Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Ilirija okrunila biogradsku predsezonu

14.07.2011. 22:00
Ilirija okrunila biogradsku predsezonu


Biograd na moru imao je u prvom polugodištu premašaj pola milijuna noćenja te rezultat koji u samoj nautici ovaj naš turistički centar stavlja na vodeće mjesto u dosadašnjem tijeku sezone uz zemlji zajedno s marinom Dalmacija – Bibinje/Sukošan.
Temeljni nositelj turizma na području Biograda, Ilirija d.d., upravo je analizirala svoje šestomjesečne rezultate koji uvelike objašnjavaju i ovakav uspjeh Biograda.
150.700 noćenja
Ilirija je, naime, ostvarila rekordnih 150.700 noćenja u prih šest mjeseci uz rast od čak 15 posto. Koliko rast, ali izrazitije apsolutni broj prema kojem je ovdje ostvareno gotovo 70 posto noćenja u Biogradu ilustrira prepletenost ukupnog biogradskog rezultata s matinom kućom. No, Ilirija je i više od toga u smislu tri najznačajnije turističke tvrtke u Zadarskoj županiji.
– Ovakvim rezultatom učvršćujemo se u društvu vodećih turističkih tvrtki općenito u Hrvatskoj jer smo prema ukupnom prihodu inače među 17 vodećih, a po dobiti u prethodnoj godini sedma tvrtki. Prema svim pokazateljima poslovanja spadamo u 15 vodećih turističkih tvrtki na Jadranu, kazao nem je predsjednik Uprave Goran Ražnjević.
Ilirija je karakteristična i po tome što ima i hotelsku, nautičku i kamping, kao i ugostiteljsku komponentu turističkog posla. U marini Kornat ostvaren je u ovom razdoblju rast prometa od čak 12 posto, a ukupan broj noćenja (zbrojen s noćenjima čarteraša) prelazi 93.000. Kamp parka Soline s kojim su posljednih godina ostvarili iznimne uspjehe, osmišljena ulaganja i razvoj ostvario je već do sada preko 53.000 noćenja, što je rast od čak 21 posto u odnosu na raniju godinu.
Rast dolaska individualnih gostiju
– Izvanredan rast noćenja u kamping sektoru posljedica je rast noćenja najkvalitetnijeg i daleko najvažnijeg tržišnog segmenta – individualnih gostiju i posebno gostiju u mobilnim kućicama koji su u odnosu na isto razdoblje lani ostvarili 173% više noćenja, kaže Ražnjević.
Konačno, sa četiri hotela ovaj je sektor Ilirije ostvario više od 30.000 noćenja, odnosno rast od 16 posto. Naglašavaju vidljiv djelomičan oporavak kongresnog turizma u širem smislu, kao i snažniji dolazak individualca već u ranijim datumima.
Ostvareni rezultati poslovanja s jedne stane posljedica su usmjerenosti tvrtke prema novim tržištima, konstantnom rastu najprofitabilnijeg tržišnog segmenta (individualci), kao i dodatnom ulaganju u marketing posebno on-line oglašavanje i oglašavanje putem društvenim mreža.


Udjel Ilirije u turizmu Biograda


Kako na relaciji Ilirije i Biograda uvijek ima i određenih nepodudarnosti gledišta i projekata, u Iliriji redovito naglašavaju kako konkretno sada čine 91 posto ostvarenog u nautičkom sektoru Biograda, 82 posto u kampingu te 44 posto hotelskog smještaja, uz onih općih 70 posto noćenja u Biogradu u predsezoni.
Ovaj put naglašavaju kako značajan dio sredstava tvrtka donira podupirući rad različitih humanitarnih, kulturnih, sportskih, zdravstvenih, vjerskih i obrazovnih udruga i institucija, a pored potpore lokalnom i društvenom razvoju poseban dio društvene odgovornosti usmjeren je prema odgovornoj politici i praksi upravljanja okolišem. Stoga ističu kako su u nacionalnom istraživanju “Indeksa društveno odgovornog poslovanja za 2010. godinu” u Iliriji ostvarili najbolje rezultate u skupini tvrtki srednje veličine na nacionalnoj razini.