Razvili aplikaciju zbog koje su učenici zavoljeli ispitivanje

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika valentinam
MLADI GENIJALCI IZ OŠ "BARTULA KAŠIĆA"
Prijavili su projekt pod imenom BRZO, BRŽE, NAJBRŽE i ostvarili izvrstan uspjeh te su bili predloženi za Državno natjecanje
Josip Šumski i Josip Kecman s ravnateljicom Skukan

Učenici 7. a razreda OŠ Bartul Kašić, Josip Kocman i Josip Šumski, sudjelovali su na Županijskom natjecanju iz informatike INFOKUP u OŠ Krune Krstića. Natjecali su se u kategoriji "razvoj softvera u kojoj su, ujedno, bili i jedini prijavljeni u cijeloj županiji. Uz mentoricu iz škole Vlatku Ignac, učenici su imali i vanjskog mentora Ivana Ignaca koji je zaposlen u tvrtki Helmholz kao programer.

Prošle godine, pak, u ovoj kategoriji nije uopće bilo prijavljenih timova u Zadarskoj županiji. Razlog slabog odaziva je taj što se od učenika očekuje da izrade softver čiji je kod daleko kompliciraniji od onog koji uče na redovnoj nastavi informatike, a i priprema dokumentacije je dosta opsežna.

“Najbrža ruka”

Učenicima je zadatak bio izraditi softver, odnosno razviti projekt. Prijavili su projekt pod imenom BRZO, BRŽE, NAJBRŽE i ostvarili izvrstan uspjeh te su bili predloženi za Državno natjecanje. Riječ je o platformi za igranje kvizova u kojoj se sudionici javljaju po principu “najbrža ruka”, a voditelj kviza njime upravlja pomoću aplikacije koju pokreće minijaturno računalo Raspberry Pi, objasnili su Josip Kocman i Josip Šumski.

- Cilj nam je bio spojiti hardver i softver u jednom radu. Za izradu softverskog dijela web aplikacije koristili smo HTML, Java Script, CSS i Bootstrap. Uz znanje spajanja elektroničkih sklopova na Raspberry Pi, bilo je potrebno i znanje osnova Linuxa, otkrili su.

Nakon dosta propalih ideja, sjetili su se česte situacije koja se događa u njihovom razredu.

- Nakon što bi profesor postavio pitanje, puno puta bismo prvi digli ruku, no baš kada smo znali odgovor ne bi nas odabrao. Zato smo došli na ideju da napravimo kviz u kojem bi se sudionici javljali uz pomoć tipkala (“gljive”) i tako odgovarali na pitanja, objasnili su mladi idejni kreatori ove vrlo zanimljive aplikacije.

Ne misle stati

Obojica imaju napredno znanje iz informatike što je uvelike i presudilo da se prijave na natjecanje jer znanje iz redovne nastave informatike nije dovoljno, potvrdili su.

- Zapravo, ništa od ovoga što smo koristili za izradu rada još nismo učili po programu iz informatike. Učiteljica nam je davala puno domaće zadaće i usput nas upoznavala s onim što nam je trebalo za natjecanje, dodao je Josip Šumski.

Komisiji na Županijskom natjecanju svidjela se prezentacija mladih kreatora, i unatoč tome što su ih predložili za Državno natjecanje, ipak nisu prošli dalje. Državno povjerenstvo u obrazloženju je navelo kako su zadovoljni složenošću koda, dokumentacijom i primjenom, ali zamjeraju da rad, u odnosu na druge radove, nije toliko orginalan. No, mladi, genijalni umovi ne planiraju stati.

- Kada smo radili na ovoj aplikaciji, nije nam jedini cilj bio prijaviti se na natjecanje, nego napraviti nešto što ćemo koristiti u školi i izvan nje. Plan nam je da se i sljedeće godine prijavimo na natjecanje i plasiramo na Državno natjecanje, kazali su. A kreiranjem aplikacija će se svakako nastaviti baviti jer, kako su i sami već svjesni, to je posao budućnosti.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)