Božava d.d. kupnjom biogradskog hotela IN proširila ponudu i produžila sezonu

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika martinazd
Hotelijerska tvrtka s Dugog otoka proširila kapacitete na kopno
Nije česti slučaj da se otočni kompleks hotela odluči na pripajanje hotela s kopna, ali procjena vlasnika iz Slovačke i njegovog cijelog poslovnog tima je bila takva i već sada taj potez pokazuje kao pun pogodak, kaže generalni direktor Nenad Čotrić
Za hotele u Božavi potrebno je dovoditi radnu snagu iz susjednih država

 

U vrijeme riskantnog poslovanja kada se uglavnom u našoj državi obrti i dionička društva gase zbog neprofitabilnosti, Božava je napravila veliki iskorak i okrenula se prema kopnu.
Naime, tvrtka Božava d.d. u čijem se vlasništvu nalaze svi hoteli na otoku, odlučila se na jedan neobičan, ali poslovno opravdan korak, kako je objasnio generalni direktor tvrtke Nenad Čotrić te je svojim otočnim hotelima pripojila kopneni hotel iz Biograda na Moru i time produžila sezonu i ponudu poslovanja firme koja će sada zapošljavati još više ljudi.
- Nije česti slučaj da se otočni kompleks hotela odluči na pripajanje hotela s kopna, ali procjena vlasnika iz Slovačke i njegovog cijelog poslovnog tima je bila takva i već sada taj potez pokazuje kao pun pogodak, potvrdio je direktor hotela, nadodajući kako će hotel u Biogradu na Moru već 12. travnja otvoriti svoja vrata najavljenim gostima koji su napravili rezervacije.

Ponuda ljeti i zimi

Ideja o povezivanju otočnoga i kopnenog turizma se sama nametnula kao rješenje, jer zbog velikog broja upita gostiju za rezervacije u postsezoni i predsezoni, prema Čotrićevim riječima moralo se nešto hitno poduzeti.
-Budući da je Božava koncipirana isključivo za ljetni turizam, mi smo našim gostima morali punuditi novi sadržaj tako da smo se odlučili na kupnju hotela IN u Biogradu na Moru u rujnu mesecu, te smo i osmislili brojne sadržaje koje će gosti moći kroz našu ponudu realizirati i ljeti i zimi. Odnosno u Biogradu na Moru i na Božavi, objasnio je direktor Hotela, dodavši kako će s ovim novim hotelom dobiti dodatnih 20.000 noćenja.
Sa ciljem proširenja sezone otvaraju se i druge mogućnosti. Gosti koji vole biti udaljeni od gradske jezgre uživat će na otoku, dok će oni koji ne vole biti dislocirani imati ponudu jednake kvalitete na kopnu.


»S jedne strane imamo situaciju gdje se ljudi žale na nezaposlenost, a s druge strane, ne možete naći radnika

Nenad Čotrić

-Kopno i otok nude različite sadržaje i tu smo išli na ruku naši gostima koji su prepoznali našu kvalitetu poslovanja i koji se zbog toga svake godine vraćaju, ponosno je istaknuo Čotrić, nadodajući kako će se ovom varijantom povezivanja hotela dobiti dvije vrste gostiju. S jedne strane će u Biogradu biti grupe koje se bave planinarenjem ili bicikliranjem, pa će tako lakše doći do biciklističkih staza koje će ih odvesti i do Vranskog jezera, a sa druge strane lakše će doći do Paklenice i otići na Velebit. Dok će gosti koji odu na otok, uživati na brojnim plažama i u miru koji otok po svom sadržaju nudi, zaključio je direktor hotela.

Problem radne snage

Nedostatak radne snage na hrvatskom tržištu ne brine ovog generalnog direktora koji već godinama spremno dočeka sezonu, a isto tako je i spreman na dodatnih sto djelatnika koji su potrebni za kvalitetno funkcioniranje novog hotela. Iako je nekada baza za dovođenje radnika bila Slavonija, zbog velikog isaljevanja, firma je primorana dovoditi radnu snagu iz susjednih država.
-Na otoku je na žalost jako malo radno sposobnih ljudi, jer u glavnom riječ o starijoj populaciji. Mi na Božavi imamo stalno zaposlenih 20 djelatnika, ali sezona kao i svima drugima stvara određene probleme, jer nema dovoljno radne snage, priznao je Čotrić. On je nadalje pojasnio kako je to problem s kojim se susreće svake godine, ali da to nije ništa neobično te da sezonu uvijek spremno dočeka jer da radnike kao i svi drugi uvezu iz susjednih država Bosne i Srbije, tako da će i ovu sezonu dočekati spremno.
Ipak, Čotrić nije ostao imun na lošu medijsku propagandu koja često šalje krive informacije o plaćama, pogotovo u vrijeme predsezone, te je istaknuo:
-Svašta tu bude. Ljudi nekada dođu sa nerealnom predodžbom o plaćama, a pogotovo mladi ljudi koji su preko medija doslovno izbombardirani informacijama o enormnim ciframa pa se razočaraju kada vide da to u stvarnosti nije tako, objasnio je Čotrić te je istaknuo kako oni kao firma uvijek ispoštuju ono što je u ugovoru u kojem su definirani obroci, smještaj, plaćen put i naravno plaća.

Zapošljavanje nemoguće bez posrednika

Prema riječima direktora hotela, prilikom zapošljavanja djelatnika bilo je i neobjašnjivih situacija kada nije bilo moguće naći kućnog majstora, niti je bilo moguće zaposliti nekoga na plažni objekt na Saharunu, tako da je uvoz radne snage neophodan.
-S jedne strane imamo situaciju gdje se ljudi žale na nezaposlenost, a s druge strane, ne možete naći radnika, ispričao je Čotrić, prisjećajući se situacije kada za 12.000 kuna nije bilo moguće naći voditelja plažnog objekta na Saharunu, jer nitko nije htio raditi, dok od 30 kućnih majstora koji su došli na razgovor u stvari nitko nije ni htio zasnovati radni odnos, nego opravdati formu pred Zavodom za zapošljavanje da su došli na razgovor, objasnio je Čotrić.
Zbog svih tih razloga, kao i većina drugih firmi u Hrvatskoj, primorani su uvoziti radnu snagu i surađivati sa agencijama koje uslugu »nabavke« djelatnika skupo naplaćuju, kako je rekao Čotrić.
-Najsretniji bi bili kada bi mogli zapošljavati bez posredovanja agencija, ali to nije moguće, jer je sezona kratka, a radnika naći je skoro nemoguće. Zbog toga smo primorani surađivati sa agencijama koje naplaćuju 500 eura za radnika kojeg nam pošalju iz Srbije ili BiH, pa kad na to se doda put za tog radnika koji košta 100 eura, pa radna dozvola 150 eura, onda vidite da nas radnik na startu košta oko 800 eura bez da znamo što dobivamo, ali smo u stvarnosti prisiljeni na takav način raditi, jer sezona ne može čekati, rekao je direktor hotela.
 

ZA VODU 100 TISUĆA EURA

Dnevna potrošnja vode po gostu mi je skuplja od najskupljeg doručka koji gost može pojesti, rekao je Čotrić te je objasnio kako ih voda u sezoni košta preko 100.000 eura

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)