Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Kilometarske kolone odlaze u prošlost

Autor:

14.02.2009. 23:00
Kilometarske kolone odlaze u prošlost

Foto: Adam VIDAS



Oko tri stotine radnika radi u dvije smjene sedam dana u tjednu, ponekad i u ekstremnim radnim uvjetima koje uzrokuju niske temperature, a sve to da bi najveći hrvatski infrastrukturni projekt bio završen u najavljenom roku


Radovi na lijevoj cijevi tunela Sv. Rok napreduju sukladno planiranoj dinamici i bit će dovršeni u planiranom roku, odnosno prije početka turističke sezone, kaže Robert Španović, glavni inženjer ispred investitora HAC na tunelima Sv. Rok i Mala Kapela.
Oko tri stotine radnika radi u dvije smjene sedam dana u tjednu, ponekad i u ekstremnim radnim uvjetima koje uzrokuju niske temperature, a sve to da bi najveći hrvatski infrastrukturni projekt bio završen u najavljenom roku. U cilju im je u prošlosti ostaviti kilometarske kolone automobila na oba ulaza u tunel, koje su bile neizostavna slika tijekom ljetnih smjena turista proteklih godina.
– Na drugoj cijevi tunela Sv. Rok završeni su radovi na izvedbi sekundarne betonske obloge, završeno je devedeset posto radova na centralnoj odvodnji i izvedeno je osamdeset posto radova na rubnicima te smo u prosincu započeli s asfaltiranjem. Na asfaltiranju je završeno 1.050 prvog sloja asfalta i 850 metara drugog, veznog sloja asfalta. Treći sloj još nismo počeli raditi, jer se on prema dinamici izgradnje izvodi neposredno prije dovršetka građevinskih radova u tunelu. Za dovršenje druge cijevi tunela Sv. Rok ukupno je utrošeno 200.000 tona betona, 121.000 kvadratnih metara hidroizolacije od PVC folije i bit će ugrađeno preko 17.000 tona asfalta, kaže Španović.
Lijeva cijev tunela Sv. Rok duga je 5.768,52 metra i duža je od desne cijevi 80 metara. Lijeva i desna cijev međusobno su udaljene dvadeset i pet metara te su spojene s četiri prolaza za automobile i petnaest prolaza za pješake. To znači da se na svakih 250 metara tunela nalazi spoj između cijevi koji se može koristiti u slučaju opasnosti. Tunelska cijev sastoji se od dva prometa traka širine 3,85 metara i dvije revizione staze širine 0,80 metara, tako da je ukupna širina tunela 9,30 metara. Sjeverni portal nalazi se na nadmorskoj visini od 561 nad morem, a južni na 510 metara nad morem.