Ogroman je utjecaj medija na čitateljski odabir

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika gsimunov
Darko Blažević, informator Gradske knjižnice, o navikama Zadrana
Autor: 
Naši sugrađani pri odabiru štiva za čitanje povode se primjerice preporukama informatora na odjelima i web preporukama koje su istaknute na mrežnim stranicama Knjižnice. Svakako, mediji izuzetno utječu na čitateljski odabir. Svaka medijska promocija neke knjige i autora privlači pažnju naših sugrađana. Knjige po kojima su snimljene serije ili filmovi iznimno su tražene. Dobar primjer je knjiga Margaret Atwood Sluškinjina priča ili Genijalna prijateljica Elene Ferrante, kazuje Blažević
Zadarski list

Zimske je dane najbolje kratiti uz toplu peć, vrući čaj i dobru knjigu. Darko Blažević, informator s Odjela za odrasle Gradske knjižnice Zadar, otkrio nam je što Zadrani najčešće čitaju, odnosno koji su najposuđivaniji naslovi tijekom prethodnih nekoliko mjeseci. Zatim, komentirao je na osnovu čega najčešće biraju štivo, koje dobne skupine najviše čitaju te objasnio kako se Knjižnica prilagodila novonormalnim pandemijskim okolnostima rada.
Kada je riječ o beletristici, top lista najčitanijih naslova je: Elena Ferrante, Mračna kći; Želimir Periš, Mladenka kostonoga; Ann Patchett, Nizozemska kuća; Jurica Pavičić, Crvena voda; Elif Shafak Elif, Otok nestalih stabala.
Najčitaniji publicistički naslovi su: Christel Petitcollin, Kako bolje misliti; Jordan B Peterson, Izvan reda; Thomas Piketty, Napokon socijalizam; James Nestor, Dah; Antonija Mlikota, Zadar: obnova i izgradnja nakon razaranja u Drugome svjetskom ratu.

Žanrovska raznovrsnost

- Naši sugrađani pri odabiru štiva za čitanje povode se primjerice preporukama informatora na odjelima i web preporukama koje su istaknute na mrežnim stranicama Knjižnice. Svakako, mediji izuzetno utječu na čitateljski odabir. Svaka medijska promocija neke knjige i autora privlači pažnju naših sugrađana. Knjige po kojima su snimljene serije ili filmovi iznimno su tražene. Dobar primjer je knjiga Margaret Atwood Sluškinjina priča ili Genijalna prijateljica Elene Ferrante. Svaka knjiga koja je doživjela neko filmsko uprizorenje u žarištu je interesa naših korisnika. Uz to, na čitateljski odabir utječu razne internetske preporuke. Tu svakako prednjače razni književni influenceri. U svakom slučaju utjecaj medijske propagande na čitateljski odabir je ogroman, kazuje Blažević, ali ipak ponavlja da njihovi korisnici jako drže do preporuke informatora.
Kada je riječ o žanrovskim interesima, saznajemo od Blaževića, tu nema pravila.
- Gotovo da nema sadržaja koji nije predmet interesa naših korisnika. Iz prethodno navedenih najčitanijih naslova to je vrlo jasno, potkrjepljuje Blažević.
Kako nastavlja, sve su dobne skupine gotovo jednako zastupljene. S obzirom da živimo u pandemijsko doba, primjetna je primjerice manja zastupljenost studentske populacije što je u potpunosti razumljivo s obzirom da se dobrim dijelom prošle godine nastava odvijala na daljinu pa je većina studenata ostala u mjestima svog prebivališta.

Građa je svima dostupna

Knjižnica u ljetnom periodu bilježi povećani upis građana koji odsjedaju u kućama za odmor u Zadru i okolici.
- Kad nas je snašao prvi lockdown, gotovo prije dvije godine, zabilježili smo svojevrsnu jagmu za knjigama. Isto se dogodilo kad je lockdown završio i kad se Knjižnica otvorila za korisnike. Sjetite se redova koji su se formirali ispred ulaza u Knjižnicu, napominje Blažević.
Obveza COVID potvrda utjecala je na smanjenje dolazaka u Knjižnicu budući da dobar dio naših sugrađana pogotovo na početku tih mjera nije imao odgovarajuće COVID potvrde.
- Knjižnica je vrlo brzo izašla ususret korisnicima koji nisu imali COVID potvrde omogućivši im da mogu naručiti željene knjige telefonskim putem ili putem Interneta. Ovakvu praksu korisnici koji nisu imali COVID potvrde vrlo brzo su prihvatili, kazuje Blažević i zaključuje da je knjižna građa Knjižnice ostala svima dostupna.
Pitali smo i za interes za popularnu literaturu o samopomoći.
- Knjige s tematikom samopomoći uvijek se čitaju, ali ne posebno više od, primjerice, knjiga iz područja poslovanja, osobnog bogaćenja i probitka ili aktualnih političkih tema, otkriva Blažević.
Na koncu, napominje da knjižnica nije izolirani otok u društvu u kojem živimo tako da svoje poslovanje i rad s korisnicima gotovo svakodnevno prilagođavaju novonastalim situacijama.
- Ono što je najvažnije je da nitko nije uskraćen za traženu informaciju ili knjigu. Dobar dio svog poslovanja preselili smo na digitalne platforme, a sve u želji da na što kvalitetniji način približimo našu građu svim našim sugrađanima, zaključuje Blažević.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)