Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Vođenje evidencije radnih vremena mobilnih radnika

14.01.2011. 23:00
Vođenje evidencije radnih vremena mobilnih radnika


Predavanje je obuhvatilo očitovanje, analiziranje, prijenos i arhiviranje tahografskih listića i kartica vozača kao i izradu izvješća koje obuhvaća detaljan prikaz vremena vožnje, ostalih poslova te razdoblja raspoloživosti i odmora


Udruženje obrtnika Zadar organiziralo je u  srijedu poslijepodne u hotelu  Kolovare stručno predavanje  za prijevoznike i vozače na  temu “Vođenje evidencije radnih vremena mobilnih radnika”.
Naime, temeljem aktualnih  zakonskih propisa svaki prijevoznik dužan je voditi evidenciju radnog vremena vozača i evidenciju eventualnih  prekršaja. Predavanje je privuklo veliku pozornost zadarskih prijevoznika pa je dvorana bila puna.
O vožnji i odmoru
 – Cilj ovog predavanja je  svim zainteresiranim prijevoznicima i vozačima pružiti konkretne informacije te im  olakšati i približiti način  vođenja evidencije radnog  vremena mobilnih radnika,  rekli su organizatori predavanja.
Predavanje je obuhvatilo  očitovanje, analiziranje, prijenos i arhiviranje tahografskih listića i kartica vozača kao  i izradu izvješća koje obuhvaća detaljan prikaz vremena  vožnje, ostalih poslova te razdoblja raspoloživosti i odmora.
Predavanje je održano kako  bi se vozači bolje upoznali s  hrvatskim i međunarodnim  propisima o radnom vremenu,  obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za  bilježenje u cestovnom prijevozu. Naime, vozači koji  sudjeluju u međunarodnom  prometu moraju, osim propisa koji vrijede u RH, znati i  propise koji vrijede unutar  EU. Navedena legislativa obvezuje vozače na pravilno  vođenje evidencije vožnje, rada i odmora mobilnih radnika  koji sudjeluju u međunarodnom cestovnom prijevozu.
 – Dnevno vrijeme vožnje  može trajati neprekidno najviše 4,5 sati, ukupno 9 sati  dnevno, a dva puta u tjednu  po 10 sati. Tjedno vrijeme  vožnje može trajati najviše 56  sati, a u dvostrukom tjednu 90  sati. Prosječno tjedno radno  vrijeme mobilnih radnika ne  smije biti duže od 48 sati, dok  se maksimalno tjedno radno  vrijeme može produljiti do 60  sati, samo ako prosjek od 48  sati nije prekoračen tijekom  četiri mjeseca, rekao je predavač Marinko Jakovljević, iz  tvrtke HIVIA d.o.o. za ispitivanje vozila i ateste koja u  suradnji s Obrtničkom komorom i Udruženjima obrtnika  sudjeluje u ovakvim predavanjima u cijeloj Hrvatskoj.
Tahografski listići
Predavač je brojnim polaznicima tečaja pojasnio pojam  redovitog dnevnog odmora  koji podrazumijeva neprekidno razdoblje odmora od najmanje 11 sati. Ako se dnevni  odmor koristi u dva dijela,  onda mora trajati 12 sati, od  kojih prvi odmor mora trajati  neprekidno minimalno 3 sata,  a drugi neprekinuto minimalno 9 sati. Tjedni odmor je  tjedno neprekidno razdoblje  tijekom kojega vozač može  slobodno raspolagati svojim  vremenom, a obuhvaća redoviti tjedni odmor od minimalno 45 sati i skraćeni tjedni  odmor, koji neprekidno traje  manje od 45 sati, ali ne kraće  od 24 sata. Tjedni odmor započinje najkasnije po isteku  šest 24-satna razdoblja od kraja prethodnog tjednog odmora.
– Kada vozač upravlja vozilom koje je opremljeno analognim tahografom, na zahtjev ovlaštenih osoba, mora  predočiti za tekući dan i prethodnih 28 dana tahografske  listiće, ručno izvršene zapise,  ispise iz tahografa te karticu  vozača ako je posjeduje. Kada  vozač upravlja vozilom koje je  opremljeno digitalnim tahografom na zahtjev ovlaštenih  osoba mora predočiti svoju  karticu vozača, tahografske  listiće, ručno izvršene zapise i  ispise za tekući dan i prethodnih 28 dana, rekao je predavač Jakovljević. I poslodavci su dužni evidentirati radno  vrijeme mobilnih radnika te  evidenciju čuvati najmanje  dvije godine nakon isteka razdoblja za koje se odnosi.
Ovo je samo dio pravila  kojih se moraju pridržavati  vozači kamiona ili autobusa, a  sve radi poboljšanja uvjeta rada mobilnih radnika, podizanja razine sigurnosti cestovnog prijevoza, izjednačavanja  uvjeta tržišnog natjecanja u  prijevozničkoj djelatnosti i  poboljšanja nadzora komercijalnog prijevoza.