Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Klišmanić: Zatvaranje piste nepovoljno utječe na naše poslovanje

15.08.2018. 12:58
Klišmanić:  Zatvaranje piste  nepovoljno utječe  na naše  poslovanje


Na nedavnom sastanku u općini Zemunik, kojemu su nazočili predstavnici Ministarstva obrane RH, Hrvatskih voda i Hrvatskih  cesta, bio je i direktor Zračne luke Zadar, Josip Klišmanić. Do sastanka je  došlo zbog sve većeg problema piste usljed poplava koja stvara velike  probleme i djelatnicima Zračne luke i općini Zemunik čija cesta prema  mjestu postaje potpuno neprohodna.
Načelnik Zemunika, Ivica Šarić, već nam je kazao kako dulje vremena  pokušava okupiti predstavnike svih nadležnih ustanova i iznimno je zadovoljan njihovim odazivom. Dogovoreno je da će Hrvatske ceste na sebe preuzeti posao čišćenja kanala, a radovi bi započeli već idućih dana,  kako bi nedostatak bio uklonjen do većih jesenskih kiša.
No problem je ovo koji još više muči rukovodstvo Zračne luke Zadar,  koje pistu u situacijama većih kiša mora zatvarati radi sigurnosti zračnog  prometa. A svako takvo zatvaranje, naravno, utječe i na pad prihoda, no  drugog načina zasad nema jer je sigurnost putnika najvažnija. Jučer je u  Zadru pala obilna kiša te smo o problemu poplava u okolini operativnih  površina aerodroma razgovarali s direktorom Zračne luke Zadar, Josipom Klišmanićem, koji pak o stanju infrastrukture na pisti kaže:
– Dobro koncipirana odvodnja osigurava u znatnoj mjeri stabilnost  trupa i kolničke konstrukcije infrastrukture zračnoga prometa, a s tim u  vezi povećava se i stupanj sigurnosti zračnoga prometa. Zbog štetnog  djelovanja vode u bilo kojoj pojavi, poput oborinskih, procjednih i podzemnih voda, mora se težiti načelu da odvodnja mora biti kontrolirana  i učinkovita. Štetno djelovanje vode uzrokuju vode tekućice, stajaćice,  oborinske te podzemne vode. Vode tekućice i stajaćice mogu ozbiljno  naštetiti infrastrukturi zračnoga prometa, npr. utjecati na nosivost, eksploataciju i operativnu sposobnost, što za posljedicu ima negativan utjecaj na sigurnost zračnoga prometa, ali smanjuje i vijek trajanja infrastrukture, kaže Klišmanić dodajući kako je i smrzavanje jedan od važnijih  čimbenika utjecaja na infrastrukturu, zbog čijeg djelovanja dolazi do deformacije pod djelovanjem prometa.
– Okolina uzletno-sletne staze 14-32 posljednjih nekoliko godina poplavljuje uslijed izrazito velike količine oborine, ali i uslijed nakupljanja  podzemnih i oborinskih voda u zimskom periodu godine. Najkritičnije  stanje je na osnovnoj stazi uzletno-sletne staze 14-32, na sjeveroistočnom dijelu osnovne staze prema Zemuniku Donjem, te na prostoru  ispred praga 32.  Osnovna staza je namijenjena za smanjenje rizika  oštećenja zrakoplova u slučaju izlijetanja s uzletno-sletne staze i za zaštitu zrakoplova u letu iznad uzletno-sletne staze tijekom operacija slijetanja ili uzlijetanja, zbog čega taj prostor mora biti izrazito dobre nosivosti,  bez prepreka, vode ili bilo kojih drugih pojava koje mogu ugroziti sigurnost zračnoga prometa, pojašnjava direktor zadarske Zračne luke napominjući što su im dosad poplave prouzročile:
– U nekoliko slučajeva, zbog vrlo velike količine nakupljene vode,  došlo je do prelijevanja vode iz osnovne staze na uzletno-sletnu stazu  odnosno plavljenja praga 32. Također, situacija je naročito problematična u situacijama ekstremne količine oborine, primjerice 11. rujna  prošle godine, kada je na nekim dijelovima staze voda dosezala razinu  do 15 centimetara visine. Zbog poplavljenih površina u okolini uzletno- sletne staze 14-32, poplavljenih kabelskih kanalizacija i nefunkcionalnih  odvodnih kanala, staza se zbog utjecaja na sigurnost zračnoga prometa  morala zatvarati za sav promet, što izrazito nepovoljno utječe na naše  poslovanje, kaže na kraju Klišmanić, očekujući da se ovaj problem uskoro riješi.