Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Zanimljiv spoj Frajle koze i Šinjorine smokve

15.04.2019. 13:33
Zanimljiv  spoj Frajle  koze i  Šinjorine  smokve


Mario Krog, osnivač OPG-a MILK BAR, iz Gornje Pačetine  (blizu Krapine) i Zadranka Sandra Babac, vlasnica već svima poznatog  OPG-a Babac/Damjanić dokazali su da se povezivanjem Zagorja i Dalmacija može dobiti voćni jogurt od kozjeg mlijeka. Mariova „Frajla koza“  i Sandrine „Šinjorine" (smokva/mandarina/maruška) za sada dostupne  u Zagrebu i blizu Krapine, ali sudeći po pozitivnim reakcijama ljudi koji  su kušali njihove proizvode, zasigurno na tome neće ostati.


Iz inata
O tome kako je krenula suradnja s Milk Barom, Sandra Babac kaže – iz  inata!
– Mario me nazvao i rekao da mu je želja, svima u inat (jer su tvrdili da  se ne može), napraviti voćni jogurt s voćnom bazom koja nije „nafilana“  svim i svačim, koja je bez dodanog šećera i ostalih primjesa (pektina, askorbinskih kiselina, konzervansa, zgušnjivača, aroma, bojila, itd.), tako  da bude zdravo i najbliže voću. Kako mi proizvodimo upravo samo jedan sastojak voćne namaze, a našli smo se i među nominiranima u izboru za najbolji OPG u Hrvatskoj prije dvije godine, „zapeli“ smo mu za  oko i nedavno iskomunicirali i dogovorili tu ideju, priča Sandra Babac  dodavši kako ne zna hoće li zaživjeti i kako će se dalje razvijati jer to ovisi  prije svega o tržištu.
– Biti mali proizvođač (pogotovo hrane!) u vrijeme kad veliki biju svoje  poslovne i financijske bitke, nije jednostavno. Tim više što s jedne strane  odnosi na tržištu nisu sređeni, s druge pak strane ne radimo ustupke u  preradi, tj. ne friziramo okuse, ne uljepšavamo ih ne bismo li se dodvorili  nepcu potrošača već se izdvajamo po tomu što prerađujemo ekološki  uzgojeno voće bez ijednog drugog dodatka, pojašnjava Babac.
Mladi zagorski poduzetnik Mario Krog također nam je opisao kako je  pronašao Šinjorinu smokvu, ali i tijek razvoja svog malog, ali uspješnog  gospodarstva.


Kozja glava na ljudskom tijelu u svečanom odijelu
– Naša mala farma pataka bila je 2017. nominirana za najbolji OPG u  Hrvatskoj i upravo tada smo krenuli i s izgradnjom farme koza, polako i  u proizvodnju kozjeg mlijeka. Istovremeno smo držali i farmu pataka s  obzirom na to da se nalazimo u Gornjoj Pačetini i da imamo dosta prirodnih preduvjeta za njihov uzgoj. No, puno je lakše pripremati sireve, kefir, jogurt,… S vremenom su ljudi pokazali veliki interes za kozje mlijeko i  tako je nastao Milk Bar, mjesto na farmi gdje su ljudi mogli svakodnevno  doći kušati i kupiti svježe mlijeko.
– S tim programom smo se i predstavili na natjecanju gdje smo čuli i za  OPG Sandre Babac koja proizvodi namaze samo od voća. Tada sam pomislio kako bi bilo odlično te namaze staviti u naš jogurt. No, nisam bio  spreman za tako nešto dok se ne izgrade sirana i cijela farma, te dok se  ne probijemo na tržište, kazao je dodavši kako je to trajalo skoro godinu  dana. .
– Nabavili smo kravu i osmislili jedinstven proizvod koji sadrži i kravlje  i kozje mlijeko. Tada smo bili spremni uključiti i Sandru Babac. Poslao  sam joj poruku s prijedlogom dizajna suradnje gdje bi glavni logo – našu  kozu – stavili na njezin dizajn djevojke sa smokvinim listom jer naš dizajn isto budi kontroverzu kao i njihov. Naša cijela vizualna kampanja  ide u smjeru kozje i kravlje glave na ljudskom tijelu u svečanom odijelu  na zabavi na kojoj se toči mlijeko, priča Mario.