Brzi i ekološki prihvatljivi, ali opasni za pješake

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Uporaba i način vožnje električnih romobila još nisu zakonski regulirani
Osim romobilista i biciklisti često voze neprimjerenom brzinom, te po cesti i nogostupu izvode opasne vratolomije. Također, često ne silaze s bicikla u pješačkim zonama, kao što je zadarski Poluotok, u kojima je zabranjena vožnja biciklom
Sergej DRECHSLER/ NOVI LIST
Mladi se često na romobilima voze neprimjerenom brzinom

S dolaskom ljepšeg vremena sve se više sugrađana za prijevoz koristi biciklima i električnim romobilima, koje nerijetko voze neprimjerenom brzinom, naročito na Poluotoku, gdje su često velike gužve, a ulice su uske, sa skliskim pločnicima.

Uporaba električnih romobila i dalje nije pravilno regulirana Zakonom o sigurnosti cestovnog prometa. Nije regulirano kojom se brzinom i kuda mogu kretati, naročito u gradskim jezgrama, te tko i pod kojim okolnostima može njima upravljati. Posebno je nejasno koja su prava potrošača u slučaju prometnih nezgoda u kojima sudjeluju vozači električnih romobila. Pošto se vozači električnih romobila zakonski smatraju pješacima i ne moraju uplaćivati policu osiguranja, nejasno je tko bi i kako odgovarao u slučaju prometne nesreće.

Osim romobilista, i biciklisti često voze neprimjerenom brzinom, te po cesti i nogostupu izvode opasne vratolomije. Također, često ne silaze s bicikla u pješačkim zonama, kao što je zadarski Poluotok, u kojima je zabranjena vožnja biciklom.

Ekološki prihvatljivi, ali i opasni

Budući da su električni romobili vrlo povoljni, te manje zagađuju okoliš, postali su jedno od najpopularnijih prijevoznih sredstava. Iako ih sve više sugrađana svakodnevno koristi, njihova uporaba još uvijek nije zakonski regulirana. Problem predstavlja i nedostatno razvijena prometna infrastruktura, koja je trenutačno namijenjena jedino biciklistima. Na pločnicima, zbog prekomjerne brzine kojom se ponekad kreću, vozači električnih romobila predstavljaju opasnost za pješake i građane u invalidskim kolicima, a posebno su opasni u interakciji sa slijepim i slabovidnim osobama.
Prema važećim zakonskim odredbama, za vožnju električnim romobilom, koji ovisno o performansama može doseći i brzinu od 20 do 30 km/h, nije potrebna kaciga, rukavice, ni reflektirajući prsluk. Vozači ne moraju niti imati vozačku dozvolu. Jedino gdje građani ne mogu voziti električni romobil je po cesti, za što je predviđena kazna od 300 kuna. Upravni odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša grada Zadra je odlukom o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone Poluotok, regulirao brzinu kretanja svih vozila u pješačkoj zoni na brzinu hoda pješaka.
Iz Policijske uprave zadarske potvrdili su nam kako su od početka godine u manjem broju nesreća sudjelovali biciklisti i romobilisti.
- Od početka godine na području Policijske uprave zadarske evidentirano je šest prometnih nesreća, u kojima su sudjelovali biciklisti, te dvije prometne nesreće, u kojima su sudionici bile osobe s pomoćnim pješačkim sredstvima, tj. električnim romobilima. Prilikom utvrđivanja prekršaja, počinitelji se sankcioniraju sukladno važećim odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, rekla nam je glasnogovornica PU zadarske Ivana Grbin.

Vožnja neprimjerenom brzinom

Ni biciklisti, a napose oni mlađi, nisu pažljivi prilikom vožnje biciklom. Iako je bicikliranje postalo vrlo popularno te se veliki broj građana okrenuo prihvatljivijim oblicima transporta, obijesna i neprimjerena vožnja, naročito u gradskoj jezgri stvara velike probleme. Biciklisti se često nogostupima kreću brzinom većom od dozvoljene, među pješacima ne paze na primjerenu brzinu, te često izvode opasne vratolomije. Ista se slika može vidjeti i u staroj gradskoj jezgri, na Poluotoku, gdje poneki biciklisti često bezobzirno jure uskim ulicama i trgovima, sudarajući se s turistima i domaćima. Brza vožnja po mostu još je jedan veliki problem, gdje bi se vozači bicikli, ali i električnih romobila po pravilima trebali sići sa svojih prijevoznih sredstava, te ista gurati.
Problemi na Višnjiku
Uprava Športskoga centra Višnjik je zbog pojedinaca koji biciklima i romobilima upravljaju u zonama Centra gdje to nije dopušteno, bila prisiljena uvesti dodatnu zaštitarsku službu, kako bi pazili da se poštuju pravila Kućnog reda, prema kojem nije dopušteno voziti bicikl i/ili romobil, onim koridorima kojima se kreću pješaci, sportaši ili rekreativci. Isto tako nije dopušteno voziti bicikl i/ili romobil u neposrednoj blizini svih sadržaja u Dječjem parku, gdje borave brojni mališani – te sportskih ili rekreacijskih terena i postavljenih sprava za vježbanje.

Još jedna u nizu nesreća

Zagrebački su vatrogasci prije nekoliko dana imali neuobičajenu intervenciju. Naime, jednom se građaninu zapalio električni romobil. Prema izvješću došlo je do zapaljenja litijske baterije vozila. Trenutačno je u Hrvatskoj oko 15.000 električnih romobila, koji se prema uputama ne smiju dugo ostavljati na suncu te se trebaju nakon punjenja ostaviti da se ohlade oko pola sata.

Budući da je Zadar popularno turističko središte, gdje se u špici sezone mnogi posjetitelji koriste električnim romobilima, neophodno je što prije zakonski regulirati njihovu uporabu.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno