Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Koliko ministru Hajdašu Dončiću treba za jedan potpis?

Autor: Ivana Burica

14.02.2013. 23:00
Koliko ministru Hajdašu Dončiću treba za jedan potpis?

Foto: Zvonko KUCELIN



Izmjene Pravilnika izrađene su još prije Nove godine te sam dobio garanciju da će biti verificirane najkasnije do kraja siječnja. No jasno je da se to nije dogodilo. Još od prošlog tjedna bezuspješno pokušavam stupiti u kontakt s nadležnima u Ministarstvu. Zovem, šaljem mailove, ali bez odgovora, kaže pročelnik Ivica Katić


Iako su izmjene Pravilnika o prijevozu i rukovanju opasnim tvarima u pomorskom prometu napisane prije nekoliko mjeseci (pročelnik gradskog Upravnog odjela za poljoprivredu i razvitak otoka Ivica Katić je na kolegiju gradonačelnika održanom još u prvoj polovini studenoga 2012. najavio da će izmjene Pravilnika biti donesene kroz petnaestak dana), ovaj dokument do danas nije postao pravovaljan.
Pročelnik Katić ponovno je sredinom siječnja govorio o tomu da još nedostaje samo potpis ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića te da će se to dogoditi za nekoliko dana.
Sporost administracije?
No prošlo je puno više od nekoliko dana, a dokument od presudne važnosti za razrješenje pat pozicije u kojoj su otočani već više od godinu dana, otkako im je zabranjen prijevoz goriva putničkim brodovima, i dalje stoji u ladicama.
Otkud tolika nebriga za otočane i treba li joj uzrok tražiti u financijskim, političkim ili pak u proceduralnim razlozima?
Pročelnik Ivica Katić mišljenja je da je u ovom slučaju po srijedi “samo” poslovična sporost administracije.
– Mislim da nisu ni financijski, ni bilo koji drugi slični razlozi. Naime, Jadroliniju će primjena izmjena Pravilnika, po mojoj procjeni, stajati jako malo. U neke će trajekte morati uložiti minimalna sredstva, a u neke čak niti toliko. Izmjene Pravilnika izrađene su još prije Nove godine te sam dobio garanciju da će biti verificirane najkasnije do kraja siječnja. Iako o tomu nemam službenu obavijest jasno je da se to nije dogodilo. Da jest, bilo bi objavljeno u Narodnim novinama. Još od prošlog tjedna bezuspješno pokušavam stupiti u kontakt s nadležnima u Ministarstvu. Zovem, šaljem mailove, ali bez odgovora, kaže Katić te najavljuje da će u ponedjeljak, ne bude li do tada od nadležnih dobio odgovore, Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture poslati službeni dopis.
– Po informaciji koju sam danas dobio kapetan Mladen Mandić, koji je na čelu Povjerenstva za izmjene i dopune Pravilnika o prijevozu i rukovanju opasnim tvarima u pomorskom prometu, je već nekoliko tjedana na službenom putu u inozemstvu što dijelom može objasniti činjenicu zašto tako dugo čekam odgovore, kaže pročelnik Katić.
Predugo čekanje na rješenje problema s prijevozom goriva najteže pada otočanima koji se moraju domišljati najrazličitijim trikovima kako bi dobavili nekoliko litara benzina.
Nakon zabrane opasnost povećana
Predsjednik Mjesnog odbora Molat Denis Mračić smatra da uzroci za odugovlačenje ovog, za otočane prevažnog, pitanja mogu ležati u nemaru nadležnih u nadležnom Ministarstvu ili u njihovoj opterećenosti drugim problemima.
– Ne znam koji je pravi razlog. Ne želim optuživati, no ne mogu reći niti da se netko u Ministarstvu oko ovoga previše brine. Eto i tvrtka Brala trade je nudila rješenje sa svojim plovećim crpkama, ali ni to nije bilo odobreno. Mislim da nadležne u ovom trenutku pitanje kako bi se otočani trebali opskrbiti gorivom očito i ne zanima previše, kao što ih, uostalom, ne zanima ni subvencija za prijevoz vode koja je još manja nego lani. Ove godine sva sreća pa kiša ‘nemilo’ pada, i vjerojatno neće biti velike potrebe za vodonoscem. No pitanje je, ako se rezanje troškova nastavi na ovakav način, što činiti kad dođu sušne godine, kaže Mračić ističući da je nakon siječnja prošle godine, kad je županijskom vatrogasnom zapovjedniku Željku Šoši stigla anonimna prijava, koja je rezultirala zabranom prijevoza goriva putničkim brodskim linijama, sigurnost putnika još ugroženija negoli prije.
Naime, dok se ranije otočane koji bi na trajekt unijeli kantice s gorivom upućivalo da ih ostave u zasebnoj prostoriji (kao što uostalom i nalaže novi Pravilnik) kako ne bi bile u garaži, danas otočani gorivo kamufliraju i prevoze u putnim torbama koje, posebno kad se prevoze katamaranom, znaju biti i u istoj prostoriji s putnicima. Ne treba isticati koliko su takve situacije opasnije od onih prije famozne, anonimne prijave.
Naime, iako je prijevoz opasnih tvari putničkim linijama zapravo oduvijek bio zabranjen, otočani su u prešutnom dogovoru s posadom desetljećima kantice s gorivom prevozili brodskim linijama. Sada kada je to zabranjeno, što je u osnovi dobro jer je u interesu sigurnosti putnika, problem je samo u jednoj “sitnici” – što se na adekvatno rješenje čeka već 13 mjeseci predugo.


 Prijevoz goriva u “kavezima”




Povjerenstvo je izmijenilo nekoliko članaka Pravilnika o prijevozu i rukovanju opasnim tvarima u pomorskom prometu čime se omogućava da se prijevoz uredi tako što će na Jadrolinijinim brodovima biti uređeni posebni prostori – ili otvoreni ili zatvoreni, kao što su kavezi, koji će morati imati tehničke uvjete i u kojima će se prevoziti gorivo i druge opasne tvari. Moći će se prevoziti do tisuću litara po vožnji, a jedini uvjet za građane je da će na crpkama morati kupiti posebne kante za prijevoz goriva.
Nakon što ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić konačno potpiše izmijenjeni Pravilnik o prijevozu i rukovanju opasnim tvarima u pomorskom prometu Jadrolinija će u skladu s novim dokumentom morati preurediti svoje brodove. Nije poznato je li Pravilnikom zadan i zakonski rok unutar kojega se to mora učiniti, no preinake ne bi trebale biti ni zahtjevne, niti preskupe pa tako nema realnih prepreka da ih Jadrolinija izvrši u što skorijem vremenu.