Vi ste ovdje
Početna › Promocija plus: Prodaja automobila u Hrvatskoj u prvih šest mjeseciPromocija plus: Prodaja automobila u Hrvatskoj u prvih šest mjeseci

Divljanje cijena goriva, opća recesija i početak ljeta sugerirali su da će se prodaja automobila na hrvatskom tržištu spustiti na ne baš značajnu razinu. Umjesto toga - lipanjskih 9442 automobila novi su prodajni rekord na godišnjoj razini ali i treći rezultat svih vremena kada je u pitanju statistika prodaje automobila u Hrvatskoj. Rezultati na polugodišnjoj razini još su impresivniji jer 49.321 prodani automobil uistinu spada u red senzacija. K tome ova godina u prvih šest mjeseci bilježi prodaju veću za 6.285 vozila ili 14,6 posto više u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje što također nije lako razumjeti. Zrnce razuma ili barem sumnje u odlične prodajne rezultate u vremenima koja baš i nisu sklona takvom vidu potrošnje baca podatak da je ova godina po broju ukupnih registracija lošija od prošle. Pitate se kako to? Odgovor je vrlo jednostavan - pad uvoza rabljenih automobila od golemih 64 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje prelio se u kupnju novih te su stoga rezultati već razumljiviji. No, želimo li o Hrvatskoj razmišljati kao o zrelom tržištu ovakvom trendu možemo samo aplaudirati. Uvoz rabljenih automobila karakteristika je naime zaostalih zemalja jer se na taj način ne rješava problem sigurnosti niti zagađenja već se postaje stovarištem rabljenih vozila sa zapada. Kada se pak uvoz rabljenih automobila smanji ispod 10 posto, što se upravo događa u Hrvatskoj, možemo početi govoriti ne samo o zrelom tržištu već i narasloj svijesti kupaca koji konačno počinju kupovati nove, makar i manje, automobile umjesto naizgled klasnijih polovnjaka.
Pogled na prodajnu ljestvicu ne nudi nikakve senzacije jer se više-manje ništa spektakularno ne događa osim kad je u pitanju Fiat koji je u lipnju ostvario iznimno dobru prodaju te se ustalio na ljestvici deset najprodavanijih. Čini se stoga da je poredak među deset najjačih stabilan mada ne bi čudio daljnji rast Fiata a i borba između Toyote i Suzukija mogla bi iskazati još pokoju zanimljivu "rundu". U drugom dijelu ljestvice Mazda i Hyundai će se nadmetati oko 11. pozicije a Chevrolet i Seat će po svemu sudeći ostati na današnjim pozicijama i kad ova godina bude na izmaku. Honda na 15. poziciji predvodi kolonu a konkurencija su joj još samo KIA koja i dalje ostvaruje rast te Mercedes i Audi. Kao potencijalnu zanimljivost još bismo samo izdvojili 21. Daciju koja je u pola godine ostvarila prodaju od 500 vozila. No kako ovoj rumunjskoj tvrtki od rujna pristiže u pomoć moderni a povoljni Sandero, čini nam se kako bi mogla ostvariti zanimljivi rast.
Modelska ljestvica je ustaljena do dosade. Postalo je već naporno ponavljati kako su Astra i Clio najprodavaniji, kako ih slijede Škodine perjanice, omiljeni VW-i a kako smo već istaknuli i kod ljestvice proizvođača, iznenađenje mjeseca se naziva Fiat Punto.
Prodaja dizelskih automobila se ustalila na 33 posto a ni kod županijske ljestvice nema mnogo iznenađenja: Zagrebačkoj regiji trećina, zatim Primorsko-goranska kojoj se polako približava Splitsko-dalmatinska te najava borbe Osijeka i Pule. Jedno od iznenađenja se ogleda u prodoru Koprivničko-križevačke županije na šestu poziciju no budete li se ovog ljeta pomnije zagledavali u automobile s registracijama iz te županije, uočit ćete da ih je golema većina - rent a car. Uostalom i nagli skok prodaje Fiata imao bi na tu temu ponešto progovoriti.
Sve u svemu, novi rekordi na hrvatskom automobilskom tržištu pa već sada možemo s velikom sigurnosti tvrditi kako će 2008. godina srušiti prošlogodišnju, također rekordnu, prodaju.
Prodaja proizvođači |
||||
proizvođač | lipanj | % | ukupno | 2008. % |
1. Opel | 1617 | 17,13 | 7066 | 14,33 |
2. Renault | 1025 | 10,86 | 4803 | 9,74 |
3. Volkswagen | 900 | 9,53 | 4291 | 8,70 |
4. Peugeot | 701 | 7,42 | 3623 | 7,35 |
5. Škoda | 592 | 6,27 | 3499 | 7,09 |
6. Ford | 434 | 4,60 | 2839 | 5,76 |
7. Citroen | 427 | 4,52 | 2751 | 5,58 |
8. Fiat | 807 | 8,55 | 2457 | 4,98 |
9. Toyota | 306 | 3,24 | 2020 | 4,10 |
10. Suzuki | 278 | 2,94 | 1928 | 3,91 |
UKUPNO | 9442 | 100 | 49321 | 100 |
LKVU prvih je šest mjeseci ove godine zabilježen porast registracija novih lakih dostavnih vozila od 1,3 posto u odnosu na isti period prethodne godine (ove godine 4.987 vozila - lani 4.923). Najprodavanija je marka Volkswagen (766 vozila ili 15,4 posto tržišta), a slijede Citroen (750 - 15 posto), Renault (714 - 14,3 posto), Peugeot (545 - 10,9 posto), Fiat (465 - 9,3 posto). Kod modela se izdvaja njih pet: VW Caddy (381 vozilo ili 7,64 posto tržišta), Citroen Jumper (358 - 7,2 posto), Renault Master (345 - 6,9 posto), Iveco Daily (335 - 6,7 posto) i Peugeot Boxer (303 - 6,1 posto). |
- Prijavite se ili registrirajte za slanje komentara
- 12 čitanja
Na današnji dan prije 81 godinu Pavelić je Talijanima poklonio Zadar
Policija istražuje veličanje ustaškog režima maturanata u Slavonskom Brodu
Sedmica Pakoštana, u Pločama za prvo mjesto i Drugu ligu
Četrnaest posada Oldtimer kluba Zadar nastupilo na drugom ovosezonskom auto rallyju