U Gradskoj je loži održana promocija prvijenca mlade književnice i sveučilišne profesorice na Odjelu za izobrazbu učitelja i odgojitelja na Sveučilištu u Zadru, Jelene Alfirević, naslovljenog »Bila sam žohar«, koja progovara o temi nasilja nad ženama. Izdavač knjige je Organak Matice hrvatske u Zadru koja se ovim odabirom odmaknula od svog uobičajenog izdavačkog opusa te poduzela važan korak naprijed u borbi za ravnopravnost i sigurnost žena.
O knjizi su govorili izv. prof. dr. sc. Ivica Vigato, glavni urednik; izv. prof. dr. sc. Kornelija Kuvač-Levačić, povjesničarka knjiž.; izv. prof. dr. sc. Katarina Ivon, povjesničarka knjiž.; doc. dr. sc. Diana Nanadić-Bilan, prof. pedagogije; istaknuti kazališni redatelj Vinko Radovčić i autorica Jelena Alfirević, mag. philol. croat.
Program je dodatno obogatila Bernarda Klarin koja je izvela plesnu minijaturu »Bol« u koreografiji Jasne Frankić Brkljačić, nastavnice suvremenog plesa u Glazbenoj školi Blagoje Bersa.
U punoj su Gradskoj loži predstavljanje slušale mnoge mlade djevojke kojima je autorica pokušala približiti važnost hrabrog istupanja protiv rodno uvjetovanog nasilja i kršenja prava žena.
– Knjiga »Bila sam žohar« govori o nasilju nad ženama, koje je aktualna, ali i bezvremenska tema. Na pisanje me potaknula društvena stvarnost u kojoj se nalazimo, kao i žene koje svakodnevno viđam u oklopima žohara kako šeću ulicama grada, u trgovinama i na poslu, koje pate od zlostavljanja, a na leđima strpljivo nose svoju bol, istaknula je Alfirević i dodala kako je knjiga preko simbolike žohara intertekstualno povezana s djelom »Preobrazba« Franza Kafke.
– Oklop žohara odabrala sam jer on najdublje može prikazati žensku bol, vapaj i egzistencijalnu otuđenost. Želja mi je da se »Bila sam žohar« čita i kao biblioterapeutsko djelo te da ne ostane samo na formi ili pukom objavljenom književnom djelu jer će uvijek imati aktualnu društvenu svrhu. Reakcija je ovo i na brojne pokrete koji su aktualni u cijelom svijetu, a u čijem je središtu zlostavljana žena, zaključila je Alfirević.
Ovo psihološko i filozofsko-egzistencijalno djelo problematizira, nažalost, još uvijek sveprisutno, nasilje nad ženom. Konkretno, bavi se osjetljivom, tzv.,,rubnom« i divergentnom problematikom – silovanjem žene. Kraći dio pripovijetke je u prosincu 2020. godine nagrađen na Međunarodnom književnom natječaju Zašto skrivaš lice? CeKaPe-a i Centra za participaciju žena u društvenom životu Rijeka. Naracija je obogaćena autoričinim samostalno oslikanim ilustracijama i vlastitim kolažima te slikarskim prilozima splitske slikarice Ence Kovačević.
najnovije
najčitanije
Svijet
TURSKI PREDSJEDNIK
Erdogan čestitao Putinu i ponovno ponudio posredništvo oko Ukrajine
Hrvatska
KAMPANJA SE ZAHUKTAVA
Grbin: “Imamo ustavni udar pištoljem na vodu”. Božinović: “Oni nemaju ni program, ni ljude, ni stranku”
Crna Kronika
OPTUŽEN JE
Osječki policajac optužen za ubojstvo djevojke službenim pištoljem
Hrvatska
STRANI RADNICI
Ličke pastire zamijenili strani radnici s Dalekog istoka, zadovoljni su plaćom i uvjetima
Hrvatska
NEVIĐENA KAMPANJA
SDP objavio sliku “onoga čije se ime ne smije izgovoriti”
Crna Kronika
više ozlijeđenih
Dovršen očevid prometne nesreće kod Zelenog hrasta
Zadar
ZLATNI PIR
Ljubav na prvi pogled Marije i Ivice Masnića traje već pola stoljeća
Zadar
(NE)ZAINTERESIRANI ZA POLITIKU
Razgovarali smo sa zadarskim maturantima koji dobivaju pravo glasa, evo što kažu o izborima
Crna Kronika
51-godišnjak
TEŠKA NESREĆA Pijan izazvao frontalni sudar u Zagradu, ozlijeđene tri osobe
Nogomet
dobio po glavi