Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

U svibnju potpisivanje ugovora s izvođačem

Autor: Ivana Burica

15.04.2010. 22:00
U svibnju potpisivanje ugovora s izvođačem

Foto: Tomislav JERAK



Istovremeno kad krene druga, bit će zaključena prva faza Gaženice. Od Ivice Burića doznajemo da će taj dio radova, kako je i najavljeno, kraju biti priveden u svibnju. Burić nas je također izvijestio da je Ministarstvo mora jučer Ministarstvu financija uplatilo 16 milijuna kuna za dio PDV-a prve faze
Iako je natječaj za izvođača radova na drugoj fazi Gaženice završen u siječnju, još uvijek nije poznato s kojom će tvrtkom Lučka uprava Zadar sklopiti ugovor.
Podsjetimo da se na natječaj prijavilo osam, uglavnom inozemnih tvrtki, od kojih neke imaju hrvatske kooperante.
Stručna jedinica za provedbu projekta “Nova luka Zadar”, koju sačinjavaju djelatnici Lučke uprave Zadar i francuske konzultantske tvrtke uključene u projekt, izvođača radova su izabrali početkom veljače te su potom svoj prijedlog poslali Njemačkoj razvojnoj banci (KfW) i Europskoj investicijskoj banci (EIB).
Kako doznajemo, banke su izvođača potvrdile prošli tjedan.
– No, ime izvođača radova ne smijemo otkrivati prije potpisivanja ugovora što bi se trebalo dogoditi 10. svibnja, informirao nas je ravnatelj Lučke uprave Zadar Ivica Burić.
Istovremeno kad krene druga, bit će zaključena i prva faza Gaženice. Od Ivice Burića doznajemo da će taj dio radova, kako je i najavljeno, kraju biti priveden u svibnju. Burić nas je također izvijestio da je Ministarstvo mora i infrastukture jučer Ministarstvu financija uplatilo 16 milijuna kuna za dio PDV-a prve faze. Inače vrijednost prve faze iznosi 43 milijuna eura, a druge, neslužbeno doznajemo, oko 92 milijuna eura. Cijeli projekt Nova luka Zadar vrijedan je oko 230 milijuna eura, a novac je osiguran kreditnim sredstvima Njemačke razvojne banke (KfW) i Europske investicijske banke (EIB).
Prvom fazom obuhvaćeno je nasipanje dvadeset hektara površine, a izgrađen je i 270 metara dug sekundarnog lukobrana. Za sve ovo potrebno je oko 1,800.000 kubika materijala. Jedan dio, oko 200.000 kubika, nasut je materijalom od produbljivanja morskog dna na predviđenih 13 metara, a ostatak iz kamenoloma.
U sklopu druge faze izgradit će se obala i cijela kopnena infrastruktura – ceste, parkirališta, čekališna mjesta, cjevovodi. Na obalnom dijelu bit će izgrađeno 12 gatova – tri za međunarodne linije, tri za ro-ro brodove i kruzere te šest za trajekte.
Završetak Nove luke Zadar, među ostalim, s posebnim se strpljenjem iščekuje zbog izmještanja trajektne luke s Poluotoka. To bi se trebalo dogoditi tijekom 2012. godine, po završetku druge faze. Naime, predviđeno trajanje radova na drugoj fazi je 28 mjeseci.
Završetak cjelokupnog projekta, dakle, i treće faze, u sklopu koje će se izgraditi terminalske zgrade sa svim službama nužnima za funkcioniranje luke, poput policije i carine, zatim agencije i ugostiteljski objekti, očekuje se do kraja 2013. godine.