»Vraćamo se u turizam sedamdesetih s gostima, niske platežne moći«

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika isikiric
NI PREDSEZONE, NI POSEZONE - U hotelima na Poluotoku promijenila se struktura gostiju
Ove godine smo imali autogoste, iz onih zemalja iz kojih se moglo putovati. To su gosti niže platežne moći i to je sasvim druga priča. Kao da se vraćamo u sedamdesete godine u turističkom smislu. Pritisci da snizimo cijene još više no što jesmo, bili su nevjerojatni jer neki žele iskoristiti situaciju i zahtijevaju nemoguće, kazao je Bobić iz hotela Almayer
Arif SITNICA
Ove su godine u gradsku jezgru, umjesto aviogostiju, stizali autogosti

Hoteli u gradskoj jezgri koji najviše ovise o aviogostima, možda su i najveći gubitnici među vrstama turističkih smještaja u ovoj neuobičajenoj turističkoj sezoni. Tako govore iz Almayer Art & Heritage Hotela i Boutique Hostela Forum, dvaju hotela na Poluotoku koje inače posjećuju najviše aviogosti veće platežne moći.
Ove godine su predsezonu proveli u lockdownu, od srca sezone uzeli koliko se moglo (i dalje jako malo), a negativne preporuke drugih zemalja za Hrvatsku, i posezonu su poslali u zaborav.

Komunalna jednako visoka, a prihod upola manji

Kako kaže Vjeko Bobić iz hotela Almayer, ove godine su izgubili svoju uobičajenu ciljanu skupinu, tako da je i cijela sezona neusporediva s prošlogodišnjom.
- Najviše je nastradala skupina ljudi koja dolazi kod nas - aviogosti više platežne moći koji u 7 dana obilaze nekoliko gradova, spavaju u hotelima, jedu u restoranima. Ove godine smo imali autogoste, iz onih zemalja iz kojih se moglo putovati. To su gosti niže platežne moći i to je sasvim druga priča. Kao da se vraćamo u sedamdesete godine u turističkom smislu. Momentalno imamo po par soba popunjenih, dolaze nam gosti s nekim neuobičajenim putanjama, svak sa svojom pričom, tako da sad ne znamo uopće gdje i kako bismo usmjerili svoj marketing. Neizvjesnost vlada u cijeloj branši, u hotelima, u agencijama, aviokompanijama. Aviokompanije iznenada otkažu svoje letove, onda otpadaju rezervacije onima koji su ipak planirali putovati... Sve u svemu - kaos, govori Bobić, dodajući da je logično i da će se sljedeća sezona temeljiti na last-minuteu jer dok je ovakva epidemiološka i ekonomska situacija, nitko se ne želi vezati nekim ugovorima i rezervacijama.
Kako dodaje Bobić, u Almayeru su radili na tome da prežive, da zadrže zaposlenike, ali i da zadrže razinu usluge.
- Radimo sve da preživimo dok ne dođe do poboljšanja u cijelom ovom cirkusu. Mi smo ostavili cijelu sezonu cijene na razini predsezonskih, imali smo i last-minute ponude, odredili smo minimalnu cijenu s kojom smo mogli funkcionirati, a da razina kvalitete ne pada. No, pritisci da snizimo cijene još više su bili nevjerojatni jer neki žele iskoristiti situaciju i zahtijevaju nemoguće. Mi ni ne možemo toliko spustiti cijenu, da ne spustimo rang usluge. A pitanje je ako spustimo rang, kako bismo se uopće poslije vratili, govori Bobić.
Troškovi za hotelijere su, kaže Bobić, nevjerojatni.
- Privatni iznajmljivači imaju plaćati samo paušal, dok hoteli imaju niz nameta i troškova, što je smiješno, s obzirom da netko tko ima više apartmana u sezoni zaradi itekako pristojan novac. Primjerice, nama Grad Zadar nije smanjio iznos komunalne naknade, iako smo radili s manje od 50 posto obujma prošlogodišnjeg posla. Možemo zahvaliti Vladi i državi što nam je s mjerama pomogla zadržati zaposlenike. Zanimljivo, u kolovozu smo premašili kriterij za mjere za nekoliko tisuća kuna, pa za kolovoz nećemo dobiti pomoć Vlade, ali za ovo ostalo vrijeme i razdoblje pred nama, pomoć države je spas, ističe Bobić, dodajući da hotel neće zatvarati, već sve snage usmjeriti da se sačuva postojeća ekipa i da sljedeće godine mogu krenuti punim jedrima.

Poljaci izvukli sezonu

Frane Skoblar, voditelj marketinga u Turisthotelu, kazuje kako je sezona bila znatno lošija no prijašnjih godina.
- S obzirom da su hosteli jako ovisni o aviogostima, možda su ove godine najviše osjetili učinke zdravstvene krize. Nakon što predsezone nije ni bilo, situacija se donekle normalizirala. Popunjenost hostela je u srpnju i kolovozu porasla, ali ne na razinu prijašnjih godina kada bi u špici bili posve popunjeni, tražio bi se krevet više. Tako je ranije bilo i u rujnu, no svjedočili smo kako su se strana tržišta počela zatvarati, tako je ove godine i rujan slab, govori Skoblar te povlači usporedbu s Turističkim naseljem Zaton, u okviru kojeg je autokamp i apartmani - smještaj u kojem se poželjna distanca može puno lakše održavati.
- Mi u Turisthotelu možemo to direktno usporediti sa sezonom u Turističkom naselju Zaton koja je, s obzirom na sve okolnosti, i ove godine bila solidna. U posezoni su nama glavno tržište Nijemci, a znamo da je prije više od tjedan dana Njemačka dala negativnu preporuku za putovanje u našu regiju, što je sigurno utjecalo na posjećenost u posezoni. Prije toga, zatvorila su se i druga tržišta koja nam inače gravitiraju. No osim Nijemaca, najveći broj je Poljaka. Na razini cijele destinacije bilježimo porast dolazaka Poljaka već nekoliko godina i može se reći da su ove godine izvukli sezonu. Ove godine je broj Poljaka ostao isti kao i prošle godine, a na nekim mjestima čak i rastao, navodi Skoblar.
Kako govori nadalje, u hostelu Forum će još iskoristiti što se iskoristiti da, održati razinu usluge koja je postignuta, a hostel će, kao i inače, raditi gotovo cijelu godinu.
- Inače zatvorimo hostel jedno kraće razdoblje te to iskoristimo za održavanje, eventualne investicije i slično. I ove godine ćemo tako, ali kad će to biti i na koliko dugo, ovisit će o okolnostima. Ono što smo u svemu ovome naučili, planirati se mora, ali u ovakvoj situaciji, planirati je vrlo, vrlo nezahvalno, zaključio je Skoblar.


»U posezoni su nama glavno tržište Nijemci, a znamo da je prije više od tjedan dana Njemačka dala negativnu preporuku za putovanje u našu regiju, što je sigurno utjecalo na posjećenost u posezoni. Prije toga, zatvorila su se i druga tržišta koja nam inače gravitiraju. No osim Nijemaca, najveći broj je Poljaka. Na razini cijele destinacije bilježimo porast dolazaka Poljaka već nekoliko godina«
Frane SKOBLAR


»Ne znamo uopće gdje i kako bismo usmjerili svoj marketing. Neizvjesnost vlada u cijeloj branši, u hotelima, u agencijama, aviokompanijama. Aviokompanije iznenada otkažu svoje letove, onda otpadaju rezervacije onima koji su ipak planirali putovati...«
Vjeko BOBIĆ
 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno