Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Do europskog novca lakše nego do sada

14.10.2010. 22:00
Do europskog novca lakše nego do sada


Rok od slanja prijave do trenutka ugovora se produžio jer je nešto kompliciraniji način ispunjavanja uvjeta za financijsku potporu. Stoga dopuštamo dopunu dokumentacije, a u drugoj fazi dopuštamo i obrazloženja i korekcije, kazala je Tatjana Maličić Pezelj
U sklopu sajma «Eko Etno Hrvatska Europa Tour» jučer je u ŠC Višnjik održan okrugli stol s temom «IPARD – mogućnosti i prepreke – kako ga unaprijediti». Prema ciljnim skupinama i prema načinu programa koji je sastavljen na otvorenoj raspravi govorilo se o prednostima i preprekama IPARDA te njegovom unaprjeđenju. U raspravi su sudjelovali predstavnici različitih institucija, iz Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja, iz Uprave za ruralni razvoj, iz Uprave za veterinarstvo, iz Agencije za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, predstavnici Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, zatim bankari, relevantni sudionici iz pojedinih institucija, konzultanti, dosadašnji korisnici te potencijalni korisnici. Moderator je bio Dalibor Georgievski, jedan od organizatora skupa te vlasnik tvrtke AgroCom Consult-Zagreb.
Produžen rok
Tugomir Majdak, načelnik u Upravi za ruralni razvoj Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja istaknuo je kako je u prva dva natječaja za IPARD program odobreno 50 posto predanih zahtjeva.
– U prvom natječaju za IPARD program imali smo 39 zahtjeva, od čega je 18 odobreno, dok je u drugom natječaju prispjelo 13 zahtjeva. Za treći natječaj rok prijave je u tijeku, a traje do 5. studenog ove godine. Rok je produžen zbog izmjena koje su predložene Europskoj komisiji s obzirom na želje korisnika. O tome uskoro i očekujemo odgovor Europske komisije. Što se tiče mjere 301, Poboljšanja i razvoja ruralne strukture i mjere 302, Diversifikacije i razvoja ruralnih gospodarskih aktivnosti, za njih je dobivena nacionalna akreditacija te u drugoj polovini studenog očekujemo prijenos ovlasti te raspisivanje natječaja do kraja ove ili početkom iduće godine. Potpuno je izvjesno da će ove dvije mjere dobiti drugačiji prijenos ovlasti, kazao je Majdak dodajući kako su izmjene ovih dviju mjera predložene u paketu te kao takve prihvaćene.
Prvi natječaj bi trebao ići bez potencijalnih izmjena, dok će se za druge natječaje pripremiti izmjene.
Rok od slanja prijave do trenutka ugovora se produžio na četiri mjeseca, što znači da se u usporedbi sa nekim SAPARD natječajima rok udvostručio.
Za okruglim stolom se najčešće tražio odgovor kako olakšati poduzetnicima sakupljanje dokumentacije za natječaje. Tatjana Maličić Pezelj, načelnica Odjela za odobrenje projekta u sklopu Agencije za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu ruralnom razvoju koju zovu i IPARD agencijom naglasila je kako u IPARD programu postoje određena ograničenja, ali se nada da će određenim izmjenama dobiti širi spektar korisnika.
Pomoći mogu i županije
– Rok od slanja prijave do trenutka ugovora se produžio jer je nešto kompliciraniji način ispunjavanja uvjeta za financijsku potporu. Stoga dopuštamo dopunu dokumentacije, a u drugoj fazi dopuštamo i obrazloženja i korekcije, kazala je Pezelj dodajući kako i same županije mogu pripomoći u skupljanju dokumentacije.
Prema riječima Tugomira Majdaka, cilj svih izmjena je zadobivanje šireg kruga korisnika.
– Za sve one koji ne znaju izmjene su vezane uz uvođenje pojedinih novih sektora, uz mjeru 101 to su sektori ovaca i koza, sektori krava, prerada ljekovitog bilja će također biti obuhvaćena izmjenama, ali i podizanje limita, što će omogućiti u svakom sektoru širi krug korisnika. To su akcije koje Ministarstvo provodi, koje je provodilo i koje planira provoditi. U okviru ulaganja u poljoprivredu i gospodarstvo ići će i ulaganje u poljoprivrednu mehanizaciju što do sada nije bio slučaj, a koje su druge zemlje u predpristupnom razdoblju trebale iskoristiti, kazao je Majdak.
Za okruglim stolom govorilo se i o kreditnim linijama za poduzetnike, ali i o njihovom manjkavom reklamiranju s obzirom da bi reklama na komercijalnim televizijama stvorila prevelike troškove s obzirom na ciljanu skupinu.