Cilj jučerašnje akcije bio je informirati građane o njihovim pravima, ali i obvezama koje imaju prilikom ugovaranja bilo kakve kupovine ili primanja usluga, kako se možda i zbog vlastitog neznanja ili nepažnje ne bi našli u nezavidnoj situaciji
U povodu Svjetskog dana prava potrošača, koji se obilježava danas, članovi Udruge Zadarski potrošač jučerašnjom su akcijom izravno sudjelovali u radijskoj emisiji “Svi smo mi potrošači”. Tako su predstavnici zadarske Udruge jučer na ulicama Poluotoka dijelili letke i brošure radi informiranja ljudi o njihovim potrošačkim pravima.
Kako je pojasnio Zoran Knežević, predsjednik Udruge Zadarski potrošač, riječ je o brošuri naziva “Kako čitati oznake na prehrambenim proizvodima?”, a koju je izradila i za ovu akciju dostavila Hrvatska agencija za hranu, kao i letke naziva “Ljeto i salmoneloze”. Ovom su prilikom građanima dijelili i letke naziva “Reklamacije”, koji su izrađeni zajedničkom suradnjom nekoliko udruga za zaštitu potrošača, među kojima je i zadarska Udruga, a uz financijsku podršku Dalegacije europske komisije za zaštitu potrošača.
– Ovo je prvi put da je emisija ‘Svi smo mi potrošači’ koja se emitira na nacionalnom radiju išla izvan Zagreba, a razlog tome jesu brojne pohvale koje smo dobili za svoj rad, odnosno za pomoć i edukaciju koju i u ovim kriznim vremenima pružamo potrošačima, kazao je Knežević, istaknuvši da je cilj i jučerašnje akcije bio informirati građane o njihovim pravima, ali i obvezama koje imaju prilikom ugovaranja bilo kakve kupovine ili primanja usluga, kako se možda i zbog vlastitog neznanja ili nepažnje ne bi našli u nezavidnoj situaciji.
Jučer je tako podijeljeno stotinjak letaka i brošura, a dobar dio ovog promotivnog materijala dostavljen je i Gradskoj knjižnici.
Kako je navedeno u letku “Reklamacija”, materijalni nedostatak, neispravnost i problemi prilikom reklamacije proizvoda najčešći su razlozi zbog kojih se kupci obraćaju udrugama za zaštitu potrošača. S obzirom na to da je zakonska regulativa u tom području dobra, također je navedeno da postoje dobri izgledi da oštećeni kupci ostvare svoja prava. Zbog toga je u ovom letku navedeno deset najčešćih problema i deset uputa za njihovo rješavanje.
Edukativna brošura “Kako čitati oznake na prehrambenim proizvodima?” pripremljena je kako bi potrošaču olakšala razumijevanje oznaka na prehrambenim proizvodima te utjecala na pravilan odabir pri kupnji namirnica. Tako su na ovoj brošuri navedene i pojašnjene sve obvezne i neobvezne oznake koje sadržava svaki zapakirani proizvod, a riječ je oznakama poput naziva hrane, uputa za upotrebu, mjesta podrijetla, roka trajanja, popisa sastojaka, označenih količina određenih sastojaka ili kategorija sastojaka, naziva i adrese proizvođača ili onoga koji hranu pakira ili stavlja na tržište, uvjeta čuvanja i upotrebe, neto količine i količine punjenja, serije ili lota te stvarne alkoholne jakosti, koja se obvezno navodi za pića koja sadrže više od 1,2 posto alkohola. U brošuri “Ljeto i salmoneloze” pojašnjeno je što su salmoneloze i kako prevenirati bolest, što je uzročnik bolesti, gdje se nalaze, tko najviše obolijeva, koji su načini prijenosa, koji su simptomi bolesti, kako se liječi te kako prevenirati bolest.
NAČIN PODNOŠENJA REKLAMACIJE
U brošuri “Reklamacija”, koju su izradile udruge za zaštitu potrošača uz financijsku podršku Delegacije europske komisije za zaštitu potrošača, između ostaloga je pojašnjen i način podnošenje reklamacije:
“Reklamaciju podnosite na mjestu kupnje usmeno ili pisanim putem. Ako ste pokušali usmenom reklamacijom i ona nije uvažena, svakako se obratite pisanim putem. Pisani prigovor šaljite preporučenim pismom s povratnicom ili ga predajte trgovcu osobno i zahtijevajte da ovjeri vaš primjerak. Rok u kojem trebate dobiti odgovor je 15 dana. Ako je odgovor ponovno negativan ili ga ne dobijete nakon isteka 15 dana, obratite se nama ili najbližoj ispostavi Državnog inspektorata.
Napomena: Bez računa ne možete ostvariti pravo na reklamaciju!”
ZDRAVSTVENE TVRDNJE NA PROIZVODIMA
Kako stoji u brošuri “Kako čitati oznake na prehrambenim proizvodima?”, osim prehrambenih tvrdnji na proizvodima se mogu naći i zdravstvene tvrdnje, isključivo one koje se nalaze na listi odobrenih tvrdnji EU ili ako su prošle postupak odobravanja Ministarstva zdravstva. Zdravstvena tvrdnja jest svaka tvrdnja koja navodi na zaključak ili upućuje da kategorija hrane, određena hrana ili sastojak utječe na zdravlje ljudi (npr. za očuvanje krvnih žila). Da bi se obje tvrdnje našle na proizvodu, moraju biti znanstveno utemeljene s dokazima o pozitivnom djelovanju na zdravlje potrošača u odnosu na oblik i preporučenu količinu konzumacije proizvoda na kojem se nalaze.
najnovije
najčitanije
Scena
razvod
Ella Dvornik i Charles Pearce stigli na novo ročište u Puli
Zdravlje i ljepota
AKTIVNI SASTOJCI
Ljekovite biljke sposobne su pružiti dobrobit i olakšanje tijelu
Nogomet
Špekulacije
Španjolski mediji uvjereni da je Luka Modrić još potreban Realu
Crna Kronika
TRAGIČAN ISHOD
Policajci ga pokušali odvesti u zatvor. U bijegu skočio s kuće, preminuo u bolnici
Županija
obavijest građanima
Uskoro larvicidna dezinsekcija na područjima Općine Bibinje te Novalje
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Zadar
'za zadar'
‘Samo je Kalelarga bila pošteđena’: Stara fotka busa ispod Kopnenih vrata izazvala čuđenje kod Zadrana
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA