Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Zadarske prometne gužve regulira manje od polovice potrebnih “bobija”

17.08.2018. 06:34
Zadarske  prometne gužve   regulira manje od  polovice  potrebnih  “bobija”


Prometna jedinica mladeži ovoga ljeta broj 15 članova, 12  djevojaka i tri mladića. Radno vrijeme im je od 7 do 13.30 sati i za to su  plaćeni 2000 kuna. Sredstva izdvaja Grad Zadar, a za tu namjenu odobrene su plaće za 34 osobe, no prijavilo se manje od 50 posto predviđenih  ljudi. Voditelj jedinice, Denis Čolak, inače djelatnik prometne preventive  Postaje prometne policije Zadar te prije par godina i dobitnik "Nasmiješenog sunca" za svoj rad, kako u preventivi, tako i za rad s Prometnom  jedinicom mladeži, ističe da se plaća nije mijenjala od '96., '97. godine,  kada su startali s projektom.
– Plaća nije rasla već dvadeset godina, tako da zadnjih godinu, dvije i  nema baš interesa za Prometnu jedinicu mladeži pa smo prisiljeni pokrivati na ovaj način manje križanja od potrebnih, naglašava Čolak.
Mladi "policajci" trenutačno pokrivaju četiri gradska punkta: kod mosta, kod male pošte, ispred tržnice City galerije i kod Raiffeisen banke  gdje, za razliku od ostalih pozicija, članovi Prometne jedinice mladeži rade i popodnevnu smjenu.
Upravo tamo samo ih i kontaktirali i to ranije ujutro dok ne navale vozila. Na terenu smo zatekli Natali Smirčić (18 godina, studentica novinarstva), Šimu Marušića (16 godina, srednja škola Vice Vlatkovića), Laru  Čakarun (18 godina, završena srednja Medicinska škola) Manuela Šestana Šimićeva (17 godina, Škola primjenjene umjetnosti) i Antoniju Klanac  (16 godina, srednja škola Jurja Barakovića).
– Radim ovo već treću godinu za redom i mogu reći da je zanimljivo.  Jest da je vruće i da plaća i nije neka, no sve se dade izdržati. Sve osim  psovki i uvreda koje su svakodnevne. A prednjače upravo Zadrani, ističe  Natali.
Slažu se i ostali mladi "policajci". Ističu da su najgori njihovi sugrađani, a  na drugom mjestu su Zagrepčani.
– Vruće je, ljudi su nervozni, no ništa neće postići ako se okome na nas.  Često ne slušaju naše uputee, već nam prigovaraju i psuju nas što nije lako za izdržati, treba postati otporan na te uvrede. Osim toga, na nešto  drugo se ne mogu požaliti, posao je O.K., a drago mi je što smo u prilici i  pomoći vozačima s kakvom uputom ili savjetom. Nije rijetkost da nas  vozači, posebice stranci, pitaju kako doći do nekog odredišta pa im mi  odgovaramo, naravno koliko stignemo od posla, objašnjava Manuel.
Uglavnom istu priču imaju i ostale kolege. Mladi su, kako naglašavaju,  pa im ni vrućine toliko ne smetaju, pogotovo što su u bijelom.
– Dobili smo kompletnu opremu, uključujući i patike, no nitko ih od  nas ne nosi jer i nisu baš "in". No, sve ostalo je u funkciji, s tim da imamo  na raspolaganju samo dvije majice pa ih treba redovito prati, dodaju  kroz smijeh Šime, Lara i Antonija koji su dobili zadatak nastaviti komunikaciju s medijima, dok su se kolege Natali i Manuel trudili učiniti što  prohodnijim križanje uz Raiffeisen banku, lokaciju koja je najčešće prva  na udaru da postane "prometni čep".
– Ova lokacija je problematična, tako da je njihov angažman itekako  potreban. Uz ovu i ostale lokacije koje ti mladi ljudi pokrivaju bilo bi dobro na ovaj način regulirati i promet na punktu: Put Murvice – Ulica Franje Tuđmana, kao i na punktu: Put Bokanjca – Put Nina, gdje se također  stvaraju velike gužve, no kako sam već naglasio, nema dovoljno ljudi, ponavlja Čolak i poziva sve vozače da budu strpljivi jer nervozom svakako  neće doprinijeti bržoj vožnji.
Kako doznajemo, do prije nekoliko godina članovi Prometne jedinice  mladeži su mogli biti i iz drugih sredina, ne samo iz grada Zadra, kako je  to određeno zadnjih četiri, pet godina. Bi li to riješilo manjak mladih  prometnika, ostaje upitno, no u Gradu Zadru su zaključili kako druge  općine ne participiraju u ishodovanju sredstava za plaće pa su odlučili  da se mogu prijaviti samo stanovnici Zadra.
Što se tiče profila vozila, čiji su vlasnici 'najzafrkaniji', Natali, Šime, Lara, Manuel i Antonija dodaju kako im je najteže sa starim vozilima, odnosno njihovim vlasnicima.
– Najmanje slušaju ovi što voze stara auta, valjda im je vruće bez klime  pa im je teže čekati na svoj red, smiju se mladi prometnici.
Nekih posebno opasnih situacija, kako dalje dodaju, ipak, uz svu prometnu gužvu, nisu imali, prometno ljeto u bijelom za sada protiče sasvim očekivano.