Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Putnika u prvih 7 mjeseci 40 posto više nego lani

Autor: Dragana Glavočić

15.08.2009. 22:00
Putnika u prvih 7 mjeseci 40 posto više nego lani

Foto: Ivan JAMIČIĆ



Uzrok tome direktorica zračne luke Zadar Katica Pupić Bakrač vidi u činjenici da je avionska tvrtka Rayanair uvela letove prema pet novih destinacija – Frankfurtu, Dusseldorfu, Pisi, Stockholmu i Edinburghu. Uz nove letove, Rayanair je pojačao i broj letova prema Londonu i Dublinu na pet puta tjedno. Prošla je godina zaključena sa 158.000, dok bi se taj broj ove godine mogao popeti na 220.000
Zračna luka Zadar jedina je hrvatska zračna luka koja u 2009. godini bilježi rast prometa. Uzrok tome direktorica zračne luke Katica Pupić Bakrač vidi u činjenici da je avionska tvrtka Rayanair uvela letove prema pet novih destinacija – Frankfurtu, Dusseldorfu, Pisi, Stockholmu i Edinburghu. Za navedena se odredišta može letjeti dvaput tjedno. Uz nove letove, Rayanair je pojačao i broj letova prema Londonu i Dublinu na pet puta tjedno.
– U prvih sedam mjeseci zabilježen je rast prometa za čak 40 posto u odnosu na isto vrijeme lani. U srpnju je bilo 27 posto više prometa nego u istom lanjskom mjesecu. U srpnju 2008. godine prevezeno je 32.055 putnika, a ove godine 40.685, istaknula je Pupić Bakrač.
Proširenje zgrade terminala
Prošla je godina zaključena sa 158.000 putnika koji su prošli kroz Zračnu luku Zadar, dok bi se ove godine, prema mišljenju direktorice, mogao popeti na 220.000 putnika.
S konstantnim rastom prometa ukazala se potreba i za proširenjem zgrade terminala čiji kapaciteti već nisu dostatni. Kako nas je informirala Pupić Bakrač, u realizaciju ovog plana krenulo bi se dogodine.
– Zgradu bi trebalo proširiti za oko 2.500 kvadrata. Zahvat na terminalu radio bi se u dvije faze. U prvoj bi se fazi sa zapadne strane postojeće zgrade terminala nadogradilo 500 četvornih metara i taj bi dio bio namijenjen domaćem prometu, kazala je direktorica.
Dio terminala na kojem se trenutačno obavlja domaći dolazak prenamijenio bi se u dio na kojem se obavlja međunarodni odlazak te bi se proširio na način da bi se dio zgrade nadogradio prema stajanci za zrakoplove. Proširenjem terminala, kazala nam je Pupić Bakrač, povećao bi se njegov prostor i kapacitet, a time omogućio i veći promet zrakoplova u ovoj zračnoj luc, što je i krajni cilj potrebnog proširenja.
Pomicanje fasade
Druga faza radova koja bi trebala započeti 2011. godine obuhvaća proširenje terminala za 14 metara u smjeru parkirališta. Zanimljivo je da se pri izgradnji ovog dijela zgrade fasada neće rušiti već će se samo pomaknuti prema naprijed. Vrijednost zahvata na terminalu procijenjena je na oko milijun i pol eura.
– Građevinskim zahvatom neće se narušiti prepoznatljivi izgled terminala, već će to i dalje ostati lijepa i moderna zgrada. Radovi na fasadi ovisit će o sredstvima s kojima raspolažemo. Predali smo dokumentaciju za ishodovanje građevinske dozvole, a krajem godine raspisali bi natječaj za izvođača radova, napomenula je Pupić Bakrač. Zgrada terminala prije Domovinskog rata prostirala se na svega 2.500 četvornih metara, dok je nakon obnove 1999. proširena za još 2.500 te sada ima ukupno 5.000 kvadrata. Realizacijom spomenutih radova, zgrada terminala raspoalgat će s ukupno 7.500 četvornih metara.
– Hoće li se postojeća zgrada nakon sljedećeg proširenja još širiti, nabolje će pokazati vrijeme i ostvareni rezultati. Promet je živa stvar koja se mijenja, nikad nije jednolična i ustaljena, naglasila je direktorica Zračne luke Zemunik.
Osim spomenutog, u planu je i presvlačenje piste novim asfaltnim slojem te njeno proširenje. Za realizaciju ove skupe investicije radi se na prikupljanju potrebne dokumetacije. Unutar zračne luke dovršeno je komercijalno robno skladište.
Subota najfrekventnija
Značajni zahvati napravljeni su i na parkiralištu koje je donedavno imalo 220 parkirališnih mjesta te je prošireno za dodatnih 344, tako da ih sada ima 564.
– Sigurno ne bi proširili parkiralište da nije bilo potrebe za tim. Kako se povećavao promet putnika i sve više je rent-a-car tvrtki zastupljeno u luci, putnici su započeli parkirati automobile na dijelu koji nije bio asfaltiran. Proširenje parkirališta postalo je tako neminovnost. Prošle godine imali smo pet rent-a-car tvrtki, a danas čak sedam, kazala je Pupić Bakrač.
Ljetni promet letova započeo je službeno 28. ožujka te traje do 28. listopada.
Špica prometa je u srpnju i kolovozu. Zanimljivo je da je prošle godine mjesec srpanj po broju putnika bio bolji od kolovoza.
– Petak, subota i nedjelja su najfrekventniji dani u luci. U dane vikenda oko 6.000 putnika prođe terminalom, a od toga 4.500 opada na subotu. U dane kroz tjedan manja je gužva, no zna se dogoditi da je, na primjer, u srijedu tijekom dana malo putnika, a onda nastane gužva od 18 do 22 sata, pojašnjava naša sugovornica.
Prošle je godine sredinom srpnja otvoren VIP terminal. U odnosu na prošlu godinu primjećen je manji broj putnika koji su prošli ovim terminalom. Pupić Bakrač ovakvu situaciju objašnajva sveprisutnom ekonomskom krizom.
Od 2007. godine zadarsku zračnu luku s europskim središtima povezuju aviotvrtke Intersky, Skyeurope, Germanwings i Ryanair.
Od ove godine Zadar je povezan i s Pisom. Germanwings uveo je let prema Dortmundu, koji je zamijenjen s Berlinom te je pojačao broj rotacija prema Kölnu i Stuttgartu. Zadar je zračnim linijama povezan s većim njemačkim gradovima što govori u prilog činjenici da kroz Zračnu luku Zadar najviše prođe njemačkih gostiju.
Lufthansina škola pak, kako doznajemo od direktorice, sljedeće godine u travnju napušta Zračnu luku Zadar.