Autohtona jela otoka i unikatno okruženje paške prirode - to turisti traže i pamte

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika isikiric
OPRAVDANA OČEKIVANJA - U paškom TZ-u žele kalendarsku sezonu produžiti na najmanje osam mjeseci
Autor: 
Prošle smo godine ostvarili dobar rezultat s 60 % dolazaka i 70 % noćenja u odnosu na 2019. godinu. Prošle godine posjetitelji su birali grad Pag i okolna manja mjesta za odmor tako da vjerujemo da će isto biti i ove godine. Naravno da sve ovisi o epidemiološkoj situaciji i pridržavanju svih uputa čime ćemo samo ponovno potvrditi Pag kao sigurno mjesto za ljetovanje, naglašava Karavanić ovogodišnji ključni faktor za turističku sezonu
TZG Pag
Promocija i brendiranje Pag kao jedinstvenog otoka

S prvim toplijim danima dolaze i prvi turisti, stoga smo razgovarali s direktoricom Turističke zajednice Grada Paga, Vesnom Karavanić o brojnim hvalevrijednim projektima koji dodatno unaprjeđuju bogatu i raznovrsnu gastronomsku ponudu, kao i o nadogradnji sadržaja koji omogućuju aktivni i pustolovni turizam.
Naime, poseban standard »Pag na meniju« ima tendenciju brendiranja lokalne i regionalne eno i gastro ponude.

Pag na meniju

- Projekt Pag na meniju je ono što je nedostajalo u turističkoj ponudi grada i otoka Paga budući da su naš grad i otok nadaleko poznati po gastronomskoj ponudi. Posebni cilj projekta je poboljšati prezentaciju gastro kvalitete otoka u turističkom sektoru i promicati otok Pag kao idealno gastro-turističko odredište, istaknula je Karavanić važnost projekta i dobrobiti koje donosi.
Zahvaljujući SŠ Bartula Kašića i ravnateljici Mariji Pećirko prije nekoliko godina krenuli su u realizaciju ovog projekta koji se temelji na višegodišnjem projektu/manifestaciji »Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku« kojom se učenici i nastavnici Srednje škole Bartula Kašića Pag bave od 2007. godine, izvlačeći iz zaborava pomalo zanemarena stara otočna jela. Učenici su, u početku, prikupljali recepte i savjete »na terenu«, među svojim starijim članovima obitelji i poznanika. Potom su se jela pripremala u školskom ugostiteljskom praktikumu i predstavljala javnosti jednom godišnje na degustacijskoj manifestaciji, a od 2014. godine većina prikupljenih jela može se naći i u istoimenoj knjižici recepata »Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku«, čije je treće dopunjeno izdanje tiskano 2020. godine.
- Može se reći da je projekt Pag na meniju izrastao iz projekta, odnosno manifestacije »Ca, ča, što se nekad kuhalo na mom otoku«. Namjera projekta Pag na meniju je utvrditi poseban standard za ugostiteljske objekte, OPG-ove, male i obiteljske hotele, razne kušaonice i slično, na području otoka Paga, koji u svojoj ponudi imaju domaća i autohtona jela i pića te posebno promovirati one za koje se taj standard utvrdi, govori Karavanić i dodaje da se projekt proveo u suradnji s turističkim zajednicama Paga, Novalje, Kolana i Povljane te Udruženjima obrtnika Paga i Novalje, a prepoznalo ga je i Ministarstvo turizma RH.

Autentičnost doživljaja destinacije

Prve certifikate Posebnog standarda »Pag na meniju« temeljene na tradicionalnoj kuhinji otoka Paga dobilo je sedam ugostiteljskih objekata s područja cijelog otoka Paga. Tako će ovi objekti imati oznaku na kojoj piše da se u njima spremaju i nude autohtona jela otoka Paga.
Dakle, izradom i provedbom posebnog standarda autohtone otočne gastronomije, poboljšava se turistička ponuda otoka Paga kroz proširenje gastronomske ponude otoka te se čuva od zaborava. Ujedno se proširuje znanje o autohtonoj lokalnoj kuhinji te se na taj način potiče njena primjena u lokalnim restoranima, a kod turista širi autentičnost doživljaja destinacije i nakon povratka kući, budući da imaju mogućnost kupnje i već tiskane knjižice recepata kao jedne vrste suvenira.
- Naime, SŠ Bartula Kašića ima i varijantu knjižice autohtonih recepata tiskanu na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku koja je nastala 2019. godine u suradnji s lokalnim LAG-om Mentorides, uz potporu Ministarstva regionalnog razvoja i europskih fondova. S obzirom na zanimanje ugostiteljskih objekata, novi javni poziv bit će uskoro objavljen. Kako je zanimanje kod turista za gastronomsku ponudu tijekom posljednjih nekoliko sezona u kontinuiranom rastu, na ovaj način će se značajno utjecati na promidžbu otoka Paga te izaći iz okvira ponude isključivo temeljene na moru i suncu, saznajemo od Karavanić koja zaključuje da će turističke zajednice zasigurno osmišljavati i organizirati razne gastro vikende koje će još više popularizirati paške specijalitete.

Oaza za aktivni turizam

S druge strane, Pag postaje oaza za aktivni i pustolovni turizam zahvaljujući, između ostalog, Outdooru otoka Paga koji povezuje četiri standardne aktivnosti, a to su bike, trail, climbing, kayaking. Međutim, s obzirom da ih pozicionira u apsolutno unikatno okruženje paške prirode, oni postaju jedan od razvojnih momenata na kojima će se turizam ovog otoka zanimljivog oblika razvijati u nekoliko smjerova. Vremenski će kalendarsku sezonu produžiti na najmanje osam mjeseci, a ujedno obogatiti turističku ponudu ovim atraktivnim sadržajima.
Druga strana Mjeseca je područje koje u sebi sadržava tri trail staze - Sveti Jure, Uvala Zaton i Put Mikule.
- Sve tri staze su zaista fantastične i potpuno različite što znači da naši posjetitelji mogu birati i po težini i dužini koja im najbolje odgovara. U svakom slučaju, ni na jednoj neće pogriješiti, poziva Karavanić.
Imajući na umu da je projekt u realizaciji, jako su zadovoljni zanimanjem kako domaćih stanovnika, tako i posjetitelja.
- Prošle nedjelje organizirano je promotivno hodanje na koje se odazvalo nešto manje od trideset ljudi s čime smo i više nego zadovoljni. Nadamo se i vjerujemo da će na temelju uređenih staza turističke agencije i hoteli ponuditi svojim gostima ovakve atraktivne paket aranžmane, ističe Karavanić.
Nastavlja da su staze upotpunjene mnogobrojnim zanimljivostima, povijesnim činjenicama uz nevjerojatne vizure paškog kamena, plavog mora i neba te diva Velebita. Turistička zajednica Grada Paga financira uređenje ovih staza, a svi poslovi su povjereni Alanu Crljenku, zaljubljeniku u otočki krajolik i aktivni turizam koji poznaje svaki kutak otoka i zna dobro što treba istaknuti. Naša izvrsna suradnja traje već dvije godine kada smo započeli s označavanjem staze Sv. Jure. Upravo je završeno označavanje staze Uvala Zaton, a sada se radi na stazi Put Mikule. Završetak se planira sredinom lipnja kada će se opet organizirati promotivno hodanje.

Zajedništvo otoka

Valja istaknuti da je Pag Outdoor rezultat zajedničkog udruživanja otočnih turističkih zajednica TZG-a Paga, TZG-a Novalje, TZO-a Kolan, TZO-a Povljana i TZ-a Stara Novalja, a uslijedila je i potpora Ministarstva turizma i sporta koje je osiguralo 150.000 kuna za provođenje projekta.
- Pag Outdoor projekt i u ovim, za turizam posebno teškim vremenima, ne samo da doživljava nove kvalitativne iskorake nego ponudu čitavog otoka Paga koji povezuje čak dvije županije, Ličko-senjsku i Zadarsku i pet otočnih turističkih zajednica, diže na znatno višu razinu. Vremenski će kalendarsku sezonu produžiti na najmanje osam mjeseci baš kao što će istodobno dati dodatne sadržajne impulse razvoju niza djelatnosti na otoku, posebno onim povezanim s hotelijerstvom, gastronomijom i specifičnom poljoprivredom, tumači Karavanić.
Odobrena sredstva omogućila su i grafičko oblikovanje logotipa za svaki pojedini segment outdoora što je bilo nužno za nastavak promocije i brendiranje Pag outdoor projekta. Uz specifične boje koje se povezuju s aktivnostima, zajedničko je i snažno naglašavanje zajedništva otoka unutar projekta. Pag se na taj način priključuje najboljim hrvatskim sredinama u kojima outdoor daje itekako dobre rezultate
- S obzirom da je ovo jedini otok koji se nalazi u dvije županije, naglasak je bio na posebnostima i identitetu obje županije, ali i kroz sve njegove boje pokazati koliko je Pag koloritan i osebujan otok. Ono što je znalo predstavljati u pojedinim situacijama prepreku, pretvoreno je u komparativnu prednost na grafički zanimljiv i privlačan način. Za uspjeh projekta Pag Outdoor ključno je bilo udruživanje svih otočnih turističkih zajednica i stvaranje jedinstvene destinacije cijelog otoka Paga na što smo svi jako ponosni, naglašava Karavanić i dodaje da otočne turističke zajednice već nekoliko godina zajednički rade i odlično surađuju bez obzira na županijske, gradske i općinske granice, pa su tako prije pet godina usvojili zajednički vizual destinacije otoka Paga, zajednički predstavljali otočnu ponudu na sajmovima, a sada su velikim koracima zakoračili u outoodor budućnost otoka povezujući Pag bike i trail stazama, penjalištima i kajacima na moru.

Faktori uspjeha

Projekt se realizira uz savjete i pomoć brojnih vanjskih partnera pri čemu je posebno istaknut vrhunski outdoor profesionalac Martin Čotar.
- Iako se zaista puno radi na realizaciji, da bi ovaj projekt potpuno zaživio i dao maksimalne rezultate koji su neosporivi, trebat će vjerojatno još tri godine. Tada će Pag Outdoor zasigurno biti jedna od najuzbudljivijih hrvatskih outdoor platformi koja će otoku Pagu dati još jedan značajni sadržajni »forte«. Mjesečev otok će kroz ovaj projekt postati i jedna od najpoželjnijih hrvatskih destinacija za sve veći broj poklonika outdoora koji u slučaju Paga može imati sve razine uzbuđenja - od obiteljskih druženja s prirodom do vrlo zahtjevnih, doznajemo od Karavanić.
Premda je zaista nezahvalno prognozirati kakva će biti ovogodišnja turistička sezona, kako kaže Karavanić, na njima je da se nadaju, vjeruju i pripremaju kao da će biti dobra pri čemu im je važan svaki gost.
- Prošle smo godine ostvarili dobar rezultat s 60 % dolazaka i 70 % noćenja u odnosu na 2019. godinu. Prošle godine posjetitelji su birali grad Pag i okolna manja mjesta za odmor tako da vjerujemo da će isto biti i ove godine. Naravno da sve ovisi o epidemiološkoj situaciji i pridržavanju svih uputa čime ćemo samo ponovno potvrditi Pag kao sigurno mjesto za ljetovanje, naglašava Karavanić ovogodišnji ključni faktor za turističku sezonu.
U skladu s tim, prema uputama, poslali su poziv privatnim iznajmljivačima za cijepljenje i zanimanje nije bilo veliko s obzirom da su se mnogi cijepili putem svojih obiteljskih liječnika ili neke druge platforme.
- Smatramo da je to bitan preduvjet uspješnije sezone jednako kao i cijepljenje turističkih djelatnika, zaključuje direktorica paške Turističke zajednice.


»Namjera projekta Pag na meniju je utvrditi poseban standard za ugostiteljske objekte, OPG-ove, male i obiteljske hotele, razne kušaonice i slično, na području otoka Paga, koji u svojoj ponudi imaju domaća i autohtona jela i pića te posebno promovirati one za koje se taj standard utvrdi«
Vesna KARAVANIĆ
 

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)