Recesija odgodila groznicu kupovanja?

Slika korisnika admin
kupovina_luksuz_7
Adam VIDAS
Unatoč krizi u parfumerijama očekuju vrlo dobar promet

Iako su božićni ukrasi uljepšali brojne izloge trgovina, a božićna svjetla obasjala gotovo sve ulice Zadra, u trgovinama se predbožićna šoping groznica još uvijek ne osjeća.

Veliki broj dućana već je započeo sa sezonskim sniženjima, ali, kako nam same trgovkinje kažu, predbožićna "ludnica" kupovanja još uvijek nije počela. Većina Zadrana samo "snima" ponudu po trgovinama čekajući do zadnjeg trenutku i nadajući se što većim sniženjima.

- Tek smo započeli sa sniženjem i spremamo se na porast prometa koji obično počne za tjedan dana, rekla nam je djelatnica jedne trgovine odjeće.

Kupuju se ukrasi, ali ne i darovi

Izgleda da recesija ipak nije pogodila dio Zadrana, koji bez ustezanja kupuju ukrase za svoje domove. Tako nam barem govori djelatnica jednog darovnog dućana koja navodi da se kupci za stvaranje predbožićnog ugođaja u svojim domovima pripremaju kupnjom kuglica za bor i ostalih ukrasa, izbor kojih je iz godine u godinu sve bogatiji i maštovitiji. Poklone, međutim, još uvijek nisu počeli kupovati. Ona dodaje da se promet zadnjih nekoliko dana osjetno povećao, tako da gužve bude gotovo svakog jutra.

Suprotna ovoj je priča dviju djelatnica trgovine obuće koje kažu kako se kod njih recesija ipak osjeti.

- Puno je manje prometa, osjeti se da je recesija zahvatila i naš grad, govore nam trgovkinje te dodaju kako je svake godine sve manje prometa. Ovo potvrđuje i jedna gospođa koja se našla u trgovini.

- Već pet godina nosim isti par cipela i prešla sam cijeli dan kako bih pronašla neke cipele koje si mogu priuštiti, dodaje.

U jednoj zadarskoj zlatarnici s dugom tradicijom rekli su nam kako ne osjećaju promjenu u prometu. Ipak, dodaju, pravu navalu kupaca koji nekim nakitom žele iznenaditi i darivati svoje voljene očekuju sredinom mjeseca.

Šetnja gradom dovela nas je do jedne parfumerije u kojoj je već prošlog tjedna gužva bila osjetna. Pitanje osjeti li se recesija u poslovanju parfumerije upitali smo voditeljicu dućana. Ona kaže kako se trenutačno stanje može opisati kao "zatišje pred buru", odnosno da sad ljudi štede kako bi se pred Božić mogli rastrošiti.

Popusti do 70 posto

- Pravu prosinačku šoping groznicu očekujemo desetak dana pred Božić. Tada, naime, svi pohrle u trgovine i kupuju poklone za svoje najdraže, a mi radimo punim kapacitetom, rekla je voditeljica parfumerije dodajući kako u to vrijeme, kako bi sve uspjeli odraditi, zaposle i honorarne djelatnike . Ona ističe da je parfumerija za blagdane pripremila razne popuste i prigodne poklone.

Najveći blagdanski popust od čak 70 posto mogao bi brojne Zadrane odvesti u jednu trgovinu naočala. Tamo se, naime, spremaju velika sniženja - od 20 pa čak do 70 posto. Na sniženje će staviti stare modele naočala za sunce, a budući da će popusti biti veliki očekuju dobar promet.

- Zadrani znaju za blagdane svoje ljepše polovice darivati naočalima, a onda one dolaze nakon par dana i mijenjaju ih za neke koje im bolje stoje, ispričala nam je trgovkinja.

Čini se da se svjetska gospodarska kriza ipak neće u potpunosti odraziti na predbožićnu šoping groznicu. Jer, uvijek će biti ljudi, koje će sjaj ukrasa i lampica u izlozima privući u trgovinu i izmamiti i zadnju kunu iz novčanika. Ako treba kupovat će se na rate i na kredit s odgodom, kako stoji u nekim reklamama.

Prema podacima Saveza samostalnih sindikata Hrvatske, blagdanska košarica poskupjela je za gotovo 13 posto u odnosu na prošlu godinu, dok su cijene goriva niže nego u studenom 2007. godine. Sindikati upozoravaju i na činjenicu da se u prosincu u trgovinama poveća promet za 30 do 50 posto u odnosu na druge mjesece. Ovaj podatak pokazuje da će većina Hrvata potrošiti i više nego što su planirali.

Iako je božićna košarica svake godine sve skromnija i skuplja, Hrvati ne posustaju u kupovini pa su tako brojne trgovine i veliki trgovački centri uvijek puni.

 BOŽIĆNA KOŠARICA 13 POSTO SKUPLJA

Prema podacima Saveza samostalnih sindikata Hrvatske božićna košarica ove godine će biti više nego skromna. Oni su usporedili cijene nekih osnovnih proizvoda koji se koriste za blagdanski ručak. Tako su za svoju računicu uzeli cijene mesa (svinjetine), puretine, mlinaca, jaja, ulja, krastavaca, sastojke za kolače, sok, vino, kruh. Prošle je godine za blagdansku košaricu trebalo izdvojiti 652 kuna, a ove se cijena osnovnih namirnica za blagdanski ručak popela na čak 735 kuna. Kad se usporede cijene iz prošle godine ispada da je ova i više nego skromna blagdanska košarica skuplja za gotovo 13 posto.

Na internet stranicama Saveza samostalnih sindikata Hrvatske može se naći i usporedba osnovnih prehrambenih proizvoda u ovoj i 2005. godini, kad je cijena goriva bila na istoj razini. Iz pregleda cijena vidljivo je poskupljanje svih namirnica od 20 do 30 posto.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno