UNESCO-va DESTINACIJA Zadarskom turizmu potrebno održivo upravljanje kulturom

Slika korisnika mkvanja
Počela Međunarodna ljetna škola kulturnog turizma
U nekim destinacijma kulturni turizam postao je masovni i to je ona nedaća koja se mora izbjeći u planiranju razvoja kulturnog turizma. Destinacije pod zaštitom UNESCO-a često postaju destinacije masovnog turizma jer je velikom broju ljudi to glavni motiv dolaska, pa dođe veći broj turista nego što destinacija može primiti te će nam biti potreban visitor menadžment. Ako se održivo upravlja kuturom, onda imamo i održivu budućnost, rekla je Nevenka Čavlek
Arif SITNICA
Gradonačelnik Branko Dukić sa suradnicima na otvorenju Međunarodne škole

Tematika ljetne škole je iznimno aktualna i Zadar je pravo mjesto na kojem se takva tematika može predavati. Zadar i Sveučilište su povezani i ulažu u kulturu. U nekim destinacijma kulturni turizam postao je masovni i to je ona nedaća koja se mora izbjeći u planiranju razvoja kulturnog turizma. Tu prvenstveno mislim na destinacije koje imaju kulturnu baštinu na razini da ju UNESCO štiti, a i Zadar je postao jedna od tih destinacija. Te destinacije često postaju destinacije masovnog turizma jer je velikom broju ljudi to glavni motiv dolaska, pa dođe veći broj turista nego što destinacija može primiti te će nam biti potreban visitor menadžment. Ako se održivo upravlja kuturom, onda imamo i održivu budućnost, rekla je Nevenka Čavlek, profesorica na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu prilikom jučerašnjeg otvorenja Ljetne škole kulturnog turizma.

Izbjeći gušenje u masovnom turizmu

Naime, Sveučilište u Zadru u suradnji s partnerima, Gradom Zadrom, Agencijom za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, Narodnim muzejom Zadar te Turističkom zajednicom Grada Zadra, od 15. do 20. srpnja 2019. godine organizira "Međunarodnu ljetnu školu kulturnog turizma". Ove godine doveli su neke od najvećih znanstvenika iz područja kulture i turizma koji će tijekom pet dana polaznicima kroz različita predavanja, radionice i rasprave prenijeti znanja u područjima kao što su upravljanje destinacijom kulturnog turizma, inovativni marketing u turizmu, turistička valorizacija kulturne baštine i održivost kulturnog turizma.
-Na ljetnoj školi se preklapaju dvije projektne aktivnosti - podizanje razine znanja u okrivu destinacijskog menadžmenta te razvoj ljudskih potencijala u kulturnom turizmu. Kroz ovu školu i radionice cilj je dići svijest zajednice o tome koliko i kako upravljati kulturnim turizmom, rekla je Božena Krce Miočić dodavši kako ima 25 studenata polaznika te je škola namijenjena studentima, ali i djelatnicima u turizmu. Istaknula je kako Zadar valorizira kulturu, ali kako još uvijek ima prostora za daljnje djelovanje i nadogradnju.
- Uvrštavanje Zadra na UNESCO-vu listu je iznimno važno. Kako ćemo time upravljati je ono što sada treba riješiti. Naime, mnoge destinacije imaju problem s masovnim turizmom koji ih uguši, te treba voditi računa da to izbjegnemo, zaključila je Krce Miočić.
Na otvorenju su bili predstavnici Grada, Turističke zajednice te Sveučilišta.

Stvaranje novih kadrova na području kulturnog turizma

- Ljetna škola kulturnog turizma organizira se u sklopu projekta "Zadar baštini – Integrirani kulturni program Grada Zadra 2020" ukupne vrijednosti 66.461.290,13 kuna, sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu od 56.492.181,60 kn bespovratnih sredstava te odobrenog u okviru Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija" 2014. - 2020. Paralelno s ljetnom školom odvijat će se i prvi set radionica kojima se unaprjeđuju znanja iz destinacijskog menadžmenta i valorizacije kulturne baštine u suvremenoj turističkoj ponudi, rekao je Šime Erlić, pročelnik za upravnog odjela za EU fondove Grada Zadra dodavši kako je iz ovog projekta obnovljena Kneževa palača, a slijedi uređenje Providurove palače, Centra za mlade te bedema. Naglasio je potrebu stvaranja novih kadrova na području kulturnog turizma.
- Dovršenjem ovih projekata naš posao tek počinje jer stvaramo potpuno novu dimenziju zadarskog kulturnog proizvoda te situacija zahtjeva upravljanje održivošću i valorizaciju. Zadar je započeo utrku na globalnom turističkom tržištu koje se neprestano i sve brže razvija. Upravo zato organizacijom ove ljetne škole želimo ojačati kapacitete kulturno-turističnog proizvoda te razvijati znanje i vještine za razvoj kulturne ponude, rekao je Branko Dukić, gradonačelnik Zadra.

Turistima je motiv dolaska upoznavanje kulturnih znamenitosti

- Ljetna škola jedan je od oblika obrazovanja koja studentima nudi nova znanja. Ovako realiziramo strateški cilj - internacionalizaciju Sveučilišta u Zadru pa tako imamo brojne sudionike iz inozemstva. Međunarodna škola pokazuje jačanje sve četiri dimenzije koje će se odraziti i na gospodarstvo. Prema statistici Svjetske turističke organizacije kulturni turizam čini 37 posto svih turističkih putovanja i ima godišnju stopu rasta od 15 posto, te se smatra da će dogodine imati jednu od glavnih uloga u turističkom tržištu, naglasila je Dijana Vican, rektorica Sveučilišta u Zadru. Istaknula je kako 12,3 posto turista kao motiv dolaska navode upoznavanje kulturnih znamenitosti i događanja. Ovi podaci trebaju nam biti, rekla je, smjernice za jačanje ljudskih potencijala jer je obrazovanje druga medalja razvoja gospodarstva.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno