Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

“Stopiran” kružni tok

Autor:

14.09.2009. 22:00
“Stopiran” kružni tok

Foto: Vedran SITNICA



Izmjene smo, naravno, napravili uz suglasnost policije i to radi bržeg “pražnjenja” grada, pojasnio je Jerak, istaknuvši da su, kada je u interesu sprječavanje gužve i prometnih čepova, ovakva odstupanja od prometnih pravila dopuštena
Nakon što su se zadarski vozači konačno naviknuli na dva kružna toka, koja su niknula u razmaku od tek nekoliko mjeseci, jedan od njih je ponovno doživio svojevrsne izmjene.
Riječ je, naime, o rotoru u blizini bolnice, koji je izgrađen na državnoj cesti D-407 te pušten u promet krajem prošle godine, a na kojemu se dolazeći na rotor iz smjera Ulice Marka Marulića sada umjesto znaka sporedne ulice nalazi znak stop.
Mnogi se i danas sjećaju da su brojni vozači pri svojim prvim susretima s kružnim tokom bili nesigurni, a s obzirom da se s takvim prometnim režimom prije nisu susreli, barem ne u svome gradu, u kojem su prije toga baš svako raskrižje znali proći “napamet”, nisu se odmah znali prisjetiti davno naučenih prometnih pravila. Ne sjetivši se odmah osnovnog, vrlo jednostavnog pravila kružnog toka i to onog da prednost imaju oni vozači koji se nalaze u rotoru, neki od onih koji dolaze “izvana” nisu se zaustavljali da bi propustili one koji su u prednosti. I kad su konačno shvatili da prije samog ulaska u kružni tok pozornost trebaju obratiti na trokutni znak, iznenadili su se ugledavši znak stop, zbog čega su neki pomislili kako tek sad ne znaju ništa o kružnom toku.
No, kako pojašnjava Zdravko Jerak, voditelj Hrvatskih cesta Ispostave Zadar, riječ je o naknadnim preinakama nastalim radi smanjenja gužve.
– Znak stop smo postavili prije više od dva mjeseca, početkom ljeta, kada smo shvatili da će ljetne prometne gužve iz smjera grada biti velike. Izmjene smo, naravno, napravili uz suglasnost policije i to radi bržeg “pražnjenja” grada, pojasnio je Jerak, istaknuvši da su, kada je u interesu sprječavanja gužve i prometnih čepova ovakva odstupanja od prometnih pravila dopuštena.
To je, kako pojašnjava Jerak, isto kao kad se u naselju gdje je ograničenje brzine 50 km na sat brzina ograniči na 30 km na sat, kako bi se povećala sigurnost u prometu.
– Kada smo shvatili da su gužve iz smjera grada dosta velike, razmišljali smo o nekoliko načina na koji bismo ih spriječili. U početku je na tom mjestu bio policajac, a onda smo se ipak odlučili na promjenu znaka, jer ta nam se varijanta činila najjednostavnija i najjeftinija, kazao je Jerak, istaknuvši da je novi režim znatno bolji, jer svaki vozač stane na znak stop pri čemu se više automobila propusti iz smjera grada.