezija te 15 posto iz nacionalnih sredstava. Projekt obuhvaća rekonstrukciju cjelokupnog obuhvata od mosta u Jazinama do zgrade Sveučilišta i odvijat će se u tri faze, kaže Bilaver, navodeći i koji im je prvi zadatak u realizaciji ovog velikog posla.

Natječaj provodi Lučka uprava

- Sada je najveće težište na Lučkoj upravi Zadar koja treba provesti natječaje za javno nadmetanje za vođenje projekta, nadzora te kao najvažnije, samih radova. U Ministarstvu očekujemo da se taj proces što prije provede kako bi obnova zadarske rive napokon krenula jer po nekim bi predviđanjima prva faza trebala biti gotova već do turističke sezone iduće godine, a nakon jeseni uslijedio bi nastavak druge dvije faze, navodi Bilaver, naglašavajući kako će ovaj projekt za sve stanovnike grada Zadra i Zadarske županije značiti jako puno.
- Donijet će im sigurnost svih aktivnosti koje su se na njoj obavljale. Temelji rive potkopani su uslijed djelovanja plime i oseke, prije svega juga i maestrala, zbog čega smo imali nekoliko malih intervencija od strane Grada te je sada došlo vrijeme za cjelokupnu rekonstrukciju. Ona, pak, donosi i jednu veliku zanimljivost, a to je povratak izgleda od prije stotinjak godina, ističe na kraju Bilaver.


Rok završetka projekta 31. prosinca 2023.

- Donesene su odluke o odabiru za aktivnosti Upravljanje projektom i Promidžba i vidljivost, ali ugovori nisu potpisani. Dokumentacija o nabavi za izvođenje radova i stručni nadzor nad radovima je u završnoj fazi pripreme te se očekuje njena objava. Rok završetka projekta je 31. prosinca 2023. godine, najavljuje Bilaver.


»Konačna dimenzija gata iznosit će 80x15 metara, što omogućava prihvat plovila. Projektom je predviđena i rekonstrukcija zaobalnog dijela Liburnske obale, duljine 600 metara te pet metara širine«
Josip BILAVER

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)