Turisti žele iz Zadra ponijeti zlatnu uspomenu

Slika korisnika mkvanja
Dok Zadrani sve rjeđe ulaze u zlatarnice
Prije samo dvadesetak godina zlatni nakit kupovao kao dar za mnoge prigode poput krštenja, krizme, rođenja djeteta, pa čak i za rođendane, a danas je potražnja za nakitom od zlata puno manja, kaže jedan od zadarskih zlatara
Tek rijetki se odlučuju za skupocjene primjerke od nekoliko tisuća kuna

Zlatni nakit već odavno nije među omiljenim darovima, a  ove trajne uspomene zamijenila je potrošna tehnika poput mobitela, tableta, smart watcha i ostalih „pametnih“ tehnoloških čuda, doznajemo u  nekim od zadarskih zlatarnica. Zlatni nakit danas je puno rjeđi dar nego  što je to bilo prije dvadesetak i više godina.

Umjesto nakita mobiteli, laptopi, tableti

- Dok se prije samo dvadesetak godina zlatni nakit kupovao kao dar za  mnoge prigode poput krštenja, krizme, rođenja djeteta, pa čak i za  rođendane, danas je potražnja za nakitom od zlata puno manja, kaže jedan od zadarskih zlatara, te dodaje da je razlog slaboj prodaji i velika  konkurencija jer je u Zadru mnogo zlatarnica.

- Danas se za rođendane kupuje najviše tehnika poput mobitela, laptopa, tableta, a zlato se najčešće kupuje za vjenčanje. Dakako, prvenstveno vjenčano prstenje, a manje kao dar mladencima, dodaje vlasnik zlatarnice, te kaže kako se kao vjenčani dar mnogi najčešće odlučuju za  ukrasne predmete kao što su okviri za fotografije i sl. Od zlatnog nakita  kupci najviše kupuju naušnice, a zatim lančiće, privjeske, prstenje.  Uglavnom se Zadrani odlučuju za komade kojima je cijena nekoliko stotina kuna, a tek rijetki za skupocjene primjerke od nekoliko tisuća kuna.

U turističkoj sezoni, kažu u drugoj zlatarnici, prodaja je puno bolja, jer  ima dosta turista koji zalaze u zlatarnice.

- Mnogi samo razgledavaju, ali ima i kupaca koji iz Zadra žele ponijeti  vrijednu zlatnu uspomenu. Mnogi turisti se odlučuju za lančiće s  križićem, kaže zlatar i dodaje da unatoč lošijoj prodaji u odnosu na ranije godine, zlatni nakit i dalje pronalazi svoje kupce kojima zlato predstavlja ne samo jedinstveni i trajni ukras već i cijenjeno sredstvo očuvanja  osobne imovine.

Lomljeno zlato

Dok su se, posebno devedesetih godina, mnogi Hrvati odlučivali na  prodaju zlatnog, obiteljskog nakita, koje zlatarnice i danas otkupljuju,  prodaja zlata više nije u trendu.

- Istina je da se ranije više donosilo zlato za otkup, pa čak i zlatni zubi,  jer su ljudi željeli za dobiveni novac kupiti nešto drugo, ali danas su takvi  slučajevi puno rjeđi. Danas se nakit, kao i ostali predmeti od zlata,  najčešće donose na procjenu, kažu nam još u zlatarnici.

Navedimo još kako se za prodaju zlatnog nakita u pravilu mogu postići mnogo manji iznosi od trenutačne cijene zlata, jer se nakit na tržištu  može prodati samo kao tzv. lomljeno zlato, što predstavlja samo sirovinu  koju treba dalje obraditi odnosno pretaliti.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 4 (1 glasova)