Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

INTERDISCIPLINARNI PROGRAM Među deset odabranih za promicanje građanskog praćenja javnih financija

16.03.2021. 13:39


Gimnazijalci Vladimira Nazora imat će priliku naučiti nešto više o financiranju projekata iz fondova Europske unije i to na primjeru nekog lokalnog projekta. Naime, Povjerenstvo za odabir prijava na Javni poziv za podnošenje prijava za sudjelovanje u projektu »U školi otvorene kohezije, ASOC« predložilo je 10 srednjih škola s područja Republike Hrvatske za sudjelovanje u projektu koji će se provoditi u školskoj godini 2020./2021. Temeljem Javnog poziva i prijedloga Povjerenstva za odabir prijava, ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Nataša Tramišak donijela je odluku kojom odobrava uključivanje u projekt »U školi otvorene kohezije, ASOC«, a jedna od škola odabranih za sudjelovanje u ovom projektu je i zadarska Gimnazija Vladimira Nazora koja će s ostalih devet škola iz cijele države sudjelovati u provedbi nacionalnog interdisciplinarnog obrazovnog programa.


Upoznavanje s kohezijskom politikom Europske unije
– U projektu će sudjelovati grupa učenika trećih razreda, a voditeljica je profesorica sociologije te politike i gospodarstva, Marta Kinda, koja je ujedno i prijavila našu školu na ovaj projekt u veljači kada su prijave krenule, rekla je ravnateljica Sandra Šango koja je istaknula kako je Gimnazija Vladimira Nazora ove godine jedina škola s područja Zadarske županije koja sudjeluje u ovom projektu.
– Prošle godine krenuo je pilot projekt u kojem naša škola nije sudjelovala, sudjelovale su Gimnazija Franje Petrića te Srednja škola Obrovac, ali ove godine smo odabrani i nakon početne konferencije, koja će se održati 19. ožujka naši učenici će uz pomoć profesorice krenuti s projektom, rekla je ravnateljica Šango.
Škole odabrane za sudjelovanje u projektu sudjelovat će u provedbi interdisciplinarnog obrazovnog programa koji za cilj ima promicanje građanskog praćenja javnih financija kroz korištenje otvorenih podataka i informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Glavni cilj projekta je upoznavanje učenika i učenica s kohezijskom politikom Europske unije.
– Naši će učenici odabrati jedan zadatak, te će uz pomoć profesorice Kinda raditi na tom zadatku, a na kraju i predstaviti rezultate, objasnila je Šango.


Kako fondovi EU-a mijenjaju Hrvatsku?
Nakon uvodne konferencije održat će se niz mrežnih edukacija za voditelje i voditeljice projekta. Uz pomoć mentorske podrške nastavnika/ca i lokalnih stručnjaka, učenici će odabrati jedan projekt u njihovoj zajednici koji je sufinanciran sredstvima fondova Europske unije, a svoje će istraživanje projekta predstaviti kroz slobodno izabran kreativni sadržaj koji u kratkim crtama sažima provedeno istraživanje (videozapis, infografika, sadržaj na mrežnoj stranici, prezentacija, strip, članak na blogu, radijski program i sl.).
Projektom »U školi otvorene kohezije – At the School of Open Cohesion, ASOC« promiče se sudjelovanje učenika u praćenju ulaganja koja se provode putem kohezijske politike EU-a korištenjem javnih otvorenih podataka.
Ovim projektom učenici diljem Hrvatske imat će priliku pobliže upoznati kohezijsku politiku, fondove Europske unije i kako oni mijenjaju Hrvatsku te u svojim lokalnim zajednicama potaknuti praćenje korištenja javnih financija. Jačanje transparentnosti informacija o mogućnostima i postignućima ESI fondova, uključujući korištenje otvorenih podataka, predstavlja prioritet u regulativama EU-a. Istovremeno, pojačani angažman građana pogoduje boljem razumijevanju kohezijske politike i njezina utjecaja na svakodnevni život građana.