Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Valjda ćemo izdržati do slijedećeg minimalca…

15.08.2019. 11:49
Valjda ćemo izdržati do slijedećeg minimalca…


OPET I OPET O ČEMU NEGO O TURIZMU
Naravno da su mediji i dalje opsjednuti rezultatima aktualne turističke sezone pa se već i ja brinem hoće li moja susjeda u svojoj prčvarnici ove godine zaraditi jednako kao prošle kada si je s jeseni kupila novi auto i jako sam zabrinut koliko će se pad turističkog prometa ove sezone odraziti na kvalitetu njenog života. Rado bih od svoje plaće državnog službenika (5.250) odvojio koju tisućicu u njenu korist jer sam jako suosjećajna osoba. Ali, nije svako zlo za zlo. Kažu da nema veze što je turista manje, jer će se ovako, zbog ogromnih cijena profilirati pa će dolaziti manje ljudi, ali bogatijih koji će onda šakom i kapom trošiti i to će biti super. A kako se to profiliralo, mogao sam se uvjeriti prije neki dan, a namjerno neću reći gdje.
Na plaži ima nekoliko ljudi. Dvije stranjske obitelji s nekoliko djece koju se niti čuje niti vidi jer su ih odgojili civilizirani ljudi, a ne balkanska krmadija (iako i tamo ima svega), neki penzioneri, par mladih parova… Sve u svemu, fini i pristojni ljudi. A onda su došli oni. Prvo su parkirali auto tako da su skoro s prednjim kotačima ušli u more. Odmah je istrčalo nekoliko antipatične debele djece od kojih je pola počelo tuliti i zavijati, dok su debele znojne matere vadile košare s žderačinom i pivom za tatu. Tata se odmah izvalio na sred plaže i pokraj sebe stavio neku spravu iz koje je krenula muzika o kojoj vam neću govoriti, jer ste sigurno i sami pogodili o kakvom se "melosu" radi. Ne moram govoriti da je tata nakon dva popijena piva uzeo noktaricu i svojim otpadom počeo gađati ostale kupaće i da sada ne iznosim detalje, sve je to bilo odvratno, gadljivo i zabrinjavajuće. Kada uz ovakve "domaće" turiste, uzmete u obzir podivljale cijene, neljubaznost, primitivizam, prometne gužve u većini gradova, a u našem pogotovo (a bit će još gore kada za promet zatvore i Bedeme), onda se i ne trebamo čuditi padu interesa normalnih turista. Ali, na televiziji to i ne izgleda tako grozno. Problem je kada se spustiš među narod.
BIRA SE NAJBOLJA I NAJGORA REKLAMA
Kada nemaš o čemu pisati, jer nisi gledao televiziju, onda je najbolje prebaciti se na reklame. To je neiscrpno vrelo gluposti, ali ponekad se nađe i nešto dobro. Za ovaj tjedan imamo najbolju i najgoru reklamu. I dok je za ovu drugu konkurencija više nego žestoka, dotle se kao najbolja izdvojila ona o pogubnosti vožnje pod utjecajem alkohola, toga zla koje, poput droge uništava ljude, ali kojeg zbog komercijalnih interesa, nitko ne želi sankcionirati i prohibirati. Radi se dakle o prikazivanju jedne pa druge pa treće konzerve pića, a iz kojeg kasnije, kada se zdrobi, poteče rumena krvca. Meni je samo žao što je ta krv obično od nekog nevinog sudionika u prometu, dok se pijani zločinac obično izvuče bez posljedica, jer je pijanac obično u skupom, većem i čvršćem automobilu (ne znam, zašto mi je odmah pala jedna određena vrsta vozila, ali nećemo opet o BMW-u).
Najodvratniju reklamu ovaj put nije bilo teško izabrati. To je ona u kojoj jedno iznimno antipatično i artificijelno – ljepuškasto dijete pita što je za ručak. Naravno i sam glas tog "lutka-djeteta" je odvratan, ali to je bilo i za očekivati s obzirom da se radi o nadsinkroniziranim glasovima, iako ni u originalu nije sigurno ništa bolje. U svakom slučaju, brižna mama mu s osmijehom odgovara kako će jesti brokulu, a onda se odjednom stvori cijeli tim nogometaša njegovog omiljenog kluba koji isto tako jedu samo brokulu, bla, bla, truć, truć, ljig, ljig… U stvarnosti, na pitanje "što je za ručak", iz kuhinje bi dopro umorni i rezignirani glas žene kojoj do kraja mjeseca nije ostalo više od 10 eura: "sine dragi, ostalo je još nešto krumpira i fažola i staroga kruha. Valjda ćemo izdržati do slijedećeg minimalca, ako ga uopće i dobijemo s obzirom da je firma odavno propala, roditelji ti ostali na ulici, a materijalna pomoć ide samo onim "pravovjernim". E to bi bila prava reklama".