Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Promocija plus: Prodaja automobila u Hrvatskoj u prvih šest mjeseci

Autor: Edi Prodan

15.07.2008. 22:00
Promocija plus: Prodaja automobila u Hrvatskoj u prvih šest mjeseci


Očekivalo se lagano smirivanje prodaje kad ono – novi mjesečni rekord s gotovo 9,5 tisuća prodanih automobila i polugodišnji rezultat koji se približio brojci od 50 tisuća
Divljanje cijena goriva, opća recesija i početak ljeta sugerirali su da će se prodaja  automobila na hrvatskom  tržištu spustiti na ne baš značajnu razinu. Umjesto toga –  lipanjskih 9442 automobila  novi su prodajni rekord na  godišnjoj razini ali i treći rezultat svih vremena kada je u  pitanju statistika prodaje automobila u Hrvatskoj. Rezultati na polugodišnjoj razini još  su impresivniji jer 49.321 prodani automobil uistinu spada  u red senzacija. K tome ova  godina u prvih šest mjeseci  bilježi prodaju veću za 6.285  vozila ili 14,6 posto više u  odnosu na isto prošlogodišnje  razdoblje što također nije lako  razumjeti. Zrnce razuma ili  barem sumnje u odlične prodajne rezultate u vremenima  koja baš i nisu sklona takvom  vidu potrošnje baca podatak  da je ova godina po broju  ukupnih registracija lošija od  prošle. Pitate se kako to? Odgovor je vrlo jednostavan – pad  uvoza rabljenih automobila  od golemih 64 posto u odnosu  na isto lanjsko razdoblje prelio se u kupnju novih te su  stoga rezultati već razumljiviji. No, želimo li o Hrvatskoj  razmišljati kao o zrelom tržištu ovakvom trendu možemo samo aplaudirati. Uvoz  rabljenih automobila karakteristika je naime zaostalih zemalja jer se na taj način ne  rješava problem sigurnosti niti  zagađenja već se postaje stovarištem rabljenih vozila sa  zapada. Kada se pak uvoz rabljenih automobila smanji ispod 10 posto, što se upravo  događa u Hrvatskoj, možemo  početi govoriti ne samo o zrelom tržištu već i narasloj svijesti kupaca koji konačno počinju kupovati nove, makar i  manje, automobile umjesto  naizgled klasnijih polovnjaka.
Pogled na prodajnu ljestvicu ne nudi nikakve senzacije  jer se više-manje ništa spektakularno ne događa osim kad  je u pitanju Fiat koji je u lipnju  ostvario iznimno dobru prodaju te se ustalio na ljestvici  deset najprodavanijih. Čini se  stoga da je poredak među deset najjačih stabilan mada ne  bi čudio daljnji rast Fiata a i  borba između Toyote i Suzukija mogla bi iskazati još  pokoju zanimljivu “rundu”. U  drugom dijelu ljestvice Mazda  i Hyundai će se nadmetati oko  11. pozicije a Chevrolet i Seat  će po svemu sudeći ostati na  današnjim pozicijama i kad  ova godina bude na izmaku.  Honda na 15. poziciji predvodi kolonu a konkurencija su  joj još samo KIA koja i dalje  ostvaruje rast te Mercedes i  Audi. Kao potencijalnu zanimljivost još bismo samo izdvojili 21. Daciju koja je u  pola godine ostvarila prodaju  od 500 vozila. No kako ovoj  rumunjskoj tvrtki od rujna  pristiže u pomoć moderni a  povoljni Sandero, čini nam se  kako bi mogla ostvariti zanimljivi rast.
Modelska ljestvica je ustaljena do dosade. Postalo je  već naporno ponavljati kako  su Astra i Clio najprodavaniji,  kako ih slijede Škodine perjanice, omiljeni VW-i a kako  smo već istaknuli i kod ljestvice proizvođača, iznenađenje mjeseca se naziva Fiat  Punto.
Prodaja dizelskih automobila se ustalila na 33 posto a ni  kod županijske ljestvice nema  mnogo iznenađenja: Zagrebačkoj regiji trećina, zatim  Primorsko-goranska kojoj se  polako približava Splitsko-dalmatinska te najava  borbe Osijeka i Pule. Jedno od  iznenađenja se ogleda u prodoru Koprivničko-križevačke  županije na šestu poziciju no  budete li se ovog ljeta pomnije  zagledavali u automobile s registracijama iz te županije, uočit ćete da ih je golema većina  – rent a car. Uostalom i nagli  skok prodaje Fiata imao bi na  tu temu ponešto progovoriti.
Sve u svemu, novi rekordi  na hrvatskom automobilskom  tržištu pa već sada možemo s  velikom sigurnosti tvrditi kako će 2008. godina srušiti prošlogodišnju, također rekordnu, prodaju.


Prodaja proizvođači


proizvođač 
lipanj
%
ukupno
2008. %




1. Opel
1617   
17,13
7066
14,33


2. Renault
1025
10,86
4803
9,74


3. Volkswagen
900
9,53
4291
8,70


4. Peugeot
701
7,42
3623
7,35


5. Škoda
592
6,27
3499
7,09


6. Ford
434
4,60
2839
5,76


7. Citroen
427
4,52
2751
5,58


8. Fiat
807
8,55
2457
4,98


9. Toyota
306
3,24
2020
4,10


10. Suzuki
278
2,94
1928
3,91


UKUPNO
9442
100
49321
100


 


LKV
U prvih je šest mjeseci ove godine zabilježen porast registracija novih  lakih dostavnih vozila od 1,3 posto u odnosu na isti period prethodne godine  (ove godine 4.987 vozila – lani 4.923). Najprodavanija je marka Volkswagen  (766 vozila ili 15,4 posto tržišta), a slijede Citroen (750 – 15 posto), Renault  (714 – 14,3 posto), Peugeot (545 – 10,9 posto), Fiat (465 – 9,3 posto). Kod  modela se izdvaja njih pet: VW Caddy (381 vozilo ili 7,64 posto tržišta),  Citroen Jumper (358 – 7,2 posto), Renault Master (345 – 6,9 posto), Iveco  Daily (335 – 6,7 posto) i Peugeot Boxer (303 – 6,1 posto).