Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Uz staru ponudu ne idu nove cijene

Autor: Alenka Festini

14.05.2010. 22:00
Uz staru ponudu ne idu nove cijene

Foto: Alenka FESTINI



Prosječna cijena smještaja u apartmanima za četiri osobe u špici turističke sezone je oko 50 eura. Računajući po osobi, to je svega stotinjak kuna na dan. Kako rastu cijene vode, odvoza smeća, struje, iznajmljivač u konačnici zarađuje puno manje novca nego lani, ali i prijašnjih godina, napominje Mate Branko Donadić, predsjednik Udruge iznajmljivača apartmana i soba grada Paga
Prema najavama paških turističkih djelatnika ovogodišnja turistička sezona po broju dolaska gostiju mogla bi biti na razini prošlogodišnje.
Naime, cijene smještaja u privatnim apartmanima i hotelima u špici sezone su već godinama iste, a ne očekuju se nova poskupljenja, a ni sniženja cijena turističkih usluga.
Manja zarada
Paški turistički djelatnici smatraju da već sada od turističkih usluga zarađuju manje nego prijašnjih godina.
Mate Branko Donadić, predsjednik Udruge iznajmljivača apartmana i soba grada Paga, kaže da su već godinama cijene smještaja iste, ali su zato komunalne usluge znatno veće.
– Prosječna cijena smještaja u apartmanima za četiri osobe u špici turističke sezone je oko 50 eura. Računajući po osobi, to je svega stotinjak kuna na dan. Naravno, nije to samo noćenje. Gosti u apartmanima koriste usluge koje nudi iznajmljivač poput korištenja kuhinje, klima uređaja i slično. Takva ponuda je uračunata u cijenu smještaja, međutim, kako su usluge na potrošnju struje, vode, odvoza smeća ostalih usluga poskupjele, iznajmljivač u konačnici zarađuje puno manje novaca nego lani, ali i prijašnjih godina. Stoga bi nelogično bilo smanjivati cijene, jer se time ne bi ništa postiglo, navodi Donadić, ističući da Pag i šira zajednica trebaju ulagati u podizanje kvalitete usluga kako bi turistička sezona trajala znatno duže.
– Pag ima svoje prirodne resurse u koje treba ulagati i u konačnici prezentirati gostima. Imamo ljekovito blato na području Lokunje koje nam pruža veliku priliku za razvijanje zdravstvenog turizma. No u Lokunji se apsolutno ništa ne ulaže, što je tužno. Mi kao udruga pokrenuli smo građansku inicijativu za razvoj zdravstvenog turizma, naglasili smo da za takav razvoj EU nudi novce, međutim, Grad kao da ih neće. Mnogo ljudi u svijetu traži razne načine liječenja, a paško ljekovito blato je ljekovito za razne reumatske i dermatološke bolesti. Vjerujem da bi, kada bi se razvio ovakav vid turizma, Pag posjetilo još najmanje 200.000 ljudi godišnje, što bi itekako produžilo turističku sezonu, istaknuo je Donadić.
Stara hotelska priča
Borko Oguić, vlasnik tvrtke “Meridijan 15” u sklopu koje se nalazi hotel “Meridijan”, kaže da je cijena smještaja u hotelima ista već nekoliko godina.
– Mi sada objavljujemo cijene za 2011. godinu i ugovaramo kapacitete, cijene će i dalje biti iste. Smatram da u Pagu ne treba ići sa smanjivanjem cijena, jer su one već znatno niže u usporedbi s ostalim turističkim destinacijama na Jadranu. Cijene smještaja u hotelima i privatnim apartmanima diktira tržište i okruženje. Mi bismo trebali podizati kvalitetu usluge, a samim time dobili bismo u skoroj budućnosti i mogućnost podizanja cijene smještaja. U svakom slučaju, treba raditi na proširenju izvanpansionske ponude, poput sadržaja na plažama, izgradnje raznih sportskih terena, organiziranja raznih zabava. Jer, sam hotel nije brand već je to njegovo cjelokupno šire okruženje. Objektivno, da bismo postigli da Pag bude prepoznatljiv na turističkom tržištu, treba prijeći još pet razina više u turističkoj ponudi kako bismo mogli podići cijene, istaknuo je Oguić.
Promidžba Paga
Slavko Pernar, direktor Gradske turističke zajednice, kaže da Pag nikako ne bi smio ići sa smanjivanjem cijena turističkih usluga, budući da su one znatno niže nego u drugim turističkim gradovima i mjestima na Jadranu.
– Već sada imamo dobre rezultate ostvarene u predsezoni, a najave za špicu sezone su isto dobre, točnije ovogodišnja će sezona, vjerojatno, biti po ostvarenim turističkim rezultatima na razini prošle. Da bismo imali dobre turističke rezultate, treba ulagati na podizanje kvalitete na svim razinama, poput uređenja grada, plaža, okućnica, gastronomske ponude te raznih sportskih i zabavnih sadržaja. Pagu treba biti cilj ulagati u kvalitetu usluga, da bi kao kvalitetna i turistički zanimljiva destinacija bila bliža turistima, istaknuo je Pernar.
Prema njegovim riječima aktivnosti TZ-a u promociji Paga kao turističke destinacije krenule su od jeseni prošle godine.
– Promidžbeni materijali TZ grada Paga su prezentirani na više od 80 turističkih sajmova u svijetu gdje je nastupila Hrvatska turistička zajednica. Isto tako radimo prezentacije preko Županijske turističke zajednice zajedno s gradskim turističkim zajednicama Biograda i Zadra, a posjetili smo turističke sajmove u nekoliko zemalja Europi. Nedavno smo posjetili London, ovog vikenda Ljubljanu te 25. svibnja slijedi turistička prezentacija u Milanu. Turistička zajednica Paga samostalno je radila turističke prezentacije s bogatim kulturnim programom i gastronomskom ponudom u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i Sloveniji. U četvrtak navečer na slovenskoj televiziji imali smo promotivnu emisiju o turizmu o Pagu i Biogradu, a Pažani će tijekom ovog mjeseca još jednom posjetiti turističke sajmove u Mađarskoj i Sloveniji. Isto tako smo kroz razne časopise u svijetu s kampom Šimuni napravili odličnu promociju našeg područja, zaključio je Pernar te istaknuo da su najave za ovu turističku sezonu dobre i ne vidi razloga za smanjenje cijena turističkih usluga.