Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Velika ulaganja u izgradnju luke u Dragama

15.02.2021. 19:30


Radovi na uređenju obalnog pojasa u luci za javni promet lokalnog značaja Drage Dugovača, koje zajednički provode Županijska lučka uprava Zadar i Općina Pakoštane, napreduju usprkos epidemiji koronavirusa te se sve više vide konture privezne obale i luke za komunalne vezove.
– Uređenje obalnog pojasa luka Drage Dugovača se odnosi na lučko područje za odvijanje javnog pomorskog prometa te dio luke koji obuhvaća komunalne vezove, kazao je Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar.


Komunalni dio 280 metara
Izvođač radova je zagrebačka tvrtka PGP d.o.o., uslugu stručnog nadzora građenja vodi tvrtka Sto posto prirodno d.o.o. Zagreb, dok je glavni nadzorni inženjer dipl. ing. građ. Igor Pukec. Voditelj projekta građenja je dipl. ing. građ. Nikša Marković, ispred tvrtke IN – Stria d.o.o. Zagreb.
– Dio luke namijenjen za obavljanje linijskog pomorskog prometa (operativni dio luke) predviđen je na sjevernom dijelu uvale. Na spomenutoj poziciji planira se realizacija privezne obale u smjeru sjeverozapad – jugoistok, duljine 38 metara. Isto tako i privezni gat za obostrano pristajanje kao i vanjska pristanišna obala, navodi Škibola, istaknuvši kako se komunalni dio luke proteže se u duljini 280 metara.
Radove koji su započeli početkom 2020. godine sufinancira MMPI, Općina Pakoštane i ŽLU Zadar. Vrijednost projekta iznosi 24,6 milijuna kuna s PDV-om.


Mirna uvala povoljna za marinu
– Za projekt luke Drage Dugovača odradili smo sve infrastrukturne poteze, kanalizaciju, struju, vodu, a u suradnji sa Županijskom lučkom upravom, Zadarskom županijom i Ministarstvom mora prometa i infrastrukture u tijeku je onaj dio pomorske infrastrukture, poručio je Milivoj Kurtov, načelnik Pakoštana.
Drage su, kaže on, zasigurno jedino mjesto na moru koje nema niti jednog jedinog metra četvornog rive.
– Prostor uvale je povoljan za marinu, dubine su dovoljne, oko 13 metara dubine je na mjestu gdje je predviđena marina, temeljit je Kurtov.
Zadarska županija je objavila koncesiju za gospodarsko korištenje pomorskog dobra u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene – luke nautičkog turizma Marina Drage. Zadnji dan za dostavu ponuda je bio 29. siječnja.
– Iskazan je interes za koncesiju luke Marina Drage, a rok Zadarske županije za donošenje odluke o davanju koncesije iznosi 60 dana od isteka roka za dostavu ponuda, obznanio je Kurtov.




Veliko ulaganje u situaciji pandemije
Koncesija se daje na vrijeme 20 godina, a procijenjena vrijednost koncesije luke nautičkog turizma Marina Drage s 200 vezova iznosi čak 189,2 milijuna kuna.
– Ulaganje je zaista veliko, a traženje investitora u vrijeme pandemije i svjetske korone krize nije pogodak u sridu, ali takva su vremena, život teče dalje. Svaka čast onom tko u ovakvim okolnostima ulaže u bilo kakav financijski zahtjevan posao, mišljenja je Kurtov.
Naime, u prvom krugu javnog natječaja za investitora, odnosno koncesionara na 29 godina u vrijednosti od 39,5 milijuna za marinu u Sv. Filip i Jakovu i koncesionara na 20 godina i 186 milijuna kuna za marinu u Pašmanu na istoimenom otoku, nije bila zaprimljena ni jedna ponuda.
– Budući koncesionar Marine Drage je nakon sklapanja ugovora obvezan Općini Pakoštane nadoknaditi troškove izrade dokumentacije u visini od 1,2 milijuna kuna, zaključio je Milivoj Kurtov.


Višestruki učinak za razvoj turizma
Županijska lučka uprava Zadar je najveća lučka uprava u Hrvatskoj koja gospodari s 108 luka i lučica na području Zadarske županije od čega osam luka od županijskog značaja i 100 luka od lokalnog značaja. Od svog osnutka 1988. godine aktivno radi na ulaganju, razvoju i održavanju lučke infrastrukture. Ulaganja i investiranja ovise o brojnim elementima sa željom da se zadovolje potrebe lokalnog stanovništva u priobalju i na otocima za vezom te im olakšati život izgradnjom i poboljšanjem lučke infrastrukture, koja ima višestruki učinak i na razvoj turizma
Ravnatelj Davor Škibola ima dvoje zamjenika, Branku Batur, koja između ostalog vodi i nadgleda projekte financirane putem EU fondova, i Vedrana Zrilića, koji vodi i nadgleda projekte koji se financiraju iz vlastitih prihoda ŽLUZ-a i proračuna osnivača Zadarske županije, te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.